Zitten aan m’n baby

15-11-2018 16:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken, tijdens een boodschapje bijvoorbeeld heb ik geen moeite om er iets van te zeggen als een vreemde ongevraagd aan m’n baby zit.
Op het schoolplein vind ik het een ander verhaal...
Heb er nu 1x iets van gezegd tegen een oma die zonder kwade bedoelingen m’n kleintje aan raakte.
De volgende dag gebeurde het weer door de juf en2 andere moeders waar ik vaak mee sta te kletsen.
Persoonlijk snap ik dit niet en het zou nooit in me opkomen om dit te doen.
Mijn andere dochter (5j) breng/haal ik elke dag van school en natuurlijk gaat m’n kind en standpunt boven anderen maar wil ook niet als een bitch overkomen.
Hoe gaan jij hier mee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook nooit de noodzaak om aan iets of iemand te komen. Baby of volwassene.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me persoonlijk niet zo druk maken erover.
Ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je probleem? Hygiëne, wordt de baby wakker, bang dat baby overprikkeld wordt, heb je het gevoel dat mensen te dicht in je comfort zone komen of iets anders?
Ik zou dat dan benoemen en aangeven dat je het liever niet hebt. Als mensen de reden weten kunnen ze er eerder begrip voor opbrengen en vinden ze het wellicht makkelijker te accepteren.
envelop wijzigde dit bericht op 15-11-2018 18:44
8.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet zo eigenlijk. Lief dat mensen aardig tegen jou en je kindje doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk over doen. Is hartstikke goed bedoeld. Compleet vreemden kan ik me voorstellen, maar voor de rest, chill!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee, is niet leuk en ook niet normaal. En nee, je hoeft ook niet te “chillen” :facepalm:

Ik wilde dit ook niet en zodra ik een uitgestoken vinger/hand zag verschijnen, vroeg ik:”Heeft u schone handen??”

Daar schrokken ze zo van, dat ze hun vinger/hand direct terugtrokken. Wat ze daar vervolgens van vonden, interesseerde me werkelijk geen hol.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-11-2018 18:46
Niet zo moeilijk over doen. Is hartstikke goed bedoeld. Compleet vreemden kan ik me voorstellen, maar voor de rest, chill!

Nou dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Baby hier heeft hand voet en mondziekte. Op de een of andere manier werkt dat heel goed tegen aanrakingen ;)! Ik zeg er wat van als ik de noodzaak voel of ik draai me weg (bij baby in draagzak).
Is dat kind van porselein?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties (:

Ik vind het gewoon niet fris als jan en alleman aan het gezicht en handjes van m’n dochtertje zit...
Snap ook gewoon de “noodzaak” van anderen niet zo om haar aan te willen raken -> hoezo dan?!
Alle reacties Link kopieren
Ntjes schreef:
15-11-2018 19:49
Dank voor alle reacties (:

Ik vind het gewoon niet fris als jan en alleman aan het gezicht en handjes van m’n dochtertje zit...
Snap ook gewoon de “noodzaak” van anderen niet zo om haar aan te willen raken -> hoezo dan?!
Hoezo dan? Omdat ze je kindje lief en schattig vinden, daarom.
Zo willen mensen mijn hond ook altijd aaien.
Gewoon een uiting van liefde/ genegenheid.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ntjes schreef:
15-11-2018 19:49
Dank voor alle reacties (:

Ik vind het gewoon niet fris als jan en alleman aan het gezicht en handjes van m’n dochtertje zit...
Snap ook gewoon de “noodzaak” van anderen niet zo om haar aan te willen raken -> hoezo dan?!
Ik ben het helemaal met je eens TO. Ik vind dat echt raar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby vond en vindt dat echt vreselijk! Ging gelijk huilen. Hij wil vreemden gewoon niet aan zn gezicht en voeten hebben, ik snap het wel..
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatste dat een wildvreemde mevrouw mijn baby ging zoenen :-?
Ik stond in de rij, mijn dochter in de draagzak en hoppa, daar ging ze. Ik was zo verbijsterd dat ik er ook gewoon niets van gezegd heb. Aanraken gebeurt wel vaker maar dit was even de overtreffende trap, stond met mijn mond vol tanden.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon aangeven lijkt me?
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Zolang het geen wildvreemden zijn die aan m'n kind zitten, vind ik het prima. Tenzij er een vinger in de mond zou worden gestopt of gekust.

Mensen vinden je kind gewoon leuk en schattig en laten dat zo merken.
Maar weet je, het is jouw kind, als je het niet wil hebben, dan zeg je er wat van.
Alle reacties Link kopieren
meisje1980 schreef:
15-11-2018 20:45
Ik had laatste dat een wildvreemde mevrouw mijn baby ging zoenen :-?
Ik stond in de rij, mijn dochter in de draagzak en hoppa, daar ging ze. Ik was zo verbijsterd dat ik er ook gewoon niets van gezegd heb. Aanraken gebeurt wel vaker maar dit was even de overtreffende trap, stond met mijn mond vol tanden.
Dit gaat me echt veel te ver!!! Vind dat echt niet ok. Je gaat toch ook niet zomaar een vreemde volwassene zoenen.

Gewoon wangetjes of handjes/voetjes aanraken heb ik echter geen moeite mee. Ik vind dat men tegenwoordig echt kan overdrijven qua hygiëne enzo.
meisje1980 schreef:
15-11-2018 20:45
Ik had laatste dat een wildvreemde mevrouw mijn baby ging zoenen :-?
Ik stond in de rij, mijn dochter in de draagzak en hoppa, daar ging ze. Ik was zo verbijsterd dat ik er ook gewoon niets van gezegd heb. Aanraken gebeurt wel vaker maar dit was even de overtreffende trap, stond met mijn mond vol tanden.
Dat is weer geheel wat anders en onacceptabel. Dat vind ik hetzelfde als een wildvreemde die mij ongevraagd een kus geeft, ongepast en grensoverschrijdend.
Daar moet je gewoon wat van zeggen als ouder. Niks verbijsterd hoor.
Kom op voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, helaas woon ik niet in NL en hoewel ik de taal hier goed spreek, val ik in dit soort gevallen toch echt even stil. Stom, maar ik kon gewoon echt niet op de woorden komen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zag aan mijn hoofd overigens wel hoe ik er over dacht, want ze heeft het niet nog een keer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei_86 schreef:
15-11-2018 20:51
Dit gaat me echt veel te ver!!! Vind dat echt niet ok. Je gaat toch ook niet zomaar een vreemde volwassene zoenen.

Gewoon wangetjes of handjes/voetjes aanraken heb ik echter geen moeite mee. Ik vind dat men tegenwoordig echt kan overdrijven qua hygiëne enzo.
Helemaal dit. Zoenen, ben je gek geworden! Maar een aai over een handje/voetje/wangetje had ik zelf geen problemen mee. En ook eens dat je ook kan overdrijven qua hygiëne.
Het zit in ons mensen om elkaar aan te raken, aangezien we sociale wezens zijn. Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad, daar het altijd lief bedoeld is.

Zelf durf ik eigenlijk geen baby’s van anderen (ook bekenden), meer aan te raken, sinds ik weet dat veel mensen er zoveel moeite mee hebben en dat vind ik eigenlijk best jammer.

Mijn jongste van 5 gaf pas in een moment dat ik niet zat op te letten stiekem een schattige baby heel snel een kusje op zijn hoofd. Ik schrok er gewoon van, gelukkig konden deze mensen (geen Nederlanders) er hartelijk om lachen en zoon kreeg een knuffel terug.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
15-11-2018 20:10
Hoezo dan? Omdat ze je kindje lief en schattig vinden, daarom.
Zo willen mensen mijn hond ook altijd aaien.
Gewoon een uiting van liefde/ genegenheid.
Veel mensen weten het niet maar het is voor honden (puppy's) slecht om ongevraagd ze te aaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven