Vriend wil 'misschien' kinderen

15-11-2018 14:57 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee met topics van anderen en wil graag zelf reageren.

Ik ben bijna 27 en mijn vriend net 26. We wonen bijna 2 jaar samen. Sinds een jaar heb ik eigenlijk het idee dat ik kinderen zou willen in de toekomst. Nu zeker nog niet, houden veel van reizen, avondjes uit etc. Ik had het toen aangeven bij mijn vriend en tot mijn grote schrik zij hij dat hij niet weet of hij ooit kinderen wil!

Had dit natuurlijk niet zien aankomen ook omdat je tijdens het daten niet meteen daarover nadenkt. En al zou hij dit antwoord hebben gegeven dan nog.. Je weet niet hoe dingen lopen.

Maar sinds 2 weken ben ik er heel emotioneel over, want het antwoord blijft nog steeds 'misschien'. Hij is verder super leuk met kinderen, reageert ook op die kleintjes als er wat voorbij loopt. Zegt ook weleens van 'straks loop jij ook zo' als er een moeder met kinderwagen loopt. Maar op de man af blijft het 'misschien' hoe dan???

Als ik vraag waarom krijg ik de nachtrust, financieel, nu kunnen doen wat je wil etc. Terwijl hij echt wel weet dat je met een kind ook gewoon kan reizen enzo. Ik zie geen beren op de weg. Ook niet als ik vraag zelfs open te staan nog 5 a 10 jaar te wachten

Dan krijg ik ruzies, negeert hij me en begrijpt me totaal niet. En zegt hij geef het de tijd. Maarja de tijd? Hij weet het toch niet?

Nu heb ik het eigenlijk een week losgelaten, ben weer opgeknapt gelukkig en merk dat hij hierdoor ook vrolijker wordt. Hoop dat als ik t een jaartje los kan laten hij verandert van gedachte

In zijn verleden ook vaak gekwetst. Huis uit gezet door zn moeder, daarna door zn ex terwijl het de liefste man is van de wereld. Zijn vader is er nooit echt voor hem geweest dus het verleden speelt zeker mee denk ik.

Iemand tips?
Dan moet je besluiten of je bij 'm wil blijven als het uiteindelijk een 'nee' wordt. Maar de vraag is natuurlijk of jullie relatie sowieso wel duurt tot het punt dat jij ook kinderen wilt.

Vriendin van mij had op haar 30e een vriend die 'misschien' en 'weet niet' zei. Toen is ze gewoon gestopt met de pil en heeft dit ook aangegeven. De keus was dan verder aan hem. Nu is ze zwanger van nr 2 en vindt hij het heel leuk.

Maar ja, daar ben je nog niet. Dus of je gaat dat risico lopen. Of je legt je erbij neer dat jij dan ook geen kinderen krijgt.

Ik wou op m'n 26e ook keigraag kinderen later. Maar nu wil ik ze denk ik niet meer. Dus dat kan ook nog veranderen.
Stop met pushen. Hij is pas 26. Natuurlijk kan hij dan nu nog niet met zekerheid zeggen dat hij op zijn 32ste kinderen wil. Leuk zijn met kinderen zegt helemaal niets over een eigen kinderwens dus laat dat los. Ook de dingen die hij in zijn jeugd heeft meegemaakt hoef je er niet bij te slepen. Misschien kinderen willen is een prima wens. Zeker op jonge leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf pas een jaar dat je het wil, waarom dan zo emo als hij het nog niet weet?Tjeezus
Alle reacties Link kopieren
‘Hij begrijpt je niet’.

Jij hem ook niet hè? Waarom bagataliseer je zijn ‘misschien’ en zijn argumenten om misschien geen kinderen te willen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zegt ook weleens van 'straks loop jij ook zo' als er een moeder met kinderwagen loopt. Maar op de man af blijft het 'misschien' hoe dan???
Dit is niet heel gek. Misschien probeert hij zich voor te stellen hoe het is om kind te hebben, vergelijkbaar met zeggen "als ik een miljoen zou hebben..."
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 20:59
36.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 2 maanden aan het daten was heb ik al gevraagd of hij kinderen wilde. Hij zei, ja, maar nu nog niet. Als het misschien, en weet niet, geweest was, was ik zeker niet met m door gegaan.
Onze zoon wist het ook al op zn 19e, nu is hij 27 en ze hebben nog geen kind, maar die komen, als het lukt, wel. Als ik jou was zou ik tot 30 wachten, en daarna de stekker eruit trekken. Elk jaar langer wachten vermindert je vruchtbaarheid.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hij is net 26. Ik kan me heel goed voorstellen dat hij zich nog helemaal geen voorstelling van een leven met kinderen kan maken. Je kan hem niet dwingen te weten of hij over x jaar kinderen wil.

Aan jouw de keuze of je met een misschien genoegen neemt en over een paar jaar verder kijkt, of op zoek gaat naar iemand die wel nu al zeker weet dat hij een gezin met je wil stichten.

Overigens hoort dit topic op de relatiepijler.
TO, laat je iig niet bang maken door gierend hard achteruitgaande vruchtbaarheid vanaf je 25ste. Begin 30 kun je ook nog prima kinderen krijgen.

Ik wilde ze op m'n 18e wel, op m'n 22ste niet, op m'n 25ste wel, op m'n 28ste niet en nu ben ik begin 30 en ben ik er nog niet echt uit.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
15-11-2018 15:34
TO, laat je iig niet bang maken door gierend hard achteruitgaande vruchtbaarheid vanaf je 25ste. Begin 30 kun je ook nog prima kinderen krijgen.

Ik wilde ze op m'n 18e wel, op m'n 22ste niet, op m'n 25ste wel, op m'n 28ste niet en nu ben ik begin 30 en ben ik er nog niet echt uit.
Heeeeeeel herkenbaar. Ik heb nooit gillende eierstokken gehad maar op mn 31ste toch maar besloten met de pil te stoppen, en op mn 32ste kreeg ik een tweeling.

Relax zeg... die man is 26. Hij heeft even veel recht om te twijfelen als jij recht hebt om het zeker te weten.
In onze beginfase hadden vriend en ik het er soms over dat we ‘later’ allebei wel kinderen wilden. Jaren later, ik was toen 29, begonnen mijn eierstokken te klepperen en vriend wist het ineens niet meer, of hij het überhaupt wel wilde. Ik was toen ook wel even van slag.

Hem gevraagd er serieus over na te denken en gezegd dat ik binnen een jaar wel een ja of nee wilde horen. Even uitstellen kon ik nog wel oké vinden, maar wilde wel van hem een uitspraak of het er uiteindelijk in zat of niet. Zou hij niet gewild hebben, dan hadden we een andere toekomst voor ogen en dan konden we mijns inziens beter uitelkaar gaan. (Hoe verdrietig ook, maar ik wilde zeker weten wel kinderen!)

Paar maanden laten rusten en toen kwam hij er zelf mee, dat hij ook kinderen wilde. En wat hem betreft konden we er ook meteen voor gaan.
Inmiddels weer jaren later en we hebben nu 3 kinderen.

Ik zou hem dus zeker even tijd gunnen, maar wel van hem verlangen dat hij er serieus over na gaat denken of hij het wil of niet en dan zou ik het wel binnen een jaar (ofzo) willen weten. Wordt het een nee of weet hij het dan nog niet, dan zou ik de relatie verbreken en iemand zoeken die er hetzelfde instaat als jij.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
15-11-2018 15:25
‘Hij begrijpt je niet’.

Jij hem ook niet hè? Waarom bagataliseer je zijn ‘misschien’ en zijn argumenten om misschien geen kinderen te willen?
Dit!
En bovendien weet jij zelf ook pas sinds kort dat jij kinderen wil. Mag hij er misschien ook even tijd voor nemen om erover na te denken? Raak niet meteen zo in paniek en neem hem serieus.
GroteZakChips schreef:
15-11-2018 15:27
Dit is niet heel gek. Ik zeg ook wel eens "als ik een kind zou hebben, zou ik ..."
Terwijl ik geen kinderwens heb. Ik probeer het me soms wel voor te stellen (ivm kinderwens partner) en zou ook dit soort dingen kunnen zeggen, maar bedoel er niet mee dat ik een kind wil. Misschien wat tegenstrijdig, maar wellicht heb je iets aan mijn opmerking. Het is voor mij vergelijkbaar met zeggen "als ik een miljoen zou hebben..."
Nou dat vind ik toch wel anders hoor. Als je weet dat iemand een kinderwens heeft zeggen straks loop jij ook zo achter de wagen is gewoon lullig.

Maar jullie zijn nog jong, ik wilde ook wel rond mijn 27e, mijn man pas 3 jaar later. Probeer het los te laten. Er steeds over beginnen wekt alleen maar irritatie op
himalaya schreef:
15-11-2018 15:25
‘Hij begrijpt je niet’.

Jij hem ook niet hè? Waarom bagataliseer je zijn ‘misschien’ en zijn argumenten om misschien geen kinderen te willen?
Dit! Hij is nog hartstikke jong. Mannen van die leeftijd zijn daar uberhaupt nog niet mee bezig, wees blij dat je geen keiharde 'nee' krijgt, want dat had ook nog gekund natuurlijk, dat hij zeker wist dat hij ze níet wil.
Alle reacties Link kopieren
Je laat er geen gras over groeien! Even rustig ademen en dit onderwerp volledig loslaten, want hij heeft niet gezegd ze niet te willen. Zeker als het hiervoor nooit ter sprake is gekomen lijkt het me heel normaal dat een nog jonge man niet meteen klaar is om een start datum te geven ;)

Ik had jaren geleden ook rammelende eierstokken en mijn vriend gaf eens ter loops aan dat hij het "egoïstisch" vond om meer kinderen op deze al veel te volle en vervuilde aarde te brengen. Dat was schrikken. Maar jaren later en vele gesprekken verder toch besloten om samen voor een kind te gaan. Een misschien hoeft niet altijd een "nee nooit" te worden.
Alle reacties Link kopieren
Loop niet te hard van stapel, hij zegt geen ja en geen nee, hij zegt misschien. Daar kan een hoop bij veranderen, jullie zijn nog jong, ga nog leuke dingen met elkaar doen wat met een kind erbij minder makkelijk gaat.
En kijk over een jaar of wat hoe jullie er beide in staan. Jij wil het zelf wel, maar voorlopig nog niet, waarom zou je je zo rot voelen als het nog lang niet aan de orde is.

Mijn man zei ook jaren dat hij absoluut geen kinderen wilde, ineens sloeg hij om en nu hebben we een zoon van twee en half.
Leg er geen druk op, maak je er alleen maar een drama van.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan me in alle reacties vinden hoor. Het ligt ook zeker aan mij opeens ga je nadenken... Bijna de helft van mijn vriendinnengroep heeft een kindje, maar mijn vriend ziet deze meiden nooit dus ook hun kindjes niet. Hij zegt het zelf ook dat het komt door mijn omgeving dus begrijpt het wel, heeft alleen geen antwoorden. Ik had graag gehoord: nu nog niet maar wel over 5 jaar, dan had je mij er niet meer over gehoord. Maar nu als iemand het vraagt aan mij kan ik geen antwoord geven.
ik snap je wel.
ik zou ook graag horen ja natuurlijk maar pas over een paar jaar
Wil jij een kindje (met hem) omdat je graag een kindje wilt of omdat veel van je vriendinnen al een kind hebben? Ik snap het wel hoor, als je omgeving een 1 grote moederkloek is dan zal je er zelf ook sneller aan beginnen. Maar het is wel goed om je af te vragen of je het zelf echt wel wilt. Voor je vriend zal jouw sterke wens nu misschien wat onverwacht komen omdat jullie er eerder niet mee bezig waren en zijn omgeving heel anders is. Geniet van jullie relatie want dat is de basis en krijg je straks met een kind niet meer terug. Niet hoe het nu is althans.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze nu niet willen nee, maar weet wel dat als mijn gevoelens nu al aanwezig zijn, dot waarschijnlijk niet snel zal verdwijnen naar nooit. Als ik in mijn omgeving aan mannen vraag hoe oud was jij toen je nadacht over kinderen krijg ik toch wel vaak te horen vanaf 30 of ik was daar op 25 jarige leeftijd nog niet mee bezig. Dat geeft wel hoop, haha.

Soms praat mijn vriend wel gewoon mee over dingen zoals: ik zou dat zo niet gedaan hebben of juist wel. Laat ook wel grappige kinderfilmpjes zien etc. Kan me dan gewoon niet in zijn antwoord vinden
Alle reacties Link kopieren
Bereid je maar voor: zelfs als hij ze wil, dan is het moment zelf weer heel eng en vol twijfel. Ik ken meerdere stellen die twee maanden geen sex hadden nadat ze met de pil waren gestopt. Officieel omdat ze zo druk waren etc, maar nu geven ze allemaal toe dat ze het doodeng vonden. Ook al was het voor allemaal gewenst etc. Het is ook bizar en enorm en je niet voor te stellen.
Ik ben 36 weken zwanger, en ik denk nog wel eens ‘oh help, wil ik dit echt wel??’. Ja natuurlijk, ik heb er behoorlijk wat moeite voor moeten doen, maar het is tegelijk zo onbekend, dat blijft nou eenmaal.
Herfst1992 schreef:
15-11-2018 20:21
Ik zou ze nu niet willen nee, maar weet wel dat als mijn gevoelens nu al aanwezig zijn, dot waarschijnlijk niet snel zal verdwijnen naar nooit. Als ik in mijn omgeving aan mannen vraag hoe oud was jij toen je nadacht over kinderen krijg ik toch wel vaak te horen vanaf 30 of ik was daar op 25 jarige leeftijd nog niet mee bezig. Dat geeft wel hoop, haha.

Soms praat mijn vriend wel gewoon mee over dingen zoals: ik zou dat zo niet gedaan hebben of juist wel. Laat ook wel grappige kinderfilmpjes zien etc. Kan me dan gewoon niet in zijn antwoord vinden
Haha oh joh, dat laatste zou ik al helemaaaal niet als graadmeter nemen voor zijn wens! Ik heb het met vriendinnen en man zo vaak over de opvoeding van anderen (bekenden). Dat wij dingen die zij doen totaal belachelijk vinden, wij alles zoveel anders zouden doen etc etc etc. Gewoon een leuk zeikonderwerp. Maar 1 ding kan ik zeggen: het zegt helemaal niets over een eigen kinderwens.
Dat je hier tijdens het daten niet over praat kan ik nog begrijpen, maar voordat je ging samenwonen had het toch wel ter sprake kunnen komen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt, maar voor het samenwonen was hij amper klaar (hij wilde het toch wagen) ik had namelijk een huis toegewezen gekregen.. Dus laat staan kinderen. En eerlijk gezegd had ik t helemaal niet verwacht. Ging er een beetje van uit huisje boompje beesje..
Herfst1992 schreef:
15-11-2018 20:21

Soms praat mijn vriend wel gewoon mee over dingen zoals: ik zou dat zo niet gedaan hebben of juist wel. Laat ook wel grappige kinderfilmpjes zien etc. Kan me dan gewoon niet in zijn antwoord vinden
Jammer dat jij vindt dat jouw wens belangrijker is dan zijn twijfel. Erg egoïstisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven