Bemoeizuchtige moeder

09-12-2018 20:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag meningen van anderen horen over het volgende :

Ik ga iedere week met mijn zoontje van 15 maanden naar een speelochtend om hem met andere kinderen te laten spelen.
We komen er al een hele tijd en nooit zijn er problemen geweest.

Sinds kort is er een nieuw kindje die met haar moeder komt, en die moeder let in mijn ogen heel erg op mijn zoontje.

Mijn zoontje is een pittig mannetje die weet wat hij wil, en hij is best druk.
Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen.

Om een voorbeeld te geven; als er speelgoed op de grond legt, en hij loopt
in het rond , dan loopt hij over het speelgoed.
Als hij gaat opruimen, dan gooit hij het speelgoed in de mand.

Ik corrigeer hem natuurlijk.
Alleen 'bemoeit' die moeder zich overal mee. En met iedereen. Maar in het bijzonder dus met mijn zoontje.

Steeds komt ze op hem af van 'Nee(naam) dat mag niet , niet expres op spullen gaan staan. Neee ik zei nee. Doe dat maar niet',
Ook al zeg ik er dan iets van tegen hem, ze blijft maar doorgaan.

Ik begin mij er steeds meer aan te ergeren, omdat zij mij het gevoel geeft dat ik er zelf niets van zeg, en alles maar laat begaan, terwijl dat niet zo is.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?
Alle reacties Link kopieren
Haar even aanspreken of met haar bespreken dat jij zijn moeder bent en dit graag zelf regelt.
Alle reacties Link kopieren
Je loopt naar de bemoeizuchtige moeder toe wanneer ze dat doet en zeg tegen haar dat ze zich met haar eigen kind bemoeit.
Blijven herhalen wanneer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Idd, jij bent zijn moeder en jij spreekt hem aan. Als dat niet naar haar smaak is, dan is dat maar jammer. Dus ik zou haar vertellen dat je liever niet hebt dat zij jouw kind aan spreekt.
“Hé, wie is zijn moeder?” is niet bij je opgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Spreek haar gewoon aan op haar gedrag, mama van.... als je nou eens op jou kind let, ipv op die van mij, dan beslis ik wel wanneer ik mijn kind corrigeer en wanneer ik hem zelf laat leren van zijn ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
09-12-2018 20:56
“Hé, wie is zijn moeder?” is niet bij je opgekomen?
Zo een soort gelijke opmerking heb ik al eens gemaakt, maar ze blijft het doen.

Laatst zei ze ' Zie je, het heeft allemaal met opvoeding te maken, want naar mij luistert hij wel.'
Twee opties
1. Je kind is echt veel vervelender dan jij denkt en andere mensen vinden dat je er te weinig van zegt en zeggen het dus zelf maar
2. Deze moeder is een zeurkous of iemand die het fijn vindt een ander kind te bekritiseren zodat haar eigen kind liever of leuker lijkt.
Dubbel door bad gateway.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Betty_Slocombe post_id=29334528 time=1544386430 user_id=378854]
Twee opties
1. Je kind is echt veel vervelender dan jij denkt en andere mensen vinden dat je er te weinig van

Nee als hij echt vervelend is , zou ik dat wel gewoon toegeven, en ik heb tegen de leidster ook al een paar gezegd 'goh, hij is wel erg druk he'
En dat vond zij niet.
Heb ook nooit van andere mensen iets gehoord. Ook niet van de opvang.

Alleen van deze moeder.
Als we elkaar zien praten we met elkaar, meer dan met andere moeders, dus misschien denkt zij nu dat ze met de opvoeding kan bemoeien?
Alle reacties Link kopieren
Excuses voor het dubbele posten.
anoniem_379923 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 21:30
Reden: Per ongeluk te vaak gepost
95.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=Betty_Slocombe post_id=29334528 time=1544386430 user_id=378854]
Twee opties
1. Je kind is echt veel vervelender dan jij denkt en andere mensen vinden dat je er te weinig van

Nee als hij echt vervelend is , zou ik dat wel gewoon toegeven, en
anoniem_379923 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 21:25
Reden: Per ongeluk te vaak gepost
39.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
anoniem_379923 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 21:35
Reden: Dubbel gepost
98.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kan het dat zij er iedere keer eerder bij is dan jijzelf dan?
Als jij op je kind let hoeft zij niets te zeggen omdat jij dat dan al gedaan hebt hé.
Enne, pittig?? Je mag niet gooien en geen spullen stuk maken, daar mag je best streng op zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik let wel op hem Nina. Dat is waarom ik me irriteer. Als ik hem aanspreek op iets wat hij doet, komt ze er gelijk tussen. Of staat ze op, en dan zegt ze ' ik help wel even'.

En er worden geen spullen stukgemaakt, maar als ze gaan opruimen gooit hij de spullen in de bak ipv neerleggen. En uiteraard zeg ik daar ook iets van.
Alle reacties Link kopieren
Als het tijd is om te eten, en mijn zoontje heeft zijn eten op. Vraagt ze of hij het broodje van haar dochtertje mag, omdat zij vol zit.
Ik zeg dan dat het niet hoeft omdat hij al heeft gegeten. Ze geeft het dan toch in zijn hand.

Als anderen moeders een koekje geven aan hun kinderen heeft ze comentaar, maar haar eigen kind geeft ze een chocoladecroissant.

Tegen andere moeders doet ze aardig, maar als er dan bv een andere moeder een keer niet komt, dan gaat ze over die moeder praten, dat ze het kind niet aanspreekt of corrigeert .

Ik vind eigenlijk dat die leidster er iets van moet zeggen, maar zij doet niets.
anoniem_379923 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 22:03
Reden: Typfout
74.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
09-12-2018 21:57
Als het tijd is om te eten, en mijn zoontje heeft zijn eten op. Vraagt ze of hij het broodje van haar dochtertje mag, omdat zij vol zit.
Ik zeg dan dat het niet hoeft omdat hij al heeft gegeten. Ze geeft het dan toch in zijn hand.

Als anderen moeders een koekje geven aan hun kinderen heeft ze comentaar, maar haar eigen kind geeft ze een chocoladecroissant.

Tegen andere moeders doet ze aardig, maar als er dan bv een andere moeder een keer niet komt, dan gaat ze over die moeder praten, dat ze het kind niet aanspreekt of corrigeert .

Ik vind eigenlijk dat die leidster er iets van moet zeggen, maar zij doet niets.
Heb je het er al eens met de leidster over gehad? Misschien ziet zij het wel heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Eng,gevaarlijk, intens oogcontact maken en herhalen dat zij zich niet moet bemoeien met je kind. Iets te dichtbij staan terwijl je dit doet.
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
09-12-2018 21:11
Zo een soort gelijke opmerking heb ik al eens gemaakt, maar ze blijft het doen.

Laatst zei ze ' Zie je, het heeft allemaal met opvoeding te maken, want naar mij luistert hij wel.'
Zo dan. Tijd voor het wat bottere bijltje, zeg iets als: "Ik wil helemaal niet dat mijn kind naar jou luistert, want jij hebt niets over hem te zeggen," of voor mijn part: " Ik heb je meerdere keren gezegd dat ik mijn kind zelf wel corrigeer, wanneer luister jij daar eens naar?" Liefst binnen gehoorsafstand van een ander.

Maar goed, aan mij heb je een heel kwaaie op zo'n moment want ik krijg rode vlekken van zulke types.

En als iemand mijn kind iets te eten geeft zonder toestemming van mij pak ik het af, punt.
**Lily** schreef:
09-12-2018 21:11
Zo een soort gelijke opmerking heb ik al eens gemaakt, maar ze blijft het doen.

Laatst zei ze ' Zie je, het heeft allemaal met opvoeding te maken, want naar mij luistert hij wel.'
Oh wat erg. Ik hoop dat haar volgende kind een enorme adhd'er is. Alsof temperament met opvoeding te maken heeft!
Ik zou het gesprek aangaan over kleine kinderen en opvoeding. Haar rare ideeën netjes onderuit halen. En als dat niet helpt eens flink boos worden.
Betty_Slocombe schreef:
09-12-2018 21:13
Twee opties
1. Je kind is echt veel vervelender dan jij denkt en andere mensen vinden dat je er te weinig van zegt en zeggen het dus zelf maar
2. Deze moeder is een zeurkous of iemand die het fijn vindt een ander kind te bekritiseren zodat haar eigen kind liever of leuker lijkt.
Ach kom nou toch. Een kind van 15 maanden dat vervelend is? Het is net een dreumes. Die bestempel je toch niet als vervelend? Omdat ze wat te lomp of enthousiast zijn? Niet braaf doen wat gezegd wordt? Zo zijn sommige kinderen nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen; volgens mij heeft hier iemand anders last van slecht luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
10-12-2018 09:23
Gewoon zeggen; volgens mij heeft hier iemand anders last van slecht luisteren.
:hihi:

En daar heeft Chickeletta wel een punt!
1 keer hardop en boos zeggen dat ze daar mee moet ophouden. Dat je helemaal beroerd word van haar bemoeienissen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-12-2018 08:32
Eng,gevaarlijk, intens oogcontact maken en herhalen dat zij zich niet moet bemoeien met je kind. Iets te dichtbij staan terwijl je dit doet.
:hihi: dit ja, zou nog toevoegen dat ze maar beter kan luisteren als ze niet wil meemaken van wie hij dat temperament heeft! haha

Maar even serieus, dit mens spoort toch niet. Je mag best kwaad worden op haar hoor. Wat een malloot.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven