Typecursus

06-12-2018 15:54 5 berichten
Mijn kinderen (9 en 7) willen graag een typecursus volgen. Eerst zal de 9 jarige beginnen.

Maar onze laptop is eigenlijk al nagenoeg ‘overleden’ dus wij moeten op zoek naar wat anders.
Nou spreekt een chromebook mij erg aan omdat wij verder niet veel met een laptop doen. Echter weet ik niet of type cursussen ook op een Chromebook werken en via Google kan ik ook niet echt veel vinden.

Hebben jullie daar ervaring mee? En welke typecursus viel in de smaak bij jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ducktypen, kind is ook geabonneerd op de Donald Duck. Kun je gewoon vanuit je browser volgen, dus je hebt alleen iets met internet en een toetsenbord nodig.

Mijn ervaring is wel dat het veel discipline vereist die mijn zoon (10) niet echt op kan brengen. Om er een beetje vaart in te brengen, moet je elke dag typen en bij ons schiet het er na een dag school, BSO en sport nog wel eens bij in.

De cursus is leuk en het typen wordt aangeleerd door middel van spelletjes, maar uiteindelijk is dat wat je moet doen wel eindeloos letters typen. En dat moet je vaak en veel doen om het letterlijk in de vingers te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft geen cursus gevolgd. Heeft daar geen zin in. De jongste wel: lessen in combinatie met online oefenen. Dat ging prima. Alleen heb ik het idee dat we vroeger meer aanslagen per minuut moesten hebben.

Ik zou het pas in groep 8 doen. Als ze het eerder doen dan gebruiken ze het te weinig om het bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, typen is prima op een Chromebook. Die hebben gewoon een normaal toetsenbord. Allergrootste nadeel van een chromebook is dat deze geen opslagruimte heeft en je dus alles online moet opslaan. Je werkt dus ook met de online versies van Word, Excel etc. Dat maakt overigens voor het typen (en voor gebruik door kinderen) niet uit.
Bedankt voor de reacties.
Mijn 9 jarige zou het wel aankunnen qua disipline. Ook werken ze op school veel met powerpoint en typen. Ze zal het dus wel effectief onderhouden.

Ducktypen hoor ik minder goede ervaringen over. Jammer want hij lijkt mij leuk. Maar de kinderen zijn erg gericht op de wereld en daarom denk ik dat pica typen wat is. Die schijnt ook niet zo ‘groot en zwaar’ te zijn als bijv typetopia, waar je al snel een heel goede computer voor nodig hebt.

Ik heb bericht gehad van pica typen dat hun cursus idd op een Chromebook kan. Ik ga mij toch maar eens oriënteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven