Hoe stoppen met borstvoeding na 13 maand

12-12-2018 11:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.
Mijn dochter is nu 13 maandjes oud en krijgt zo gemiddeld 5 keer per dag de borst.
En Snachts ook soms 1 keer soms 5 keer.
Ik merk dat mijn lichaam op is..
Ik ben zo vreselijk moe en futloos dat ik denk dat het beter is om te stoppen..
Ik vind het wel jammer maar ik kan niet meer.
Ik heb niet het idee dat er Snachts wat is.
Ze word gewoon even wakker en wil even aan de borst en dan weer verder slapen.
Ik weet alleen niet HOE ik het moet aanpakken omdat ze ook niet genoeg eten binnen krijgt.
Ene keer wil ze wel een boterham en dan weer niet.
Ene keer eet ze wel met de pot mee de andere keer niet.
Fruit eet ze wel graag maar dat is natuurlijk niet genoeg.
En een flesje weigert ze. Zelfs met afgepompte moeder melk weigert ze.
Alleen water wil ze drinken.
Zodra er ook maar iets van melk/pap inzit draait ze haar gezicht weg..
Ze komt goed Aan dus mijn melk zit genoeg in maar ik kan gewoon niet meer.

Heeft iemand tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het rustig afbouwen. Je zal toch op de een of andere manier door de zure appel heen bijten.

Ze zal toch wat anders moeten en stel jij zou ineens geen bv meer hebben moet je ook wat.
Maak er geen ruzie van in het begin als ze iets niet wil, ze gaat echt echt wel drinken.
En als ze geen flesje wil wil ze misschien wel uit een beker drinken.

Kijk net als mamma uit een grote beker, dat vond mijn zoontje echt super leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog wel een goede tip, uit een beker laten drinken.
Dankje
timo230 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:08
7.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met 13 maanden idd een beker aanbieden ipv fles. Verder accepteren dat ze de ene dag beter eet als de andere dagen. Bedenk ook op welke momenten je nog wel BV zou willen geven en wanneer niet meer. Als je helemaal geen BV meer wilt geven kun je ook cold-turkey stoppen (dwz haar geen borst meer aanbieden, alleen nog kolven wanneer je stuwing hebt).
Indien mogelijk, partner de nachten laten doen en ermee beginnen op een avond voor een dag dat jullie allebei vrij zijn, bij voorkeur meerdere dagen, en verder weinig gepland hebben. Best kans dat ze langer wakker gaat zijn 's nachts als ze geen slokje BV meer mag. Het is dan fijner (voor jezelf) als je dan de volgende dag niet hoeft te werken.
Rond die tijd dronken mijn kinderen nog 1 a 2 keer per dag de borst, verder alles met de pot mee. Geen nachtvoedingen meer. In de afwenfase naar geen nachtvoedingen meer ging mijn partner er 'snachts uit, wel mama-geen borst was te ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Het liefst wil ik haar blijven voeden maar de nachten breken me op.
Het liefst geef ik haar alleen savonds voor ze naar bed gaat de borst.
Als ze Snachts zou doorslapen was het niet zo erg..
Ik had me ook voorgenomen, als ze ietsjes ouder is (16 maandjes) als ze me iets beter zou begrijpen om dan Snachts te stoppen en kunnen uitleggen dat ze geen borst krijgt.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
12-12-2018 12:12
Rond die tijd dronken mijn kinderen nog 1 a 2 keer per dag de borst, verder alles met de pot mee. Geen nachtvoedingen meer. In de afwenfase naar geen nachtvoedingen meer ging mijn partner er 'snachts uit, wel mama-geen borst was te ingewikkeld.

Hoe is het afwenfase gegaan hoe hebben jouw kinderen dat verwerkt en hoe lang duurde dat.
Dan zou ik je eerstvolgende vakantie (met de kerst?) aangrijpen om te beginnen. Je partner er 's nachts heen en consequent zijn: Je mag water, je mag een knuffel, maar dan gaan we weer slapen.
Timo230 schreef:
12-12-2018 12:17
Hoe is het afwenfase gegaan hoe hebben jouw kinderen dat verwerkt en hoe lang duurde dat.
Bij kinderen die al met de pot mee eten? Gewoon een beker melk naast het eten, ontbijt met yoghurt en muesli. Ik had toen ze die leeftijd hadden een baan in de avonden, dus ze hebben nog een paar maanden een fles gehad voor het naar bed gaan. Ik gaf toen alleen in de ochtend nog BV. 'sNachts cold turkey in een vakantie zodat partner (en ik!) overdag nog een beetje bij konden slapen.
En verwerken? Tis geen trauma, je doet ze niks aan. Net als nee zeggen als ze met een auto tegen de tv slaan. Gewoon, des kinds.
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
12-12-2018 12:23
Bij kinderen die al met de pot mee eten? Gewoon een beker melk naast het eten, ontbijt met yoghurt en muesli. Ik had toen ze die leeftijd hadden een baan in de avonden, dus ze hebben nog een paar maanden een fles gehad voor het naar bed gaan. Ik gaf toen alleen in de ochtend nog BV. 'sNachts cold turkey in een vakantie zodat partner (en ik!) overdag nog een beetje bij konden slapen.
Bedankt voor je reactie.
Partner en ik zullen toch maar door de zure appel heen moeten gaan bijten en zal hij de nachten maar gaan moeten doen want is denk ik idd te ingewikkeld als ik er heen ga en geen borst ga geven.
Ik ben rond die tijd best wel cold turkey gestopt met nachtvoedingen, Ik voelde me daarna zo veel beter. Het was wel even twee/drie weken doorbijten. Ze werd natuurlijk wel nog wakker in die eerste weken, en ik gaf haar wel een knuffel maar geen borstvoeding meer. Ook nam mijn vriend toen een deel van het nachtelijke geruststellen over, en ze wist dat ze daar geen voeding van ging krijgen.
Je kan eens zoeken op de Jay Gordon methode. Ik heb het overigens niet gedaan, kind ging vanzelf meer gewoon eten, en op slot was water ook goed s nachts. Maar toen was ze de 13 maanden ruim voorbij..
Alle reacties Link kopieren
Draai je denkwijze om. Ze eet verder weinig, omdát ze zoveel borstvoeding krijgt. Maar zoveel melk is echt niet meer nodig en het is - hoe goed BV verder ook is! - ook geen gezond dieet meer voor haar.
Ze is gewend bij jou aan de borst in slaap te vallen, en dat is heel gezellig maar het breekt jou op nu.
Ik denk dat het tijd is om ermee aan de slag te gaan. Voor de nacht kan dat denk ik niet anders dan cold turkey, met veel hulp en steun van papa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven