2 jaar en niks eten, echt bijna niks

24-12-2018 14:05 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals vraag ik jullie advies, eetgedrag van peuterlief wordt steeds dramatischer. 2 jaar en een paar maanden nu.

Kan rustig om 12:00 met tegenzin iets eten en de volgende dag om 12:00 weer een hap, en in die tussentijd echt NIKS, geen hap, alleen water.

Hoe krijg ik toch wat gezonds naar binnen? ALs ik koekjes aanbied, weet ik zeker dat ze er wel naar grijpt. Ieder ander eten gaat gewoon niet.

Boterhammen? Alternatieven? Melk, yoghurt enzovoort lust ze niet, ook niet van die gezoete yoghurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Als ze wel koekjes eet, gezonde muffins maken?
Such a beautiful place to be with Friends.
Professionele hulp zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Als het zo dramatisch is zou ik hulp zoeken. (en in de tussentijd maar gewoon koekjes aanbieden, beter iets dan niets zou ik denken)
Alle reacties Link kopieren
Van mijn moeder begreep ik dat ik precies hetzelfde deed op die leeftijd. Voor haar heel angstig, ze was echt bang dat ik mezelf uit zou hongeren. Dokter heeft aangeven dat ze gewoon door moest gaan met 3 maaltijden per dag aan te bieden, geen lekkere tussendoortjes en er verder zo weinig mogelijk aandacht aan besteden. Toen ze dat deed was het binnen een paar weken over (en inmiddels ben ik dol op eten) en at ik gewoon weer alles.

Veel sterkte, lijkt me moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
24-12-2018 14:09
Als ze wel koekjes eet, gezonde muffins maken?
Heb ik geprobeerd, blijkbaar niet lekker genoeg..
Alle reacties Link kopieren
even naar de huisarts voor advies.
Alle reacties Link kopieren
@ Wappert en Nimbus,

Ik ben bij de huisarts geweest en die vindt haar er goed uitzien, dus krijg geen doorverwijzing of iets dergelijks
Alle reacties Link kopieren
LittleMissSunshine9 schreef:
24-12-2018 14:11
Van mijn moeder begreep ik dat ik precies hetzelfde deed op die leeftijd. Voor haar heel angstig, ze was echt bang dat ik mezelf uit zou hongeren. Dokter heeft aangeven dat ze gewoon door moest gaan met 3 maaltijden per dag aan te bieden, geen lekkere tussendoortjes en er verder zo weinig mogelijk aandacht aan besteden. Toen ze dat deed was het binnen een paar weken over (en inmiddels ben ik dol op eten) en at ik gewoon weer alles.

Veel sterkte, lijkt me moeilijk!
Dat is inderdaad precies wat ik doe, negeren, proberen geen alternatief aan te bieden, maarja soms eet ze dus echt niks en krijgt ze wel eens een koekje. Ze is verder wel alert, vrolijk, oke soms wel uber chagrijnig en koppig , tegendraads, maar het is een peuter..
Alle reacties Link kopieren
Jij was toch diegene die je kind een stuk of 5 rauwe eidooiers per dag voerde in de volle overtuiging dat dat ontzettend gezond voor het kind was?
Wat zet je haar nu voor dan?
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
24-12-2018 14:20
Jij was toch diegene die je kind een stuk of 5 rauwe eidooiers per dag voerde in de volle overtuiging dat dat ontzettend gezond voor het kind was?
Wat zet je haar nu voor dan?
:nope:

Broodje jam
Broodje pindakaas
Broodje hagelslag
Broodje kaas
Toasti
Broodje smeerkaas
Broodje van die blueband smeersels groente/fruit
Broodje boter
Broodje niks

Gebakken aardappelen, gekookte, gepureerde
Groente
Groente gemixt met de aardappelen
Rijst
Vis/vlees/kip
Bovenstaande verwerkt in gerechten en ook op zichzelf staand

Melk
Gezoete melk (als in chocomel, fristi, optimel)
LittleMissSunshine9 schreef:
24-12-2018 14:11
Van mijn moeder begreep ik dat ik precies hetzelfde deed op die leeftijd. Voor haar heel angstig, ze was echt bang dat ik mezelf uit zou hongeren. Dokter heeft aangeven dat ze gewoon door moest gaan met 3 maaltijden per dag aan te bieden, geen lekkere tussendoortjes en er verder zo weinig mogelijk aandacht aan besteden. Toen ze dat deed was het binnen een paar weken over (en inmiddels ben ik dol op eten) en at ik gewoon weer alles.

Veel sterkte, lijkt me moeilijk!
Hier duurt dat al 10 jaar bij mijn oudste. :rofl:
Is echt geen garantie dat dat werkt bij elk kind.
Alle reacties Link kopieren
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:13
@ Wappert en Nimbus,

Ik ben bij de huisarts geweest en die vindt haar er goed uitzien, dus krijg geen doorverwijzing of iets dergelijks
Je hoeft geen doorverwijzing te hebben voor een diëtist, gewoon even op google kijken en mailen voor een afspraak.
Hoeveel is ze al afgevallen?
(vaak krijgen kinderen onopvallend toch genoeg binnen)
LaFleurNoire schreef:
24-12-2018 14:20
Jij was toch diegene die je kind een stuk of 5 rauwe eidooiers per dag voerde in de volle overtuiging dat dat ontzettend gezond voor het kind was?
Wat zet je haar nu voor dan?
Ow.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
24-12-2018 14:23
Je hoeft geen doorverwijzing te hebben voor een diëtist, gewoon even op google kijken en mailen voor een afspraak.
Echt stom maar ik kan me niet voorstellen dath et dan beter gaat. Misschien toch eens proberen.
Hoe lang is dit al? Want als het letterlijk zo gaat als je schrijft moet ze wel zwaar ondergewicht hebben.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
24-12-2018 14:23
Hoeveel is ze al afgevallen?
(vaak krijgen kinderen onopvallend toch genoeg binnen)
Ze is niet zo zeer veel afgevallen, maar sinds ongeveer 1 jr en 8 mnd tot en met nu toe 2 jr en 3 mnd, dus afgelopen 7 maanden is ze niet aangekomen en wisselend 100 gram minder dan 7 maanden geleden. Wel gegroeid in de lengte.

Maar ze is af en toe ook zoooo moe, dat was ze tot een paar maanden geleden eigenlijk nooit. Ze kan daarbij zo humeurig worden, waardoor het ook altijd huilen is bij afzetten op peuterspeelzaal bjivoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
24-12-2018 14:27
Hoe lang is dit al? Want als het letterlijk zo gaat als je schrijft moet ze wel zwaar ondergewicht hebben.
Dat ze zo om 12 uur bijvoorbeeld eet en dan de volgende dag pas weer iets? Dat is nu sinds anderhalve maand ongeveer, waarbij ze af en toe dan wel bijvoorbeeld tussen 12 uur en de volgende dag een halve lege boterham eet of iets dergelijks.

Maar het speelt al langer, maar wordt dus steeds erger.
Alle reacties Link kopieren
Ze weegt ongeveer 12.7
Wat heb je geprobeerd? Crackers, beschuit, ei, fruit?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
24-12-2018 14:30
Wat heb je geprobeerd? Crackers, beschuit, ei, fruit?
Crackers eet ze inderdaad wel, zonder beleg, maar ook niet zoveel. Fruit ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:25
Echt stom maar ik kan me niet voorstellen dath et dan beter gaat. Misschien toch eens proberen.
Een kinderdiëtist helpt je niet alleen met wat erin gaat, maar kan ook tips geven hoe je je kind kan laten eten.
Alle reacties Link kopieren
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:22
:nope:
Jawel, dat deed je wel. Heb voor de zekerheid nog even geloept.
Maar goed, je kunt niet anders dan blijven aanbieden, dwingen werkt averechts. Ik heb een dochter van 11 die op lucht prima groot wordt, sondevoeding, eetteam, dieetisten ten spijt, ze eet heel, heel weinig en absoluut niet gevarieerd.
Huisarts gaat niets doen totdat kind duidelijk afvalt en ondervoeding dreigt(een gezond kind hongert zichzelf niet uit).
Dieëtist kun je heen gaan, ze kan je adviezen geven maar uiteindelijk moet je kind het zelf in haar mond stoppen.
Driewieler01 schreef:
24-12-2018 14:29
Ze weegt ongeveer 12.7
Dat is prima toch, niks ondergewicht toch? Od is ze extreem lang voor een 2 jarige?

Mijn bijna 6 jarige weegt 15 kilo. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven