November 2018 mama's

09-12-2018 14:33 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
merl0t20 okt2de2850 gspontaanBV
torenvalk25 okt2de3225 gspoedKSBV/KVopa&oma
(2 d)
zussel25 okt2de3274 gspontaanBVKDV
(2,5 d)
nijntje30 okt3de3435 gingeleidBVKDV
menmo1 nov2degeplande KSFV
86Lizz2 nov2de4010 g, 52 cmingeleidKDV
Aman19857 nov2de4285 gingeleid
Lalameme8 nov1ste3300 g, 49 cmingeleid
konijnhangoor10 nov4395 g, 55 cmingeleidBVKDV +
opa&oma
flipje225 nov1ste3650 g, 51 cmingeleid, spoedKSBVKDV
(3 d)
Giraffe9030 nov2de4335 gspontaanBVKDV
(3 d)
gioia827 dec3000 g
flipje2 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 17:58
95.71% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi Flipje, ons zoontje is 10 november geboren. Een heerlijk relaxed mannetje!

Heb je een goede bevalling gehad?
Alle reacties Link kopieren
Het is uiteindelijk goed gekomen, maar het ging niet volgens plan en werd op het laatste moment (na 10-12 uur weeën en ruim een uur persen zonder persdrang) toch nog een keizersnede.

Maar ik kijk er toch wel positief op terug, ik heb gewoon pech gehad dat het zo gelopen is. Moeder en kind zijn gezond, dat is het belangrijkste!

En jij?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Het was behoorlijk heftig. Uiteindelijk ingeleid en 3 dagen later is hij geboren. Achteraf hoorde we dat zelfs de gyn en de vk er eigenlijk niet meer ingelogde dat het zo zou gaan lukken. Ruim een uur geperst. Het was een grote vent, die er toch anders voor bleek te liggen dan gedacht.

Maar hetzelfde als jij, hij is goed gezond, groeit als een malle en ik ben weg van hem. Dus het is het allemaal waard geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wel zoiets, ik werd ook ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen. Onze dame was niet helemaal diep genoeg ingedaald en bleek tijdens de ontsluitingsweeën naar sterrenkijker positie te zijn gedraaid.
Toen ik aan het persen was lag ze ook nog steeds niet diep genoeg en ook nog eens een beetje scheef, dus bleek het onbegonnen werk... en toen was ik al ruim een uur bezig en raakten mijn krachten gewoon op. Bizar hoe opgelucht je kunt zijn als ze dan besluiten om tot een operatie over te gaan!

Gaat je herstel goed? En kom je nog aan nachtrust toe?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Onze dochter is 8 november geboren, ons eerste kindje.

Ook ingeleid, mijn bevalling is ontzettend snel gegaan, ene kant fijn maar ben heel veel kwijt dat vind ik wel heel naar. Hier bleek baby op het eind ook in de sterrekijkerpositie te liggen. Had al ruim 1,5 uur persweeën toen ze eindelijk kwam kijken, dus als ze goed lag was ze waarschijnlijk nog eerder gekomen er stond namelijk alleen nog een randje. bevalling duurde 5 uurtjes, waarvan 10 minuten Persen. Wel aardige schade van onderen opgelopen maar dat is volgens mij al prima hersteld ondertussen, iniedergeval nergens meer last van, op mijn bekeninstabiliteit na dan.

Ook wij hebben een heerlijk tevreden en makkelijk meisje, dolverliefd zijn we! De nachten vind ik over het algemeen heel goed te doen.

Hoe gaat je herstel van de keizersnede flipje? Heftige bevalling hoor! Maar wel heel fijn dat je er toch goed op terugkijkt.

Ook een pittige bevalling voor jou, nog erg moeten herstellen?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!
Ook een fijne nachtvoeding aan het geven lalameme?

Hier een heerlijke ventje die nog nét in november geboren is. 30 november geboren (was de 25e uitgerekend). Ik heb ook een dochter van bijna 2,5 jaar.

Bevalling ging snel. Ongeveer 4 en half uur vanaf de eerste, heftige wee. Weeën waren zeer pijnlijk en heftig maar toch goed doorheen gekomen. Verloskundige zei dat ze het niet aan me zag.
Vliezen zijn kunstmatig gebroken en se verloskundige zei: zo nu een uur en een kwartier. Werd een uur en 20 minuten en mijn paarse mannetje werd op mijn borst gelegd!

Momenteel heb ik het zwaar met de baby blues. Veel huilen om alles en niks. Die gebroken nachten breken me nu op.
Lichamelijk ben ik verder al weer hersteld. Weinig schade opgelopen deze keer! Voel me goed en ben zo blij dat ik weer van alles kan met mijn dochter!

En nu gauw weer een uurtje of 2 slaap pakken tot zoon weer wil drinken!
Alle reacties Link kopieren
De eerste dagen voelde ik me echt vreselijk, maar al snel ging het weer heel hard de goede kant op.
Het is toch wel een flinke buikoperatie.... met name de snee in de baarmoeder is nog erg gevoelig, de snee in de huid heelt super goed.

Ons meisje is wel echt een draakje. Super vast slapen als er visite is, en klaarwakker als wij zouden willen slapen (zoals nu). ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me inderdaad best een aanslag op je lijf zo'n operatie! Gelukkig gaat het de goede kant op. Maar je mag tot de 6 weken bijna niks toch? Niet tillen, auto rijden dacht ik?

En herkenbaar. Tot nu toe weinig bezoek gehad. Maar bij het bezoek slieo hij lekker. En nu wil hij na een uur alweer aan de borst. En dochter besloot ook even aandacht nodig te hebben... gekukkig ben ik niet alleen.

Hoe lang hebben/hadden jullie partners verlof?
Mijn vriend heeft de 2 dagen verdeeld over 4 vrijdagen (dan werkt hij normaal alleen de middagen) zodat ik tot einde van het jaar maar 1 dag alleen met beide kinderen ben.
Alle reacties Link kopieren
Het kolfapparaat zit weer vastgekoppeld hier. Mijn ventje kon in het begin niet voldoende uit de borst krijgen en ivm een ziekenhuisopname van mijn oudste (heeft toen 3 weken sondevoeding gekregen) ben ik gestopt met live voeden. Nu dus bv in een flesje wat super gaat. Wel nog 2x snachts, maar dat vind ik niet zo erg.

Aan de bevalling heb ik wonder boven wonder geen schade over gehouden. Hij woog 4395 en 55 cm, dus het was een flinke klus :)

@giraffe Gefeliciteerd! Leuk dat jullie zoon er is! Die babyblues zijn inderdaad heftig. Slapen jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat kolven! Daar zie ik behoorlijk tegenop als ik weer aan het werk zal gaan. Gelukkig duurt dat nog wel even.
Wel fijn dat het voor jou zo goed werkt!
Zou je wel weer live willen voeden of blijf je kolven tot je stopt met borstvoeding? En laat je je man ook wel 's nachts de fles geven dat jij wat langer kan slapen of kolf je op hetzelfde moment als de voeding?

Hier ook een flinke knul van 4335! Lengte weet ik niet. Hebben ze niet gemeten. En ook niet gescheurd, terwijl dochter kilo lichter was en daarbij wel gescheurd.

Dankjewel!
Ja de baby blues hakt er deze keer goed in. Ik denk omdat ik ook er wil zijn voor dochter maar ondertussen baby veel aandacht nodig heeft. Ach, zolang ik lieve mensen om me heen heb bij wie ik kan uithuilen komt het wel goed! Zal de kraamhulp wel enorm gaan missen...

Hij slaapt wel bij ons op de kamer maar geen co-sleeper en al helemaal niet in bed. Word nu soms al wakker badend in het zweet met het idee dat hij nog bik me ligt. Dan kan ik (helaas) echt niet slapen. Dus overdag ligt hij wel zoveel mogelijk lekker tegen mij aan en morgen (of nou ja vandaag al..) ga ik oefenen met de draagdoek.
Alle reacties Link kopieren
Kolven: ook gedaan, noodgedwongen mee begonnen op dag 3 in het ziekenhuis toen dochter zo suf was dat ze niet meer dronk en zelfs 24u de couveuse in moest wegens geelzucht.

Steeds de borst geprobeerd maar als dat niet (voldoende) lukte kreeg ze de afgekolfde melk. Ik gaf dan eerst voeding en kolfde daarna het restant nog af. Dat was eerst een krappe 20 ml in totaal, maar een have dag later 50 ml en weer een dag later 90.... dat was veel te veel. Dus overproductie en lekken, lekken, lekken.
Nu kolf ik dus zo min mogelijk, alleen als ik even de druk eraf wil halen ofzo kolf ik een klein beetje af met een hand kolf.

Baby blues had ik ook wel, maar eigenlijk alleen bij het vallen van de avond. Gevoel van stress en spanning, down. Ongeveer t/m dag 10 en daarna bijna niet meer.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
He gezellig, mag ik ook mee kletsen?

Ik ben 7november bevallen van onze dochter Nina. Ik heb ook een zoon die over 2mnd 3 wordt.

Ook ik ben ingeleid, we kwamen er dinsdag 38+6 achter dat ik zwangerschapscholestase had. Dit was nog niet met erg grote risico's, maar omdat het kindje voldragen was en ik de risico's zelf wel enorm (7% kans op hartfalen) vond en haar niet veel voelde bewegen gedurende de zwangerschap is besloten mij met 39wk precies in te leiden. Ik meldde me om 8u en toen om 13u de weeen begonnen herkende ik ze direct. Om 15.19u is Nina geboren met 4285, ook al zo'n grote😃. Hier wel 2 hechtingen maar herstel was stuk sneller en beter nog dan bij mijn zoon.

Nina doet het goed, maar is al
4 weken verkouden ( lot van de 2e). Ze drinkt niet erg goed, ik ben gestopt met de borstvoeding. Het kostte me teveel tijd en energie. Nu komt morgen een logopedist meekijken naar haar drinktechniek. Nog nooit gehoord van prelogopedie, maar wie weet helpt het!

Ik vind vooral de combinatie met een drukke peuter en aandacht verdelen erg lastig, helemaal tijdens de moeilijke momenten van Nina terwijl mijn zoon dan net naar bed moet of moet plassen oid.

Leuk om ervaringen uit te wisselen met jullie nu we allemaal rond dezelfde tijd met onze baby alles mee gaan maken!
Alle reacties Link kopieren
Hoe raad je het! Haha die nachtvoedingen...

Onze dochter is geboren met 39.1, woog ruim 3300 gram en was 49 cm. ingeleid vanwege zware zwangerschap, haar gezondheid was lang onduidelijk ivm een veel te klein hoofdje. En flinke bekeninstabiliteit + veel hardebuiken en voorweeen al in een vroeg stadium. Ik werkte ook al sinds week 20 ongeveer niet meer.

Borstvoeding leek hier fantastisch te gaan. Maar vaak ruim 1,5 uur bezig. Hier moet het lipbandje en haar tongriem geklieft worden want die blijken dus wel echt te strak. Soms gaat het prima en soms Dus totaal niet kunnen aanhappen. Ik kolf mijn borsten dus wel leeg, dag lukt haar nu namelijk niet. Ik had al borstontstekingen te pakken laatst. Ik voed haar vaan rond een uur of 11, dan rond 3 of 4 uur. En dan rond 6 of 7 weer. Wel volledig op verzoek, kan dus ook zomaar weer anders zijn. Maar ze komt echt wel voor een nachtboeding nog.

Wat flipje beschrijft had ik ook. Een aantal dagen rond de avond was ik verdrietig maar ook heel trots en gelukkig. Was een vreemd gevoel.

Hier zit dochter wat te vroeg in haar eerste sprongetje. Heel hangerig, wat meer huilen vol in de krampjes en de eerste echte lachjes en momentjes van herkenning zijn een feit. Zo bijzonder!

Ze is heel makkelijk en huilt inprincipe niet. Alleen als ik haar in haar bedje of box leg als ze niet al aan het slapen is. Ik moet echt het juiste moment afwachten. Snacht vallen we helaas best vaak samen in bed in slaap. Hoe fijn ook, toch best gevaarlijk.

Iemand de tip tegen die zielige krampjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Mag ik me aansluiten? Officieel is baby van eind oktober maar ik was 1-11 uitgerekend dus dat past best ;-)

Ik had in het laatste loodjes topic al gevalraagd naar het klieven Lalameme maar zie dat het nog niet gedaan is. Hier wordt van de week ook ee tongriem gedaan, in de hoop dat aanhappen beter gaat. Nu is het een mini hap wat pijnlijk is voor mij en hij laat continu los en slikt dus megaveel lucht in. Dat hoor je vervolgens weer borrelen (zielig!).
Bij oudste hebben we ook lipband en tongriem laten doen maar die was een stuk ouder en werd gelaserd, toch weer anders. Ben benieuwd hoe zielig baby is na het klieven!
@lalameme: weet je zeker dat het krampjes zijn en geen honger? Juist omdat eten ook moeilijker gaat? Hier roepen mensen vaak als baby onrustig wordt: ooh jee krampjes. Maar eigenlijk heeft ie altijd honger dan. Bij echte krampjes (na teveel lucht inslikken) helpt alleen maar rondlopen eigenlijk, meer tips heb ik niet helaas.

Hier ook nog volop gebroken nachten. Baby wil vaak rond 00.00 en 03.00 en 06.00 eten. Voelt allemaal als nachtvoedingen haha, dat zijn tijden die ik liever slaap :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Als ik jullie borstvoedingsverhalen lees, valt het bij mij enorm mee. Heb wel een sterk toeschietreflex waardoor hij zich in het begin wel verslikt en dan weer loslaat. Melk stroomt er dan uit. Ook uit de andere borst. Hij heeft ook groene poep. Vanochtend uit onzekerheid lactatiekundige gebeld. Die zei nav mijn verhaal dat het heel goed gaat juist en dat rond de 6 weken het lekken over moet zijn en de productie zich aan heeft gepast. Dus nog even door het lekken heen bijten...
Verder is er nog totaal geen ritme behalve dat hij om 8 uur en 18 uur altijd wil. Ongeacht hoe laat de voeding ervoor was. De nachten zijn het ergst omdat ik graag wil slapen. Maar ach. De uren die ik slaap, slaap ik wel diep en goed! Dat was wel anders bij mijn dochter. Toen werd ik van elk zuchtje wakker.

Je kunt weinig tegen kramp doen. Wat ik doe is hem in verschillende houdingen bij me houden. Beetje wiegen, heen en weer lopen, over buikje wrijven . Als hij even rustig is pink geven zodat hij echt ontspant en hopelijk inslaapt. Soms helpt weer voeden (dan gaat hij poepen en zijn de krampen vaak over). Maar ook weer niet te vaak voeden...
Op mijn kraamcadeaulijstje staat en kipkep. Een warmte kruik. Maar nog geen idee of dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Baby blues was trouwens ook steeds in de avond. Vanaf dag 3. Zit nu op dag 11, wie weet vanavond geen last meer van!
Overdag huil ik ook wel redelijk snel, om niks.

Vandaag eerste dag alleen met de baby. Ik mis gelijk mijn vriend en dochter. Even kijken hoe de voeding vanmiddag uitkomt maar dan ga ik dochter lekker op tijd ophalen!
Alle reacties Link kopieren
Tvp want leuk topic voor tijdens de nachtvoedingen ;-D

Mijne is van 30 oktober maar ik was maar 2 dagen eerder uitgerekend dan jij Flipje. Dus in aanleg en ontwikkeling wel een november kindje. Grappig hoeveel er dan ineens toch nog tussen kan zitten!

Ik ga later jullie verhalen even goed lezen!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook aansluiten? Hier net aan een november kindje. Was uitgerekend op 5 november maar ivm dramatische bevalling van de oudste (nu 3 jaar) met uiteindelijk een spoedkeizersnede dit keer een geplande keizersnede op 1 november gehad. Hadden eerlijk gezegd niet verwacht dat hij braaf zou blijven zitten en zich zelf al in oktober zou melden, maar dat heeft hij niet gedaan. Ook dit keer ondanks de planning en uitgebreid overleg vooraf met gynaecoloog was de bevalling vreselijk en betwijfel ik of de gewenste 3e nog aan ga, maar dat hoeft niet vandaag op morgen beslist te zijn :P

Vind het knap vermoeiend met een peuter erbij die veel aandacht vraagt en slecht slaapt, maar het is ook genieten om die twee kinders samen te zien :love:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zoveel mama’s! En wat een boel flinke kindjes. Gelukkig, ik kreeg helemaal het idee dat ik een reuzebaby had.

Het kolven ga ik zolang mogelijk volhouden, maar ik moet zeggen dat heg best zwaar is. Zeker met de oudste erbij (3,5 jaar). Van de week was de baby aan het huilen, dus arm in de box, kolfapparaat aan. Oudste zeurderig, eindelijk had ze iets gevonden wat ze wilde doen, ketting rijgen, laat ze de krakende vallen... Ja dan denk ik wel eens... Maar het is inderdaad heerlijk om ze samen te zien. Ze wil ook steeds knuffelen met dr broertje.

Klinkt heftig menmo, wat was er zwaar aan je bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
10-12-2018 04:04
Lijkt me inderdaad best een aanslag op je lijf zo'n operatie! Gelukkig gaat het de goede kant op. Maar je mag tot de 6 weken bijna niks toch? Niet tillen, auto rijden dacht ik?
Klopt, en met name dat autorijden dat is wel heel erg irritant. Zodra ik ergens heen wil ben ik eigenlijk helemaal afhankelijk van mijn man, en die heeft het natuurlijk ook gewoon erg druk met werk+baby, dus niet altijd tijd om chauffeur te spelen. De flinke wandeling richting winkelcentrum zit er voor mij natuurlijk ook nog niet in na de KS. Dus ben nogal aan huis gekluisterd, en dat is echt niets voor mij. :-/
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@giraffe: herkenbaar die groene poep en overproductie. Had het bij oudste ook. Helaas werd dat niet beter met 6 weken en ook nu merk ik nog niet perse dat het veranderd rondom 6 weken. Maar hopelijk werkt het bij jou wel. Wat ik hier doe is als er echt veel melk is (sochtends) eerst 20ml kolven en vervolgens aanleggen. Bij oudste moest ik dat echt bij alle voedingen doen, nu gelukkig niet. Het werkt wel al is het een stom klusje..
Herkenbaar van dat je vriend en oudste mist trouwens, hier ga ik oudste op kdv dagen ook altijd best op tijd (16.45 zoiets) halen terwijl ik dat voor de baby altijd om 17.30u deed ivm werk. Vind een dag met baby alleen relaxed maar rond 16.00u ook saai :lol:

Hier geen grote baby: 3270 gram dus vrij gemiddeld. Bevalling was opzich prima op de laatste 3 kwartier na (duurde in totaal 3.5 uur vanaf serieuze weeën). Het laatste stuk vond ik echt natuurgeweld, van 7-10cm en in 8min eruit persen, dat was zonder pijnstilling (kon niet meer) echt niet tof. Maargoed, ook best snel voorbij achteraf (jammer dat je dat dan niet weet).

Ik ga vanaf vandaag weer sporten, ben benieuwd na hoeveel minuten ik neerval :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oja en wat knap dat je dat kolven zo doet konijnhangoor! Fulltime kolven lijkt me echt een belasting, zeker snachts en met een peuter erbij. Je hebt wel echt doorzettingsvermogen :)
Alle reacties Link kopieren
@flipje
Kan me zo goed voorstellen dat je je opgesloten voelt! Ik had dat na mijn dochter ook. Ook al kon ik wel met de auto weg en zijn de winkels op 5 minuten lopen. Het voelde als een hele opgave om de deur uit te gaan. Merk dat ik daar nu al veel makkelijker in ben.
En mooie tabel! Zat ook al te denken dat dat handig zou zijn. Wat veel ingeleid zeg! Hoorde van de verloskundige dat ze tegenwoordig (te) vaak inleiden en het daardoor zo druk is in de ziekenhuizen. Ze hadden mij ook liever niet gehad, omdat er niks medisch was. Maar omdat het de tweede was en al erg opschoot kon het toch wel. Ben ook 'maar' 4 uurtjes in ziekenhuis geweest voor we weer naar huis gingen met baby.

@zussel
Ik had het met mijn dochter ook gehad. Werd wel beter maar weet niet meer wanneer precies. Heb toen tot 3 maanden volledig bv gegeven en toen in 3 maanden tijd afgebouwd naar nog 2x bv en rest kv. Nooit gekolfd. Liever nu ook niet.
En dag is inderdaad relaxed maar ook wel wat saai. Zo kijken of hij nog de borst wil en dan gaan we dochter ophalen! Wel even spannend want vriend is pas laat thuis, dus moet alleen met ze eten. En afgelopen dagen wilde hij steeds net als we gingen eten weer de borst. Of ik nou uur ervoor had gegeven of 2 uur ervoor..
Haha ik heb tijdens de bevalling meerdere malen geroepen ik wil niet! Uiteindelijk was het maar 4 en half uur. Dus dat viel reuze mee! Maar dat weet je inderdaad nog niet..
Wat zijn wij vrouwen toch enorm sterk dat we zoiets kunnen doorstaan (en zelfs nog een keer doen haha).

Sporten! Ik wil ook!! Wilde donderdag al haha. Maar moet helaas nog wachten tot januari. Wel gisteren alweer aangemeld. En alvast begonnen met de thuisoefeningen (van mom in balance).
Veel plezier en sterkte met spierpijn morgen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah hier ook mom in balance! Thuisoefeningen heb ik niet gedaan hoor, dat leek me te fanatiek :O
Ook herkenbaar dat baby steeds wil eten tijdens etenstijd trouwens. Hier zorg ik vooral dat het eten al klaarstaat als peuter thuiskomt, dat scheelt al een hoop. En dan met een beetje pech met baby aan de borst aan tafel en ondertussen proberen peuter te motiveren om te eten :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven