Zó boos! Moet ik erop af?

10-12-2018 21:08 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn tienerdochter vandaag (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut', vertelde ze dat deze man tijdens de laatste afspraak zijn broek heeft laten zakken.

Uiteraard gaan we melding/aangifte doen (maar de afdeling zedenzaken had het vandaag zo druk dat ik op een antwoordapparaat moest inspreken). Verder kan ik niet zoveel. Het is geen officiële therapeut, meer een soort zelfstandige coach. Dus er is geen beroepsorganisatie waarbij we een klacht in kunnen dienen.

Maar nu mijn vraag: zojuist heb ik, omdat mijn man dat wilde, de evaluatie-afspraak van deze week met deze smeerpijp afgezegd. Mèt de reden waarom. Zelf had ik die afspraak eigenlijk willen laten staan om die klootzak persoonlijk te vertellen hoe ik over hem denk. Ik lust hem namelijk rauw.

Wat zouden jullie doen? Erop af? Wie kan zo'n eikel beter duidelijk maken hoe fout hij bezig is, de politie of ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in eerste instantie aan de politie over laten. Je wil hem geen stok geven om mee te slaan (bijvoorbeeld omdat jij hem zou gaan slaan).
Jeetje wat heftig. Wat erg voor jullie dochter. Ik geloof dat mijn man gelijk zijn kop van zijn romp had getrokken. We mogen niet voor eigen rechter spelen maar ik geloof dat ik wel een paar nachtjes zou gaan zitten.
Lijkt me politie-werk.

Al weet ik niet of ik mezelf zou kunnen bedwingen.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
10-12-2018 21:12
Jeetje wat heftig. Wat erg voor jullie dochter. Ik geloof dat mijn man gelijk zijn kop van zijn romp had getrokken. We mogen niet voor eigen rechter spelen maar ik geloof dat ik wel een paar nachtjes zou gaan zitten.
Hier precies hetzelfde! Hopelijk kan de zedenpolitie er iets mee...
Alle reacties Link kopieren
Wat moet een tiener nou met een kwakzalver? Waarom geen officiële therapeut dan? En zomaar vanuit het niets? Geen eerdere opmerkingen, geen toespelingen, geen klachten van je dochter over eerdere dingen?
Btw waarom ben je er niet bij als je kind nog minderjarig is?
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 21:19
53.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier thuis ben ik degene die koppen van rompen trekt. Niet dat ik meteen fysiek word, maar deze creep kan ik verbaal prima aan. Mijn man is minder impulsief. En misschien verstandiger? Maar waar heb je in dit geval meer aan?
nina1966 schreef:
10-12-2018 21:18
Wat moet een tiener nou met een kwakzalver? Waarom geen officiële therapeut dan?
Wat helpend weer dit.

Bij officiële therapeuten gebeurt dit soort dingen natuurlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke toestand. Maar natuurlijk laat je dit over aan de politie. Als dit een rechtszaak wordt, moet je misschien wel optreden als karaktergetuige voor je dochter. Dan wil je niet dat jouw eigen handelen tegen je wordt gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met ' Toen ik mijn tienerdochter (weer eens) in beweging probeerde te krijgen om af te spreken met haar 'therapeut' ''? Dat ze er al de keren ervoor ook al geen zin had om er heen te gaan?
Wat een godvergeten zieke geesten lopen er toch rond!

Hoe moeilijk het me ook lijkt, ga er niet zelf op af ajb.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
10-12-2018 21:20
Wat helpend weer dit.

Bij officiële therapeuten gebeurt dit soort dingen natuurlijk nooit.
Nou omdat de TO zelf al schrijft dat ze er nu, nu het een niet officiele hulpverlener betreft, niets aan kunt doen.
Ik denk niet dat ik een kind alleen naar een zelfbenoemde therapeut/coach of wat zou laten gaan.
Valt er overigens iets te bewijzen?

Dit lijkt mij namelijk helaas weer zo'n zaak te worden van dat als die coach zelf niets toegeeft het woord-tegen-woord wordt en dat de hele zaak geseponeerd wordt ...

In dat geval ... weet ik al helemaal niet of ik me zou willen inhouden.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
10-12-2018 21:18
Wat moet een tiener nou met een kwakzalver? Waarom geen officiële therapeut dan? En zomaar vanuit het niets? Geen eerdere opmerkingen, geen toespelingen, geen klachten van je dochter over eerdere dingen?
Btw waarom ben je er niet bij als je kind nog minderjarig is?
Hallo zeg, wat een insinuerende vragen. Mijn dochter is door de huisarts doorverwezen naar een hulpverlener en die heeft vervolgens de expertise van een ander ingeroepen.

En nee, bij een meisje van 17 ga ik niet elke keer mee naar de ortho/fysio/diëtist/whatever. Is het daarom mijn fout?
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft gelijk en je kunt dit beter aan de politie over laten. Het laatste wat je wil is dat hij vrijuit gaat omdat jij nu zelf iets stoms hebt gedaan.

Vanaf de laptop praat ik nu ook erg makkelijk hoor, denk niet dat vriend en ik ons goed kunnen beheersen in zo'n geval.
In het beste geval zou ik even afwachten wat de politie er tegen zal gaan doen. Hopelijk bevalt dat en anders kan ik altijd nog zelf aan de bak in.
Oh wat erg!
Ik had die afspraak niet afgezegd, zou hem zeker weer door laten gaan.
Niet agressief, maar dan heeft hij nog een kans om zelf de keuze te maken met 'therapie' geven of anders weet ik wel manieren hem geen kinderen meer te laten zien.
Een gerucht als dit, al dan niet met een veroordeling, is killing.
En naast een aangifte weet ik dan ook heel goed een kopieerapparaat, email en internet te gebruiken.
Tot de hel en terug en zo iemand is van mij.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
10-12-2018 21:26
Valt er overigens iets te bewijzen?

Dit lijkt mij namelijk helaas weer zo'n zaak te worden van dat als die coach zelf niets toegeeft het woord-tegen-woord wordt en dat de hele zaak geseponeerd wordt ...

In dat geval ... weet ik al helemaal niet of ik me zou willen inhouden.
Daar ben ik dus ook bang voor. Het komt op de plank.

Maar wie weet ligt er al meer op de plank of komt er later meer op.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
10-12-2018 21:27
Hallo zeg, wat een insinuerende vragen. Mijn dochter is door de huisarts doorverwezen naar een hulpverlener en die heeft vervolgens de expertise van een ander ingeroepen.

En nee, bij een meisje van 17 ga ik niet elke keer mee naar de ortho/fysio/diëtist/whatever. Is het daarom mijn fout?
Natuurlijk is het niet jouw fout!
Laat je alsjeblieft niks aanpraten. Er is niks wat jouw schuldig maakt of had kunnen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere van dit soort verhalen waarbij later bleek dat het niet waar was. Geen idee waarom meiden/vrouwen dit doen, mss een roep om aandacht, zeg het maar. Nou wil ik natuurlijk niet beweren dat het niet waar is wat je dochter heeft verteld, maar voorzichtigheid is wel geboden bij dit soort kwesties. En als het wel waar is, snap ik je gevoelens helemaal, walgelijk gewoon! Zeker aangifte doen en er voor zorgen dat deze kerel z’n werk niet meer uit kan voeren dmv negatieve publiciteit.
Alle reacties Link kopieren
Voor je mensen gaat beschuldigen/de kop van de romp gaat trekken.....

Weet je heel zeker dat het verhaal klopt?
Alle reacties Link kopieren
Als dit waar is sowieso politie.

Echter je schrijft ook "dochter weer in beweging krijgen" weet je zeker dat je dochter de waarheid spreekt, dit is namelijk ook een uitspraak waardoor je niet meer naar een therapeut hoeft
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was samen met mijn man naar de evaluatie gegaan en zou hem verbaal flink aangepakt hebben. En aangifte natuurlijk, maar veel verwachtingen zou ik daar niet van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-12-2018 21:38
Als dit waar is sowieso politie.

Echter je schrijft ook "dochter weer in beweging krijgen" weet je zeker dat je dochter de waarheid spreekt, dit is namelijk ook een uitspraak waardoor je niet meer naar een therapeut hoeft

Dat zou ook nog kunnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
10-12-2018 21:37
Ik ken meerdere van dit soort verhalen waarbij later bleek dat het niet waar was. Geen idee waarom meiden/vrouwen dit doen, mss een roep om aandacht, zeg het maar.
Hierom vroeg ik ook of haar dochter niet eerder met tegenzin naar de therapeut ging. Het zou echt niet de eerste man zijn die vals beschuldigd wordt omdat een dochter geen zin meer heeft om naar therapie te gaan.
(Uiteraard wens ik je alle sterkte als het wel gewoon waar blijkt te zijn.)
Als eerste, veel sterkte! Ik zou ook helemaal gek worden van het idee.

Laat het door de politie uitzoeken. Zij gaan met je dochter praten en later met hem. Al is er geen bewijs, een aantekening gaat hij sowieso krijgen als zij het idee hebben dat jouw dochter de waarheid spreekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven