Fles na borstvoeding

28-11-2018 20:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

2,5 maand geleden is mijn zoontje geboren en al die tijd heb ik hem borstvoeding gegeven. Eerst een beetje met de fles bijgevoed, maar toen werd ik gewaarschuwd voor speenverwarring dus maar zo snel mogelijk volledig op borstvoeding overgegaan. Straks moet ik weer gaan werken, dus ik wilde hem vast aan de fles laten wennen... jullie raden het al, die fles moet hij natuurlijk niet meer. Zelfs niet nu er gewoon nog hekolfde melk in zit, nutrilon zal wel helemaal een drama worden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?? Hoe lang duurde het voordat je kindje de fles weer ‘begreep’?

Thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Kan je een ander voor de baby vertrouwd iemand de fles laten geven?

Hier was t simpel mama bv papa of gastouder fv (gekolft of kv) Dochter at alles.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wil je niet horen maar die van mij heeft de fles nooit echt begrepen.
Ook niet op de opvang, bij anderen.

Maar dat is uitzonderlijk. Geen tips dus.

Speenverwarring is volgens mij echte onzin en achterhaald.
Geen ervaring mee maar vriendin van mij wel. Daarom via haar de tip: probeer een fles van t merk Tommie Tippee. Lijkt het meeste op de borst, best geaccepteerd door flesweigeraars.
Oudewijzeuil schreef:
28-11-2018 21:21
Geen ervaring mee maar vriendin van mij wel. Daarom via haar de tip: probeer een fles van t merk Tommie Tippee. Lijkt het meeste op de borst, best geaccepteerd door flesweigeraars.

Verwacht er geen wonderen van. ;-)
Maar uiteindelijk daar wel op uit gekomen.
Hier heeft ze het nooit meer begrepen en nu met 11 maanden kan ze uit een tuit, rietjes beker en open beker drinken maar de fles pakt ze nog steeds niet. Ze was het gewoon verleerd want ze wilde wel echt drinken.

Wij hebben het niet consequent opgepakt omdat het niet nodig was. Maar ik heb begrepen dat je het beste 1 flesje kunt kiezen, die dagelijks proberen aan te bieden en er het beste van te hopen. Hier ook tig verschillende flessen geprobeerd maar dat was niet echt nuttig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een spanning kan dat geven voordat je weer moet werken hè?
Wie weet lukt het op de opvang wel gewoon.
Dochter hier heeft altijd heel moeizaam uit de fles gedronken. Zo'n 50ml op een werkdag. De rest ging ze 's nachts inhalen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 die tot 4.5 maand fles dronk en toen van de en op de andere dag was het klaar en sindsdien heeft hij nooit meer de fles geaccepteerd. Als ik er niet was kreeg hij pap met een lepeltje van een bordje.

Sorry :$
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
28-11-2018 21:46
Hier 1 die tot 4.5 maand fles dronk en toen van de en op de andere dag was het klaar en sindsdien heeft hij nooit meer de fles geaccepteerd. Als ik er niet was kreeg hij pap met een lepeltje van een bordje.

Sorry :$
Hier ook zo. Tot een week voor eind verlof dronk hij braaf de fles. Maanden geen drup willen drinken, kreeg dan inderdaad pap of oppas haalde allerlei trucjes uit om hem te laten drinken. Vaak max 80ml.

Hier dus ook snel overgegaan op pap met lepeltje. Dit vond hij gelukkig erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn we met 6mnd begonnen met oefenen met zoon. Uiteindelijk heeft hij een tijdlang alleen de fles gedronken als man hem gaf, terwijl hij met zoon liep in plaats van in een stoel zat.

Het maakte trouwens niks uit of er versgekolfde melk of kv in de fles zat.

Zoveel babies, zoveel smaken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eerste maand nam dochter regelmatig de fles naast de bv. Daarna heel regelmatig de fles geprobeerd, niet meer gelukt. Ze heeft geen fles meer geaccepteerd tot ik met 9mnd stopte met bv..
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
28-11-2018 21:46
Hier 1 die tot 4.5 maand fles dronk en toen van de en op de andere dag was het klaar en sindsdien heeft hij nooit meer de fles geaccepteerd. Als ik er niet was kreeg hij pap met een lepeltje van een bordje.

Sorry :$
Hier idem bij dochter!
Zoonlief dreigde ook weer hetzelfde te doen en we hebben echt doorgezet, blijven proberen en geduld! Vaak hielp fles weer even weg en na kwartier wee proberen. Succes, ik weet hoe wanhopig je je voelt!
Alle reacties Link kopieren
- Geef het flesje nog niet als vervanging van een voeding, maar geef een klein beetje (20-30cc) tussen voedingen door. Hongerige baby's proberen niet graag iets nieuws.
- Laat het flesje door iemand anders geven dat door jouzelf, ga zelf eventueel de ruimte uit.
- Geef het flesje zittend, lopend, staand, probeer verschillende manieren.
- Voed therapeutisch (even googelen).
- Probeer wat langer achter elkaar hetzelfde flesje, niet steeds wisselen en proberen.
- Panty om de speen (voelt meer als huid)
- Doe gekolfde melk in het flesje.

Dat zijn de tips die me zo even te binnen schieten...

Eventueel zou je, als een flesje echt niet lukt, met een cupje of klein glaasje/bekertje kunnen gaan oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp het ook door mijn toendertijd man de fles te geven. Zodra ik het probeerde was het weer gezeur en wilde hij het niet drinken. Uiteindelijk is t overgegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven