Baby wakker na vieze luier

23-12-2018 13:18 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Jonge, onzekere mama hier.
Mijn zoontje heeft nu regelmatig het probleem dat hij tijdens zijn middagslaapje wakker word door een vieze luier.
Dit is meestal na 1,5 uur.
Als ik hem dan verschoon en terug leg in bed is hij klaarwakker.
Hij blijft dan huilen en jengelen.
Ik ga er telkens heen om te troosten.

Ik heb voeden al geprobeerd maar hij weigert dan de fles

Hij is nog maar 4 weken en heeft wel echf zn slaapjes nodig.
Hij moet dan nog ongeveer een anderhalf uur tot zn volgende voeding.

Wat doen jullie dan?
anoniem_376926 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:25
14.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft nooit langer dan 1,5 uur geslapen. Tussendoor lag ze altijd lekker bij mij. Deed dan wat hazenslaapjes tussendoor.
Eten geven? Volgens mij heb je bij baby’s maar beperkte keuze, eten, slapen of huilen. Of op schoot troosten, maar ze kunnen niet op commando slapen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:24
26.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou je je zoontje anderhalf uur in bed laten huilen? Haal je kind gewoon uit bed en ga ermee knuffelen, leg hem in de box om te "spelen", voed hem, ga een stukje wandelen of draag hem bij je.
kia・ora wijzigde dit bericht op 23-12-2018 13:25
10.03% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
23-12-2018 13:23
Onze dochter heeft nooit langer dan 1,5 uur geslapen. Tussendoor lag ze altijd lekker bij mij. Deed dan wat hazenslaapjes tussendoor.
Dit wil hij dus ook niet, ook bij mij op schoot is hij aan t kreunen.
Met als gevolg dat hij te moe is voor zn volgende fles..
MinkeDeWit schreef:
23-12-2018 13:23
Eten geven? Volgens mij heb je bij baby’s maar beperkte keuze, eten, slapen of huilen. Of op schoot troosten, maar ze kunnen niet op commando slapen.
Meeste baby's zijn ook wel eens een uurtje wakker zonder dat een van die drie aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Zijn fles geven als hij wakker wordt, even spelen/knuffelen/verschonen en daarna weer terugleggen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Is vaak maar even, dat kleine baby's tijdens hun slaap poepen. Tot die tijd kun je niet veel anders dan accepteren.
En misschien wordt hij wel eerst wakker en poept daarna en was hij toch al klaar met slapen..
Alle reacties Link kopieren
Bij je nemen, troosten, knuffelen maar in elk geval niet laten huilen in bed.

Draagdoek was bij dochter ook altijd een goede oplossing voor bijna alles.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben trouwens een slaapcyclus van 45min dus na 1,5uur heeft hij 2 slaapcyclussen gehad wat volgens mij hartstikke goed is.
Envelop schreef:
23-12-2018 13:31
Ze hebben trouwens een slaapcyclus van 45min dus na 1,5uur heeft hij 2 slaapcyclussen gehad wat volgens mij hartstikke goed is.
Ik wilde net zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Vier weken, dan hoeft je baby nog niet in een strak ritme toch? Nog 1,5 uur tot de volgende fles hoeft niet.

Probeer eens zijn ritme te volgen en te voeden op verzoek. En als hij niet wil drinken, lekker in de draagzak/doek bij je nemen.
Ik begrijp het probleem niet helemaal geloof ik. Een baby hoeft toch niet van voeding tot voeding te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
23-12-2018 13:31
Ze hebben trouwens een slaapcyclus van 45min dus na 1,5uur heeft hij 2 slaapcyclussen gehad wat volgens mij hartstikke goed is.
Ja, dit.

Wat is zijn ritme tussen de andere voedingen?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
En een baby van 4 weken slaapt over het algemeen niet meer van voeding tot voeding.
Alle reacties Link kopieren
Lekker in de draagdoek bij je houden
where ever you go, go with your heart
Lucifer2018 schreef:
23-12-2018 13:24
Meeste baby's zijn ook wel eens een uurtje wakker zonder dat een van die drie aan de hand is.
Dat varieert, en na 4 weken weet je vaak nog niet zo goed hoe die van jou in elkaar steekt. Ik had er een die weinig sliep en veel huilde, en een die grotendeels sliep van voeding tot voeding, en waarmee ik dan hooguit een half uurtje mee kon tutten voor ze weer wilde slapen (en ook alleen in bed, dus een heel saaie baby).
Lang laten huilen in bed is sowieso een slecht plan.
Die van mij sliep nooit langer dan 50 min op die leeftijd.

Gewoon lekker uit bed halen. Een baby van 4 weken laten huilen vind ik best wel erg. Sorry :"-(
SallySpectra* schreef:
23-12-2018 13:45
Ik begrijp het probleem niet helemaal geloof ik. Een baby hoeft toch niet van voeding tot voeding te slapen?
Dit.
Anderhalf uur slapen is heel netjes, 2x een slaapcyclus van 45 min.
Wil hij dan nog niet eten, dan vermaak je hem tot hij dat wel wil en /of weer moe genoeg is om weer te gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij je nemen. Zulke jonge baby’s slapen de hele dag af en aan. 1,5 uur is echt al lang hoor en dan ook nog eens in bed.

Misschien kun je wat meer proberen je kindje te volgen in plaats van een ritme te volgen. Die kleintjes kennen nog geen ritme en het enige ritme wat er is, is dat ze zoveel ontwikkelen dat het al verandert voor je er erg in hebt.

Mijn dochter (2e kindje) is nu 5 maanden en we beginnen nu pas in een ritme met vaste slaaptijden te komen
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
23-12-2018 14:15
Dit.
Anderhalf uur slapen is heel netjes, 2x een slaapcyclus van 45 min.
Wil hij dan nog niet eten, dan vermaak je hem tot hij dat wel wil en /of weer moe genoeg is om weer te gaan slapen.
Dit. 2 keer 45 minuten geslapen, hartstikke goed!
Waarom geen voeding, dan kun je daarna even lekker wandelen met m, bijvoorbeeld?
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
23-12-2018 14:27
Dit. 2 keer 45 minuten geslapen, hartstikke goed!
Waarom geen voeding, dan kun je daarna even lekker wandelen met m, bijvoorbeeld?
Uit de OP: "Ik heb voeden al geprobeerd maar hij weigert dan de fles"
Anderhalf uur!? Wauw. Dat deden die van mij pas toen ze rond de 1 jaar waren. Daarvoor 45 min maximaal. Dus lekker baby eruit halen.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:04
99.68% gewijzigd
Idd. Volg je baby. Happy baby=happy mom. Je hoeft hem niet in een ritme te persen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven