Postnl, een mooi gebaar!

05-12-2018 14:27 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Sint bijna het land uit is en kinderen wellicht dubbele cadeaus hebben gekregen (waarvan altijd wel bonnetjes vermist raken ;-D ) is het tijd voor een "mooi gebaar".

Vanaf januari 2019 heeft 'Postnl' in samenwerking met 'Stichting Jarige Job' een mooi initiatief, namelijk een 'mooi gebaar'. Je kunt dan een pakketje met (nieuw) speelgoed meegeven aan de pakketbezorger voor kinderen die nooit een verjaardagscadeau krijgen. Zij stellen dan een leuk pakketje samen van rond de twintig euro en dit gaat naar kinderen van minder vermogende ouders. Zodat ieder kind toch een (aantal) cadeau('s) krijgt op zijn of haar verjaardag. Het gaat om kinderen van 4 tot 12 jaar.

Wat wil ik met dit topic? Vooral ruchtbaarheid geven, ik zet mij graag in voor kinderen. Kinderen kiezen er niet voor om in een gezin te komen waar er geen geld is voor bijvoorbeeld verjaardagscadeaus. Zij kunnen er weinig aan doen dat ouders wellicht verkeerde keuzes maken en zij daardoor geen verjaardag kunnen vieren (het topic is NIET bedoelt om een discussie te starten over "domme" keuzes die ouders maken waardoor kinderen geen cadeaus krijgen). Voorheen opende ik jaarlijks in november een topic over 'de goedzak', maar helaas deed de ah dit jaar niet mee aan deze actie.
Omdat het om nieuw speelgoed gaat kunnen we elkaar hier tips geven waar je mooie aanbiedingen kunt vinden (zoals nu bij de kruidvat en blokker) en wat kinderen in een bepaalde leeftijdscategorie heel leuk vinden! Ik heb alleen maar meiden in die leeftijdscategorie in mijn familie, dus tips wat je voor een jongen kunt halen zijn hier van harte welkom!


Waar kun je meedoen?
https://www.postnl.nl/campagnes/mooi-gebaar/#s_7802

Cadeautips van postnl,
https://www.postnl.nl/Images/cadeautips ... 140202.pdf


Ik hoop dat we met zijn allen een hele berg kinderen heel blij kunnen maken op hun verjaardag! Ieder kind verdient een mooi cadeau en een fijne verjaardag! :jump:




Btw, ik heb netjes toestemming gevraagd voor dit topic.
kia・ora wijzigde dit bericht op 06-12-2018 06:24
2.58% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Leuke actie!
Wij hebben een vergelijkbare actie op ons werk waar collega’s wordt gevraagd om (vrijwillig) kado’s te kopen en in te leveren.
Deze worden dan per gezin in een jutezak gedaan (kado’s aangepast op gezinssamenstelling) en met Sinterklaas gegeven.
Ik sla deze nu dus even over omdat ik hier al wat kado’s voor heb gekocht maar het is wel een leuk idee! Misschien dat ik later dit jaar mee ga doen.
Geven voelt goed :-)
Kia•Ora schreef:
05-12-2018 14:27
Voorheen opende ik jaarlijks in november een topic over 'de goedzak', maar helaas deed de ah dit jaar niet mee aan deze actie.
Ik weet niet of het van 'de goedzak' is maar bij 'mijn' appie stond wel een bak waar je speelgoed in kon doen voor Sinterklaas. Ik vind deze actie van Post-NL ook heel mooi!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-12-2018 14:31
Leuke actie!
Wij hebben een vergelijkbare actie op ons werk waar collega’s wordt gevraagd om (vrijwillig) kado’s te kopen en in te leveren.
Deze worden dan per gezin in een jutezak gedaan (kado’s aangepast op gezinssamenstelling) en met Sinterklaas gegeven.
Ik sla deze nu dus even over omdat ik hier al wat kado’s voor heb gekocht maar het is wel een leuk idee! Misschien dat ik later dit jaar mee ga doen.
Geven voelt goed :-)
Wat een leuk initiatief!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Hier nog even de rechtstreekse link naar de lijst met cadeautips (vooral handig omdat daar staat wat je vooral niet moet geven): https://www.postnl.nl/Images/cadeautips ... 140202.pdf

Ik doe mee.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb bij Kruidvat al wat speelgoed gekocht. Ik zag de reclamefilmpjes op tv.
Maar waarom moet je je mail adres achterlaten?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
05-12-2018 14:37
Hier nog even de rechtstreekse link naar de lijst met cadeautips (vooral handig omdat daar staat wat je vooral niet moet geven): https://www.postnl.nl/Images/cadeautips ... 140202.pdf

Ik doe mee.
Ah, die ga ik even in de OP opnemen. Dankjewel :) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ja, ik doe mee! Ik was vroeger zo'n kind die geen cadeaus op haar verjaardag kreeg. Geen enkel kind mag dat meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het zegt! Wij hebben wat ongeschikte cadeaus en cadeaus die ze allang al hebben, ga gelijk meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu Boheme.
Ik ga zeker wat kopen en aan de postbode meegeven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mooi gebaar zeg. Ik zal ook eens rondkijken.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Canada regelt onze school samen met de lokale kerk een soortgelijke actie. Ook het lokale overdekte winkelcentrum heeft een giga grote container geschilderd als kerst trein, waar je cadeaus in kan “gooien”. Ze gaan allemaal naar kids die andere niets krijgen ( kerst is hier een big deal). Of je kan een kerstboom doneren, en versieringen. Ieder jaar zit hij vol tot aan de rand. Echt fijn om te zien hoeveel mensen er aan mee doen.

Mooi initiatief TO!
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
05-12-2018 14:40
Ja, ik heb bij Kruidvat al wat speelgoed gekocht. Ik zag de reclamefilmpjes op tv.
Maar waarom moet je je mail adres achterlaten?
Je mag de cadeautjes meegeven aan een postbode of afgeven bij een post.nl punt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een superactie, ben met PostNL bezig om actiemateriaal te krijgen om de actie te promoten. Ook ben ik van plan om inzamelpunt te worden in mijn buurt (ben postbezorger)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf zulke acties! Ik ga ook meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er echt kinderen die geen cadeautje krijgen op zijn of haar verjaardag? Zelfs met vijf euro kun je al een paar pakjes kopen bij de action, rommelmarkt of kringloopwinkel. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat mensen geen vijf euro per jaar kunnen missen... Is dat echt zo?
CatLady33 schreef:
05-12-2018 18:46
Zijn er echt kinderen die geen cadeautje krijgen op zijn of haar verjaardag? Zelfs met vijf euro kun je al een paar pakjes kopen bij de action, rommelmarkt of kringloopwinkel. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen dat mensen geen vijf euro per jaar kunnen missen... Is dat echt zo?
Ja, die zijn er. Wij gingen regelmatig zonder ontbijt naar school en hebben ook vaak 's avonds een boterham moeten eten ipv een warme hap omdat daar geen geld voor was.

Dus ja, er zijn zat gezinnen die geen geld voor eten hebben, laat staan voor cadeaus.

En mijn moeder deed echt geen gekke dingen met het geld. Maar mijn vader had alles opgezopen en betaalde niet mee met wat wij nodig hebben. En een bijstandsuitkering zonder allimentatie is bijzonder krap met 3 kinderen onder de 10.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier mensen zeggen, dat je het mee kan geven aan de postbode. Dit is niet juist. Je kan het meegeven aan de PostNL pakketbezorgers. Overigens, zou ik het gewoon meenemen en er voor zorgen, dat het op de juiste plek terecht komt, maar dat hoeft een postbode niet te doen, dat ligt aan de persoon.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik zag trouwens bij hudsons bay aardige aanbiedingen. En ik heb met mijn gespaarde punten hudsons bay cadeaubonnen aangeschaft (50 euro in totaal), dus denk dat ik daar wat ga halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wat dingen bedacht maar die waren niet toegestaan want te klein -?!
Die gaan dus in de doos bij Albert Heijn...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo te klein? Het zijn richtlijnen toch?
eckano schreef:
05-12-2018 22:34
Ik had wat dingen bedacht maar die waren niet toegestaan want te klein -?!
Die gaan dus in de doos bij Albert Heijn...
Te klein? Er staat toch nergens een minimale afmeting?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik dacht dat het een soort van minimale afmetingen betrof en dat het anders niet in de doos mocht, ik zal nog eens kijken dan.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
05-12-2018 22:40
Oh, ik dacht dat het een soort van minimale afmetingen betrof en dat het anders niet in de doos mocht, ik zal nog eens kijken dan.
Het mag niet te groot zijn, moet nieuw zijn, geen wapens, geen knuffels etc.
Maar minimale afmetingen zie ik nergens.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef t wel af bij het postagentschap. De pakketbezorger hier is altijd sjaggereinig, beukt op de deur en zet t pakket op de stoep.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven