Dekbed peuterbed advies

26-12-2018 19:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik voor mijn dochter een peuterbed kopen van 60x170.

Ik kom er alleen niet uit welke maat dekbed zij hierbij moet hebben.

Op de site van Ikea lees ik dat zij een peuterdekbed van 110x125 hebben.
Op de site van done by deer lees ik dat een overtrek van 100x125 ook voor een peuterbed kan.
Ergens anders lees ik weer dat je een dekbed van 120x150 moet hebben.
Ik snap het even niet meer, wie weet raad😊?


Mijn dochter zal ongeveer 1-1,5 jaar in het bed slapen en daarna gaat haar zusje erin slapen en krijgt zij een groot bed. Ik wil voor haar nog niet meteen een eenpersoons dekbed kopen, dit krijgt ze al ze naar een eenpersoons bed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Foutje
puknijmegen wijzigde dit bericht op 26-12-2018 19:32
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gaat lekker pff..weer foutje Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken een gewoon dekbed van 90x2.00. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Idd gewoon n eenpersoons! Kun je lekker stevig instoppen, plus je hebt veel meer keus qua overtrekken en ze gaan veel langer mee.
Bij de hema hebben ze alles voor je en de kwaliteit is goed voor een mooi prijsje.

https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/dekbedden

https://www.hema.nl/kind/kinderkamer/kinder-beddengoed
Alle reacties Link kopieren
Die van Hema idd
Al heeft onze eerste er zo vaak over heen gespuugd dat toen de 2e in het peuterbed ging we n nieuw 1 persoons dekbed hebben gekocht.
Fijn instoppen en past dan prima.
Ook van Hema prima kwaliteit en goede prijs.
Ff stomme vraag hoe oud is je dochter? Wij zullen wrs binnenkort ook over gaan stappen, maar weet niet zo goed bij welke leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 2,5.
We gaan nu overstappen omdat ze uit haar ledikantje gaat klimmen en dat is niet heel handig met een slaapzak aan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips.
Ik lees bij de reviews dat het dekbed van de Hema (120x150) erg warm is. Wat is jullie ervaring hiermee?
puknijmegen schreef:
26-12-2018 19:50
Ze is 2,5.
We gaan nu overstappen omdat ze uit haar ledikantje gaat klimmen en dat is niet heel handig met een slaapzak aan.
Bedankt! Dochter wordt begint dit jaar 2 dus we hebben nog heel even ;) .
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
26-12-2018 19:50
Ze is 2,5.
We gaan nu overstappen omdat ze uit haar ledikantje gaat klimmen en dat is niet heel handig met een slaapzak aan.
Waarom niet geljjk een groot bed?
Als het bed 1.70 meter lang is, dan is een dekbed van 1.20 lang wel ernstig te kort.
Waarom überhaupt een peuterbed en niet gelijk een gewoon bed?
Alle reacties Link kopieren
Normaal eenpersoons dekbed. Veel meer keus in dekbedden en overtrekken. En kan lekker worden ingestopt. Het peuterdekbed van Ikea is qua formaat geschikt voor ledikant en niet voor peuterbed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het peuterdekbed van de Ikea, dat is in ieder geval geen aanrader. De vulling zakt iedere avond naar beneden waardoor je aan de bovenkant alleen de dekbedhoes overhoud. Iedere avond opnieuw opschudden. Heeft ook maar 15 minuten effect, want peuter en stilliggen is ook niet echt iets wat samengaat.

Ikea peuterbed zijn we trouwens wel tevreden over en de dekbedhoezen ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van Hema een peuterdekbed, en overtrekken. Nu heeft zoon.nog steeds een peuterbed maar wel een eenperspoonsdekbed. Weet niet precies meer waarom we over gingen, maar het koopt een stuk makkelijker dekbedovertrekken en past ook prima in zijn bed. Ik zou nu dus geen speciaal peuterdekbed meer kopen. Enige voordeel is dat het minder ruimte in de wasmachine in neemt als er eens iets mis gaat. Zoon spuugt regelmatig, en met het kleine dekbed kon alles in 1x de wasmachine in.
Maartje2016 schreef:
26-12-2018 19:55
Waarom niet geljjk een groot bed?
Dit.

Hier vanaf 10 maanden eenpersoonsbed en vanaf 1,5 eenpersoons dekbed.
Ik vind een peuterdekbed ook fijn voor zindelijkheid. Past makkelijker in de wasmachine.

Ik heb er twee stuks 4 seizoenen dekbedden van peuterdekbedsjop. Een met soort synthetische vulling en 1 met biokatoen. Die laatste is een stuk koeler en minder geschikt voor oudere huizen in de winter, maar in de herfst en zomer juist prettiger. Ik heb ook een losse extra dunne zomerdekbed. En hun waterdichte moltons vind ook fijn.

Waarom twee stuks 4-seizoenen dekbed? is vooral voor ongelukjes. Ik leg de tweede dekbed met overtrek eromheen al in de kast. Over het matras doe ik waterdichte molton, hoeslaken, weer waterdichte molton, weer hoeslaken. Toen oudste ongelukjes had bij zindelijk worden, kon ik de natte set molton, hoeslaken en dekbed snel aan de kant leggen. Het droge lag al klaar dus geen geklooi in de nacht. Kind lag zo snel mogelijk weer in bed.
Hier ook een gewoon eenpersoons dekbed op een peuterbed. Ik vond het peuterdekbed snel te smal worden. Eenpersoons is lekker ik te stoppen en past ook prima in de wasmachine bij ongelukjes.
Alle reacties Link kopieren
Ze krijgt een peuterbed omdat ik haar nog zo klein vind voor een eenpersoons bed.

Daarnaast moet het echt een bedje zijn met een opstaande rand aan de zijkanten want ze rolt ‘s nachts nog alle kanten op.
We gaan ook het peuterbed van Ikea kopen.
Mijn zoontje heeft ook een peuterbed in de maat die jij gaat kopen. Het ledikantdekbedje van 100x125 die we nog hadden gebruiken we nog heel soms, maar is eigenlijk te klein, stopt niet zo fijn in.
Dekbed van 120x150 past een stuk beter. Hij heeft een katoenen 4-seizoenen dekbed in die maat. Het deel voor de zomer daarvan is heel fijn. Het winterdeel is ook oké, maar wat zwaar. Omdat wij ook veel ongelukjes hadden, nog zo’n goedkoop Hema peuterdekbed erbij gehaald en die is nu voor de winter de favoriet. Een heerlijk licht dekbedje, en toch lekker warm!
Alle reacties Link kopieren
Normaal 1 persoonsdekbed. Geloof dat die 1.40x200 zijn. Wat overblijft stop ik gewoon in.
puknijmegen schreef:
26-12-2018 20:49
Ze krijgt een peuterbed omdat ik haar nog zo klein vind voor een eenpersoons bed.

Daarnaast moet het echt een bedje zijn met een opstaande rand aan de zijkanten want ze rolt ‘s nachts nog alle kanten op.
We gaan ook het peuterbed van Ikea kopen.
Ook eenpersoonsbedden heb je met rand ;-).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje gaat binnenkort ook over van zijn ledikant naar peuterbedje, hij word volgende week 1, maar zijn broertje of zusje is op komst in april dus we moesten iets ;) ik moet nog een matras en dekbed kopen. Zouden jullie nog een aerosleep erop doen? En al een dekbed? Hij slaapt nu in een romper, pyjama, en dikke slaapzak zonder mouwen + deken. Vind het maar lastig hoor.
Alle reacties Link kopieren
freexx schreef:
26-12-2018 21:47
Mijn zoontje gaat binnenkort ook over van zijn ledikant naar peuterbedje, hij word volgende week 1, maar zijn broertje of zusje is op komst in april dus we moesten iets ;) ik moet nog een matras en dekbed kopen. Zouden jullie nog een aerosleep erop doen? En al een dekbed? Hij slaapt nu in een romper, pyjama, en dikke slaapzak zonder mouwen + deken. Vind het maar lastig hoor.
Een dekbed wordt afgeraden voor kinderen onder de 1. Waarom voor de oudste niet een goedkoop ledikant van ikea waar de zijkant op den duur uit kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven