Film fabeltjeskrant of Buurman en buurman

22-12-2018 16:51 40 berichten
Morgen ga ik met mn kinderen naar de bioscoop. Het wordt de eerste keer bios.
Dochters zijn 3.5 en 1.5. Welke film is leuker; buurman en buurman of fabeltjeskrant?

Iemand al gezien?
Met 1,5 zou ik mijn kind nog niet meenemen naar de bioscoop. Veel te veel prikkels en indrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de jongste thuislaten. Heeft je oudste wel eens iets van een van beide gezien?

Ik nam mijn 3 jarige mee naar de film brandweerman Sam. Duurde een uur en hij vond het fantastisch. Omdat hij dus al fan was. Anders had hij geen uur daar gezeten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Geen anderhalfjarige meenemen naar de film, daar is ie echt nog te klein voor. Hij of zij zal echt niet zo lang stil kunnen blijven of blijven zitten, dus dat is een recept voor gedoe. En de kans dat je het voor een ander verziekt is daarmee erg groot.
Buurman en Buurman lijkt me voor oudere kinderen. De Fabeltjeskrant is dan leuker (ik zoek nog een leenkleuter om mee te gaan). Die van 1,5 zou ik overigens ook thuis laten, veel te lawaaierig en lang stil zitten.
Die van 1,5 jaar kun je beter thuislaten bij papa. Met die van 3,5 kun je naar de Fabeltjeskrant. Buurman en buurman is meer geschikt voor oudere kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Niet gezien. Maar misschien hebben ze bij jullie een speciale kleuter bioscoop middag/ochtend. Daar ben ik toen heen geweest. Kregen ze een filmdiploma. En de zaal is wat verlicht en het geluid staat zachter.
Die van 1,5 jaar gaat het na 2 minuten al saai vinden en gaat rondlopen.
Mijn jongste van 3,5 vindt beide leuk, buurman en buurman kent hij al van televisie, fabeltjeskrant kent hij niet. Ik zou zelf dan kiezen voor het herkenbare.
Die van 1.5 moet mee want papa gaat thuis een en ander schilderen :-p
Ik zou liever een boswandeling maken maar helaas geen mooi weer morgen. Of zwemmen maar oma gaat mee en die heeft geen badpak...
Het wordt voor beide kinderen eerste keer bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Smam1517 schreef:
22-12-2018 18:01
Die van 1.5 moet mee want papa gaat thuis een en ander schilderen :-p
Ik zou liever een boswandeling maken maar helaas geen mooi weer morgen. Of zwemmen maar oma gaat mee en die heeft geen badpak...
Het wordt voor beide kinderen eerste keer bioscoop.
Ga je naar een binnenspeeltuin of oma koopt een badpak.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eerder dit jaar met mijn dochter van toen 3,5 naar Buurman&Buurman geweest. Deze kende ze al van tv en YouTube en vond het geweldig! Al was 1 uur best een lange zit. Daarom zou ik die van 1,5 zeker thuis laten. Fabeltjeskrant trekt mijn dochter nu ook niet omdat ze dat niet kent. Dus ik zou ook, zoals hierboven al gezegd, kiezen voor het bekende.
Alle reacties Link kopieren
Smam1517 schreef:
22-12-2018 18:01
Die van 1.5 moet mee want papa gaat thuis een en ander schilderen :-p
Ik zou liever een boswandeling maken maar helaas geen mooi weer morgen. Of zwemmen maar oma gaat mee en die heeft geen badpak...
Het wordt voor beide kinderen eerste keer bioscoop.
Waar woon je ergens? Ik denk dat er veel betere alternatieven zijn om de middag weg te zijn.
Gewoon al een middag bij oma spelen kan voldoende zijn. Een kinderhand is gauw gevuld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is bijna 3 en daarmee zou ik het wel aandurven maar 1,5 :hyper:
Ik zou ook indoorspeeltuin doen of in ieder geval er rekening mee houden dat oma (of jij) met de jongste de zaal uit kan.
Alle reacties Link kopieren
Smam1517 schreef:
22-12-2018 18:01
Die van 1.5 moet mee want papa gaat thuis een en ander schilderen :-p
Ik zou liever een boswandeling maken maar helaas geen mooi weer morgen. Of zwemmen maar oma gaat mee en die heeft geen badpak...
Het wordt voor beide kinderen eerste keer bioscoop.
Lekker dan. Die van anderhalf gaat geheid de boel bij elkaar krijsen, want de bioscoop is voor kinderen van die leeftijd vaak eng. Je hebt zelfs kans dat je oudste het eng vindt, echt heel veel kinderen vinden de eerste keer dat keiharde geluid en het erge donker heel eng.

Waarom gaan jullie niet gewoon naar iets als Ballorig?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Gister met mijn dochter van bijna 3 naar de fabeltjeskrant geweest. Leuke film, maar was wel een lange zit
Smam1517 schreef:
22-12-2018 18:01
Die van 1.5 moet mee want papa gaat thuis een en ander schilderen :-p
Ik zou liever een boswandeling maken maar helaas geen mooi weer morgen. Of zwemmen maar oma gaat mee en die heeft geen badpak...
Het wordt voor beide kinderen eerste keer bioscoop.
En dan de film verstoren? Ik vind dit zo asociaal. De laatste keer zat er zelfs een moeder met een baby die natuurlijk hard door de film heen begon te krijsen. Weg wilde ze niet, want zielig voor peuter :|
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar Buurman en Buurman geweest, grappige film.

Duurde niet zo lang, met pauze nog geen 1,5 uur.

Het zijn allemaal korte filmpjes, zit geen verhaallijn in. Behalve dan dat alles te maken heeft met winter/kerst.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-12-2018 17:17
Buurman en Buurman lijkt me voor oudere kinderen. De Fabeltjeskrant is dan leuker (ik zoek nog een leenkleuter om mee te gaan). Die van 1,5 zou ik overigens ook thuis laten, veel te lawaaierig en lang stil zitten.
Nee hoor. Mijn toen 3,5 jarige leefde op een recept van boterhammen met pindakaas en buurman&buurman.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-12-2018 17:17
Buurman en Buurman lijkt me voor oudere kinderen. De Fabeltjeskrant is dan leuker (ik zoek nog een leenkleuter om mee te gaan). Die van 1,5 zou ik overigens ook thuis laten, veel te lawaaierig en lang stil zitten.
Nee hoor. Mijn toen 3,5 jarige leefde op een recept van boterhammen met pindakaas en buurman&buurman.
Alle reacties Link kopieren
Als je de jongste echt uit huis moet hebben zou ik of iets anders gaan doen pf vragen of oma wil oppassen. Niemand gaat er ook aan beleven met een 1,5 jarige ik de bioscoop. Zoals al gezegd, de eng, te lang, te donker, te harde geluiden. En vind het persoonlijk erg asociaal om het bioscoopplezier cm anders bezoekers bewust te verstoren wetende dat je waarschijnlijk of met de jongste de zaal uit moet of dat deze er steeds tussendoor zit.
Nou... je weet dat als je naar een kinderfilm gaat om 10.30 op zondag dat je in een zaal zit waar waarschijnlijk niet iedereen stil op zn stoel zit dus termen als asociaal vind ik wel wat hard in deze. Als de jongste het niks vindt gaat oma of ik wel met haar naar buiten...

Waarom geen binnenspeeltuin: zijn we deze week al geweest
Waarom geen badpak kopen: er is geen winkel in het zwembad en het is nu zaterdagavond en de winkels zijn morgen niet open hier in de buurt...

Oma kan best oppassen maar we vinden het juist leuk om samen een uitje te doen met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zijn we op 2e kerstdag op goed geluk naar de bioscoop geweest met een 3 jarige en een 1,5 jarige. We waren met 2 volwassenen voor als de 1,5 jarige het niet vol zou houden dan kon er 1 met hem weg. Hij heeft het echter prima volgehouden, was een film van een uur, Rita en krokodil. Was daarna ook helemaal niet overprikeld, het bleek een geweldig uitje.
Het kan dus wel met een anderhalfjarige, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit niet had verwacht en we waren er dus ook helemaal op ingesteld dat 1 van ons met hem weg zou gaan.

Dit jaar gaan we weer op 2e kerstdag 😁
Alle reacties Link kopieren
En dat uitje is dus niet in het belang van de kinderen.
Jullie lijkt het leuk.
Ga bij oma spelen. Of nog eens naar de ballenbak. Herhaling is fantastisch.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-12-2018 20:05
En dat uitje is dus niet in het belang van de kinderen.
Jullie lijkt het leuk.
Ga bij oma spelen. Of nog eens naar de ballenbak. Herhaling is fantastisch.
Dit dus
Echt, hoe verzin je het :no:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-12-2018 17:17
Buurman en Buurman lijkt me voor oudere kinderen. De Fabeltjeskrant is dan leuker (ik zoek nog een leenkleuter om mee te gaan). Die van 1,5 zou ik overigens ook thuis laten, veel te lawaaierig en lang stil zitten.
B&B is juist voor jongere kinderen erg leuk.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven