Lasergame speelgoed voor thuis

24-12-2018 09:53 11 berichten
Een grote wens van mijn zoons is een lasergame-gun voor thuis.
Nu kreeg ik last minute een extra budget voor een kerstcadeautje (i know, 1 dag van de voren..) en dacht dus aan de lasergame dingen.
Ze zijn sowieso dol op alles wat met Nerf te maken heeft, maar mogen die niet binnen met pijltjes gebruiken en moeten buiten van mi een veiligheidsbril op. Niet heel stoer volgens hen.
De laserguns voorkomt het kwijtraken van al die foam pijltjes en je kan er ook niemand mee bezeren.
Maar omdat het zo last minute is, heb ik amper tijd om me er een beetje goed in te verdiepen, en bestellen gaat denk ik sowieso al niet meer.

Mijn vraag:
Heeft een van jullie ervaring met dit soort guns, en daar een mening/advies over?
wat er volgens mij hier in de buurt te krijgen is, zijn de Nerf Lser OPS, Laser X, en Reciol starterset.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een van nerf, fantastisch speelgoed:)
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/laser-command- ... 092106190/
Alle reacties Link kopieren
Toen onze kinderen de leeftijd hadden was het nog nerf met foampijltjes. En ze hebben gelijk, veiligheidsbril is ernstig oncool. En imho ook volkomen overbodig. We (ja, ouders deden mee) hebben er hele veldslagen mee uitgevochten in huis en buitenshuis. Nooit schade aan spullen of lichaam
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Die had ik ook gezien, maar die zijn vooral voor binnen (bereik van max 15 meter), en lijkt me ook juist leuk als ze er lekker mee buiten het bos mee in gaan.
Die van Nerf heeft een bereik van 50 meter dacht ik gelezen te hebben?
JollyRider schreef:
24-12-2018 10:09
Toen onze kinderen de leeftijd hadden was het nog nerf met foampijltjes. En ze hebben gelijk, veiligheidsbril is ernstig oncool. En imho ook volkomen overbodig. We (ja, ouders deden mee) hebben er hele veldslagen mee uitgevochten in huis en buitenshuis. Nooit schade aan spullen of lichaam
Ik deed er in het begin ook makkelijker over, totdat zoon 1 een nerf pijltje in zijn oog kreeg met een gekneusde oogbol tot gevolg :-(
Alle reacties Link kopieren
Hier een set (2 pistolen) van de action. 8 euro ofzo.
De ontvanger zit op het pistool zelf (je moet dus op het pistool van je tegenstander richten)
Met geluid voor geraakt worden/schieten/af zijn/herladen etc.

Gekocht voor sinterklaas. Om te zien of ze er daadwerkelijk wat mee deden ipv weer gelijk een dure set aanschaffen.
Ze spelen er letterlijk elke dag mee. Kan nog niks over de levensduur zeggen, hebben m nog geen maand in gebruik.
Maar erg tevreden.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Is die laserstraal niet gevaarlijk als hij in ogen komt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben een arsenaal Nerfs, zo leuk! Meestal gebruiken we dat buiten maar soms ook binnen. We hebben de regel dat we nooit op elkaar schieten, maar op “doeltjes” zoals de kliko, keukentrapje, eettafelstoel, poef etc. Nerfs kopen we per 100en voor weinig bij Ali of Action, want ze raken soms kwijt.
Alle reacties Link kopieren
sweetandcute schreef:
24-12-2018 10:11
Ik deed er in het begin ook makkelijker over, totdat zoon 1 een nerf pijltje in zijn oog kreeg met een gekneusde oogbol tot gevolg :-(
Dat klinkt niet fijn. Maar heel eerlijk, die kans is vrij klein (op de duizenden afgeschoten pijltjes hier nul ongelukken) en nog steeds niet erger dan het soort ongelukjes dat spelende kinderen hebben. Het is je eigen keuze vanzelfsprekend, ik zou me zorgen maken voor al te overbeschermend opvoeden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
24-12-2018 10:17
Is die laserstraal niet gevaarlijk als hij in ogen komt?
Is vergelijkbaar met het (infrarood) licht dat uit de afstandsbediening van je TV komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven