Buggy voor zware peuter

10-12-2018 13:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar een betaalbare buggy (max €100) die meer dan 15 kilo kan dragen. Mijn zoontje van 2 is namelijk al 15 kilo.
Ik heb wel een paar buggy’s met meer draagvermogen gevonden maar die zijn allemaal zo duur.

Heeft iemand mss tips?
Mijn schoonzus heeft een Hauck. Niks te duur en tot 22 kg. Ik heb zelf ook een hele fijne, voor mijn flinke dreumes, maar die is wel wat prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wil je hem nog in een buggy meenemen. Want ik kan me voorstellen dat ook alis een buggy niet perse geschikt is voor 15kg het toch best wel een tijdje mee gaat. Je zou ook kunnen kijken anders voor een duwdriewieler.
Alle reacties Link kopieren
Hmm mijn dochter is ook al zwaarder en ik heb eerlijk gezegd nooit rekening gehouden met het draagvermogen. Ook nooit problemen gehad.

Nou is mijn kind al een jaar ouder, dus de buggy wordt nog maar incidenteel gebruikt.

Heb je problemen dat de buggy het niet houdt?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats?

Zo lang zul je de buggy denk ik niet meer gebruiken toch? Ik zou dan geen nieuwe kopen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
10-12-2018 14:00
Mijn schoonzus heeft een Hauck. Niks te duur en tot 22 kg. Ik heb zelf ook een hele fijne, voor mijn flinke dreumes, maar die is wel wat prijzig.

De Hauck had ik ook naar gekeken maar dacht dat die ook maar tot 15 kilo ging?
Welke versie heeft zij?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats kan ik idd ook op kijken. Geen idee hoe lang ik hem nog wil gebruiken en hoe zwaar ik moet tillen aan die max 15 kilo maar las wat verhalen over doorzakken van frame e.d. Dus dacht even checken of er goedkope opties zijn.
Maclaren heeft buggys die tot 25 kilo gaan. Die van mij kocht ik voor 25 euro op marktplaats, en na het wassen van de bekleding was deze weer als nieuw
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2018 15:34
Reden: Provoceren
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
10-12-2018 14:27
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2018 15:34
Reden: Provoceren
52.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu al een buggy? Mijn ervaring is dat met 2 jaar je die buggy wel steeds minder gaat gebruiken. Oudste heeft na zijn 2e nog amper in een buggy gezeten. Toen werd zijn broertje geboren en had weinig zin om een duowagen te kopen. Niet gemist ook, als ik dat wel had gedaan had ik er 1 gekocht.
Daarnaast, ik ken iemand die een Koelstra-buggy had. Zij heeft hem gebruikt in ieder geval tot de jongste (van 3) 4 was en het kind was op dat moment vrijwel zeker zwaarder dan 15 kg. Vaak wilde hij ook niet, hij ging dan staan en liet zich vallen. Dat heeft de buggy in ieder geval wel overleeft als in de zitting was nog heel en hij wilde ook nog rijden. Hoe hij de strijd verder heeft doorstaan weet ik niet.
joh laat je niet zo op de kast jagen. Mijn kind is 2,5 en is ook 15 kg.
Lekker boeiend
Alle reacties Link kopieren
AngieG schreef:
10-12-2018 14:31
[...]
Nou nou, rustig maar hoor
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
10-12-2018 14:41
joh laat je niet zo op de kast jagen. Mijn kind is 2,5 en is ook 15 kg.
Lekker boeiend

Haha je hebt gelijk idd!
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon een stomme reactie van die snacks.

On topic: je zou de MacLaren Major Elite kunnen proberen, die is echt een slag groter dan andere buggy's. Nieuw wel erg duur, maar kijk op Marktplaats.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
10-12-2018 14:41
Heb je nu al een buggy? Mijn ervaring is dat met 2 jaar je die buggy wel steeds minder gaat gebruiken. Oudste heeft na zijn 2e nog amper in een buggy gezeten. Toen werd zijn broertje geboren en had weinig zin om een duowagen te kopen. Niet gemist ook, als ik dat wel had gedaan had ik er 1 gekocht.
Daarnaast, ik ken iemand die een Koelstra-buggy had. Zij heeft hem gebruikt in ieder geval tot de jongste (van 3) 4 was en het kind was op dat moment vrijwel zeker zwaarder dan 15 kg. Vaak wilde hij ook niet, hij ging dan staan en liet zich vallen. Dat heeft de buggy in ieder geval wel overleeft als in de zitting was nog heel en hij wilde ook nog rijden. Hoe hij de strijd verder heeft doorstaan weet ik niet.
Ik heb nu geen buggy maar had voor mijn dochter een Koelstra maar die heb ik niet meer.
Zal daar toch nog eens voor kijken!
Alle reacties Link kopieren
Bestaan er ook buggy's tot 90 kg?
Damned if I don’t
Geen idee welke hauck ze heeft, maar volgens mij kun je op bol.com zoeken op gewicht. En laat je niet op de kast jagen door reacties hier, mijn zoon is anderhalf en al bijna 15 kg.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
10-12-2018 14:46
Het is ook gewoon een stomme reactie van die snacks.

On topic: je zou de MacLaren Major Elite kunnen proberen, die is echt een slag groter dan andere buggy's. Nieuw wel erg duur, maar kijk op Marktplaats.
😉

Ja Maclaren keek ik ook naar maar idd erg duur! Zal op marktplaats kijken. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
10-12-2018 14:48
Geen idee welke hauck ze heeft, maar volgens mij kun je op bol.com zoeken op gewicht. En laat je niet op de kast jagen door reacties hier, mijn zoon is anderhalf en al bijna 15 kg.
Top ga ik kijken!
Haha ook teveel snacks zeker 😝
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook voor een buggy van Urban Jungle kunnen kijken (ook op Marktplaats, zijn nieuw heel duur), die kunnen volgens mij ook meer dan 15 kilo aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nuna Pepp gaat tot 18 kg. Op marktplaats wel te koop onder de 100.
AngieG schreef:
10-12-2018 14:50
Top ga ik kijken!
Haha ook teveel snacks zeker 😝
Alleen maar friet en frikadellen op het menu hier.
Alle reacties Link kopieren
Nu zijn mijn peuters nog lange geen 15 kilo ( inieminie kindjes heb ik), maar vanaf 2 jaar lopen ze alles toch gewoon? Zou geen geld meer uitgeven aan een buggy.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon was met net 2 jaar 16 kg. Wij hebben toen de easywalker buggy+ gekocht. Wel helaas boven je budget. Ook heb ik gekeken naar de MacClaren. Via marktplaats zou ik het dan proberen.
Helaas zijn de goedkopere buggy’s vaak tot 15kg. Dat risico durfde ik ook niet helemaal aan. Vooral niet omdat hij toen de de buggy kochten al tegen de 15kg aan zat.

Oh ja hier voeren we hem en zijn zus uiteraard veel snoep, snacks en koek :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven