Verwarming aan op babykamer?

17-12-2018 11:53 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
De slaapkamer van mijn zoontje van 9 maanden wordt nu redelijk koud in de nacht (ongeveer 15 graden). Ik heb gemerkt dat als ik de verwarming iets aandraai, de temperatuur mooi tussen de 16 en 17 graden komt en mijn zoontje beter slaapt. Hij draagt al een winterslaapzak, maar is zo bewegelijk dat een (extra) deken voor de warmte niet werkt.

Zijn er meer mensen die de slaapkamer van hun baby iets verwarmen? Of hebben jullie andere tips om je kindje lekker warm te houden tijdens het slapen?
Alle reacties Link kopieren
Uhm, misschien ben ik heel dom hoor.
maar waarom zou je de verwarming niet gewoon open draaien.
Lijkt me heel normaal.
Soms is de verwarming aanzetten beetje lastig omdat de temperatuur gemeten wordt in de woonkamer. Zit je dus ook alle nachten je woonkamer te verwarmen.

Wij hadden een infrarood verwamingspaneel gekocht voor op de slaapkamer van dochter. Kun je dan apart instellen voor die kamer en gewoon met een stekker in het stopcontact.
Alle reacties Link kopieren
Ja de verwarming s nachts op 17 graden.
ik geef mn bek ook maar een douw
De kamer van onze zoon wordt zonder verwarming nooit kouder dan 18 graden, dus wij zetten hem alleen heel soms overdag even aan. In jullie geval zou ik hem zeker aanzetten!
Zou een thermostaatknop in zijn kamer anders niet iets zijn??
Alle reacties Link kopieren
No brainer vind ik. Als je zoon beter slaapt met de verwarming een beetje aan dan doe je dat toch.

Je wil toch niet dat je zoon het koud heeft.

Er wordt niet voor niets een radiator gemonteerd. Die zijn om te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk, 15 graden is te koud.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje wordt het 14-15 graden in de winter, ik draai de verwarming nu open om de kamer voor te verwarmen. 's nachts nooit open aangezien hij zeer gevoelige luchtwegen heeft en die warmte niet goed werkt voor hem.
Hij heeft een warme slaapzak (ergopouch) met een pyjama eronder en slaapt prima. Is altijd vroeg wakker, maar dat heeft hij ook in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
15 graden lijkt me erg koud, ik zou de verwarming aanzetten. Zeker als je al gemerkt hebt dat hij dan beter slaapt, je slaapt zelf toch ook niet lekker als je het koud hebt? Ik vind dit echt een no-brainer. (Ter info, het is hier 19/20 graden op de slaapkamers, ook 's nachts. Ik woon in Frankrijk en hier wordt officieel ook 19 graden aangeraden voor de babykamer, ik vind die 16-17 graden die in NL het advies is persoonlijk ook nogal spartaans)
Ik heb het nooit gedaan, nog steeds niet eigenlijk. Verwarming is 's nachts altijd uit, ook bij de kinderen. Gaf ze dan een extra laagje kleding aan.
Wat een onzin, zo kweek je dus mensen die zo gevoelig zijn voor temperatuur. Dat is toch veel te warm,15graden. Het is gezonder met raam open en geen verwarming aan.
meisje1980 schreef:
17-12-2018 12:37
....ik vind die 16-17 graden die in NL het advies is persoonlijk ook nogal spartaans)
Vind ik dus ook.
Ik heb dus ook altijd gehoord dat de verwarming op de babykamer niet aan zou mogen, maar dat tegelijkertijd de temperatuur (bij een pasgeboren baby) ook niet onder de 16/17 graden mag worden. Nu met een winterbaby op komst vroeg ik bij de kraamzorg intake hoe je daar dan voor moest zorgen, maar zij gaf aan geen idee te hebben waarom de verwarming niet aan zou mogen. Wel zorgen dat je ventileert en dat het niet te warm wordt, maar zo te lezen kun je de temperatuur mooi stabiel houden op een temperatuur waarbij je zoontje goed slaapt. Gewoon doen dan zou ik zeggen! Onze dochter van nu ruim 1,5 was vorige winter ook zo beweeglijk in bed dat ze niet onder de deken bleef, ze kreeg het ook te koud (lichaamstemperatuur daalde ook echt)) ondanks winterslaapzak en dikke pyjama, toen hebben we het ook gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Doen we nog steeds. Op dochter haar kamer wordt het nu het kouder wordt soms 14 graden. Zij slaapt inmiddels onder een dekbed maar is als de verwarming uitstaat heeeeeel vroeg wakker.

Overdag ff de kamer luchten en dan de verwarming gewoon aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, bij dochter van 10 maand doen wij het ook. Oud huis, zonder verwarming niet te doen, ook voor ons niet. Inderdaad met als gevolg dat de woonkamer ook warm is, maar dat nemen we maar voor lief. Onze nachtrust is heilig.

Enige nadeel is hier droge lippen door de verwarminslucht, maar daar hebben we vaseline voor...
viavia2013 schreef:
17-12-2018 12:59
Wat een onzin, zo kweek je dus mensen die zo gevoelig zijn voor temperatuur. Dat is toch veel te warm,15graden. Het is gezonder met raam open en geen verwarming aan.
Ja, hier ook altijd ramen open in de nacht. Goed voor de ventilatie ook, overdag alleen de schuiven open.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
17-12-2018 12:59
Wat een onzin, zo kweek je dus mensen die zo gevoelig zijn voor temperatuur. Dat is toch veel te warm,15graden. Het is gezonder met raam open en geen verwarming aan.
Zou ik dan zo gekweekt zijn? Ik kan echt wel huilen als ik in zo’n koude kamer moet slapen.
Lijkt me gewoon een kwestie van verschil tussen mensen.
Alle reacties Link kopieren
Een baby kan zichzelf niet goed warm houden, dus ja, s nachts gewoon de kachel aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn net-1-jarige werd ineens 's nachts weer wakker. Na drie nachten dacht ik ineens: Oh, hij heeft het KOUD! :hyper: Extra dikke deken erop en kijk! Hij slaapt weer vrolijk de hele nacht door.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier is het nooit onder de 17 graden dus heb snachts nergens verwarming aan. Als het daaronder was had ik het misschien wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op onze slaapkamer nooit de verwarming aan.
Maar op de babykamer hadden we destijds de ramen dicht en de verwarming aan (winterbaby). Dat werd ook geadviseerd door de kraamverzorgster.
Alle reacties Link kopieren
Hier baby'tje van 3 maanden.
Wij hebben al snel een elektrisch verwarmingspaneel gekocht met thermostaat. Zijn kamertje is namelijk koelste kamer van het huis (wel heel handig in de zomer!). Als het wat vriest is het daar maar 13 graden tegen 18 graden in de woonkamer. Zou ik dus 18 graden aan willen houden dan moet ik het hele huis behoorlijk opstoken, ook in de nacht. Dus dat paneeltje hebben we er zo uit qua stookkosten! Aanrader!
sugarmiss schreef:
17-12-2018 12:22
No brainer vind ik. Als je zoon beter slaapt met de verwarming een beetje aan dan doe je dat toch.

Je wil toch niet dat je zoon het koud heeft.

Er wordt niet voor niets een radiator gemonteerd. Die zijn om te gebruiken.
hahaha lijkt mij ook
Ik heb bij onze jongste ook een losse olieradiator aan tot een graad of 18 én sinds twee weken een Philips HU4803/01 luchtbevochtiger.

Met die luchtbevochtiger ben ik ontzettend blij. Ik merk echt verschil in luchtvochtigheid wanneer ik nu de kamer oploop ten opzichte van twee weken geleden. Dreumes vertoeft al slapend ongeveer 14 uur per dag op die kamer, dus dat is een groot deel van de dag.

Ik merk dat de dreumes nu minder snottert en minder vaak wakker wordt. En de eczeem is een stuk minder geworden op zijn handen en gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven