Kindje 18 maanden slaapt slecht

28-12-2018 19:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al...
Ons zoontje van precies 18 maanden slaapt ineens weer heel slecht.

Tot zijn 11 maanden sliep hij erg slecht, daarna ging het (wel met wat ups en downs) stukken beter. Hij sliep goed in zonder hulp, de slaapjes werden langer en de nachten gingen goed. Hij was wel altijd vroeg wakker (tussen 5 en 6), maar verder dus niets te klagen. Tot vorig weekend....

Een maand geleden werd hij al iets vaker weer 's nachts wakker, maar dit kwam, dachten wij, misschien omdat hij overdag iets te veel sliep, dus dit hebben we wat aangepast. Maar sinds vorig weekend wil hij ineens niet meer zelf gaan slapen. Huilen, huilen, huilen en valt, als we geluk hebben, in slaap als je erbij blijft zitten, maar het is de laatste dagen ook al regelmatig zo geweest dat hij bij ons in bed eindigde of dat we bij de slaapjes overdag een stuk met de auto moesten gaan rijden om hem te laten slapen of dat hij een slaapje oversloeg.

Iemand hier ervaring mee?
Zou dit nog de 17/18 maanden sprong kunnen zijn? (Wij dachten dat hij deze al gehad zou kunnen hebben). Is wel overdag ook hangerig, zeurderig, eet slechter en wil steeds bij papa of mama zijn.

Iemand tips/advies?????
Alle reacties Link kopieren
Misschien voelt hij zich gewoon niet zo lekker.
Hoeveel slaapt hij overdag nog?
Alle reacties Link kopieren
Pien6,

Hij slaapt nog 2 keer omdat hij dus al om 5 uur in de ochtend wakker is en dus rond 9.00 alweer moe is. In de ochtend slaapt hij 3 kwartier, dan maken we hem wakker en in de middag 1,5 a 2 uur
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:04
99.46% gewijzigd
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:04
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
18 maanden is ook wel prima voor 1 slaapje toch? Hier ook een poos om 5u wakker maar toen gaven we hem een flesje melk in zijn handen en weltrusten maar weer. Om 9u moe klinkt ook niet echt alsof hij lekker uitgerust is wakker geworden. Verder heb ik niet zoveel tips... doorslapen is een vaag begrip en geen garantie als ze dat eenmaal een tijdje gedaan hebben.
Sjakie1 schreef:
28-12-2018 19:31
Pien6,

Hij slaapt nog 2 keer omdat hij dus al om 5 uur in de ochtend wakker is en dus rond 9.00 alweer moe is. In de ochtend slaapt hij 3 kwartier, dan maken we hem wakker en in de middag 1,5 a 2 uur
Ik zou er 1 slaapje afhalen. Zo is hij niet moe genoeg zou ik denken.

Hier 22 maanden en slaapt vaak van 11 tot 13.
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
28-12-2018 19:31
Pien6,

Hij slaapt nog 2 keer omdat hij dus al om 5 uur in de ochtend wakker is en dus rond 9.00 alweer moe is. In de ochtend slaapt hij 3 kwartier, dan maken we hem wakker en in de middag 1,5 a 2 uur
Wat gebeurt er als je hem om 6 a 7 uur gewoon weer in bed legt?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
28-12-2018 20:23
Wat gebeurt er als je hem om 6 a 7 uur gewoon weer in bed legt?
Dan gaat hij huilen. Dat wil ie echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook verlatingsangst. En ik zou ook gaan voor 1 slaapje van 10.30 tot 13.00. Dat slaapt dreumes hier ook vaak en dan redt hij het prima tot 19.00.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn het 4 kiezen die op doorspringen staan (ja tegelijk) de vorige keer waren het 3 hoektanden.. afgelopen 4 dagen waren drama met naar bed gaan + vaak wakker s nachts. Vanavond een uur voor naar bed een zet pil en als vanouds gaan slapen. Toch pijn dus...
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
28-12-2018 19:31
Pien6,

Hij slaapt nog 2 keer omdat hij dus al om 5 uur in de ochtend wakker is en dus rond 9.00 alweer moe is. In de ochtend slaapt hij 3 kwartier, dan maken we hem wakker en in de middag 1,5 a 2 uur
Hier werden ze ook vroeger wakker als er een slaapje minder nodig was. Dan was ik geneigd om toch dat slaapje erin te houden omdat de ochtend anders zo lang duurde. Uiteindelijk werkte het dan goed om toch een nieuw ritme aan te wennen en op de moeilijke tijden iets te gaan doen.
Zeker het moeilijker in slaap komen en vroeg wakker zijn klinkt voor mij als niet moe genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.
Sjakie1 schreef:
29-12-2018 07:10
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.
Joh, leert ie vanzelf wel weer af voor hij 18 is. Pick your battles.
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
29-12-2018 07:10
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.
En wat is daar erg aan?
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
29-12-2018 07:10
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.
Dan laat je het zo. Daar went hij waarschijnlijk wel aan ja. Maar hoe erg is dat?
Alle reacties Link kopieren
Hier slaapt dreumes (19mnd) van pakweg 10.30/11u tot rond een uur of 13.
Misschien de ochtend wat zien te rekken en dan juist niet wakker maken maar zijn biologische klok volgen.
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
29-12-2018 07:10
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.

Dan ontwen je het hem weer als je er zat van bent.
Alle reacties Link kopieren
En mss heeft hij wel gewoon ergens last van... Dreumes heeft hier last van kiesjes en een griepje er overheen dus slapen is ook 'n drama momenteel
Alle reacties Link kopieren
Sjakie1 schreef:
29-12-2018 07:10
Hij os toch echt wel heel erg moe. (Gapen en door de ogen wrijven). Bij het in slaap vallen willen hij gewoon heel graag dat papa of mama bij hem is. Het liefst hem aanraken. Ik ben alleen zo bang dat hij hieraan gewend raakt.
Dat is logisch want hij slaapt niet goed.
Ik zou even doorzetten en naar 1 slaapje gaan. Van 10-13 of 11-14. Dan slaapt hij 's avonds vast weer een stuk beter.

En dat aan wennen, ach joh, dat komt ook wel weer goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijn oren eens laten checken. Veel kindjes hebben dan last bij het liggen. Mijn zoontje is net 2 en veel last gehad van zn oren, hij piept niet over pijn bij een oorontsteking maar wij merkten dat dan vooral aan zijn gedrag.
Ik zou ook proberen een slaapje er af te halen. Heb ik hier bij 13 maanden 'moeten' doen. Hij werd ook 's morgens steeds super vroeg wakker en wilde dan rond 9u weer slapen. Vaak sliep hij dan 1,5 u en eind rond 1500 weer 1,5 uur. Maar ineens wilde hij die middag slaap niet meer doen. Ik ben toen de ochtend gaan rekken. Idd door dingen te gaan doen. Boodschap, hond uitlaten, naar de stad. Uiteindelijk zo gelukt dat hij nu om 1130 boterhammen eet en daarna gaat slapen tot pak hem beet 1500 uur en dan tussen 1900 en 1930 weer naar bed. Hij slaapt 's nachts het klokje rond, in ieder geval tot 0700u maar soms wel tot 8 of 830. Proberen waard zou ik zeggen.

Zou wel ook kiezen/hoektanden of oren uitgesloten willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
oren hebben we na laten kijken, is niks mee aan de hand. Kiezen voelen we niets van. Gaan het toch maar eens proberen van 2 naar 1 slaapje.
Succes!!! De overgang is best even lastig maar bij ons heeft 't heel veel opgeleverd!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kindjes ook allemaal gehad dat ze rond de 18 maanden ineens niet meer zelf gingen slapen, dat er steeds iemand bij moet zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven