Kdv gesloten en peuter verveelt zich

29-12-2018 13:53 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh men wat worden we gek van onze peuter van net 2. Ons kdv gaat dicht tussen kerst en oud & nieuw, en hij gaat er zo graag naartoe. hij is al ruim een week thuis en we hebben nog een week voor de boeg :roll: . Verveelt zich, kan zn energie niet kwijt en terroriseert zn oudere zus, gewoon omdat hij dat leuk vind en zijn zus altijd reageert. Hele dagen ruzie en gedoe, bah wat baal ik nu even van dat kdv.

Zo dat moest ik even kwijt. Verder is mn peuter een schatje hoor :biggrin:

Wat doen jullie met je kleintjes deze periode?
De speeltuin is hier maar even leuk, wonen in een klein dorp dus verder niets op loop/fietsafstand. De binnenspeeltuin vind ik 1x per week wel voldoende (druk, warm, vies)
Alle reacties Link kopieren
Uitzitten.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
29-12-2018 13:54
Uitzitten.
Haha klopt, met nog een week te gaan voelt dat als heeeeeel lang
Alle reacties Link kopieren
Bibliotheek, zwemmen, kinderboerderij, bos, kindermuseum
Wat bijzonder dat zo'n KVD echt dicht gaat? Zat mensen moeten gewoon werken toch?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 13:58
3.18% gewijzigd
zwemmen, wandelen, naar het bos, verstoppertje ect.
Alle reacties Link kopieren
Boekjes lezen, met verf klooien, knutselen, filmpje, naar buiten gooien, koekjes bakken
Alle reacties Link kopieren
Balen he. Kinderen zijn voor de meeste ouders alleen maar leuk als ze op het KDV zitten. Thuis heb je er alleen maar last van.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
29-12-2018 13:57
Wat bijzonder dat zo'n KVD echt dicht gaat? Zat mensen moeten gewoon werken toch?
Ja ik vind het ook raar, meerdere ouders balen er van. Mijn kinderen doe je vooral plezier met een beetje ritme, verplicht thuis in deze feestmaand is echt ruk. Maar goed, het is nou eenmaal zo.

Zoonlief is ook altijd vroeg wakker, dus vanaf 5.45 begint het feest al. Pff...godzijdank slaapt hij tussen de middag nog. Het is gewoon niet gezellig
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
29-12-2018 14:01
Balen he. Kinderen zijn voor de meeste ouders alleen maar leuk als ze op het KDV zitten. Thuis heb je er alleen maar last van.
Lekker sarcastisch. Je mag mn kids best een week lenen en vanaf 5.45 ruzies oplossen en de hele dagen ruzie en geschreeuw in huis aanhoren.Wie weet vind jij dat heel leuk en gezellig, deze tijd van het jaar is zo gezellig
willem1959 schreef:
29-12-2018 14:01
Balen he. Kinderen zijn voor de meeste ouders alleen maar leuk als ze op het KDV zitten. Thuis heb je er alleen maar last van.
:rofl:
Wat erg dat je kind zich thuis niet kan vermaken! Waarom speelt hij niet?
newspaper schreef:
29-12-2018 14:03
Lekker sarcastisch. Je mag mn kids best een week lenen en vanaf 5.45 ruzies oplossen en de hele dagen ruzie en geschreeuw in huis aanhoren.Wie weet vind jij dat heel leuk en gezellig, deze tijd van het jaar is zo gezellig

Tsja, ergens heeft Willem wel een punt natuurlijk. Je kan toch zelf je kind vermaken en zorgen dat hij zijn energie kwijt kan? Het is heel normaal om zelf voor je kinderen te zorgen en ze te vermaken hoor. Natuurlijk is het fijn als het normale aangehouden had kunnen worden. Maar ja het is nu eenmaal zoals het is.

Hier is het ook niet echt hemel op aarde en leuk en gezellig. Hier maken ze ook ruzie en lopen ze elkaar te treiteren. Het hoort er ook gewoon allemaal bij.
newspaper schreef:
29-12-2018 14:03
Lekker sarcastisch. Je mag mn kids best een week lenen en vanaf 5.45 ruzies oplossen en de hele dagen ruzie en geschreeuw in huis aanhoren.Wie weet vind jij dat heel leuk en gezellig, deze tijd van het jaar is zo gezellig
Waarom is er zoveel ruzie en waarom schreeuwt hij?
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
29-12-2018 14:03
Lekker sarcastisch. Je mag mn kids best een week lenen en vanaf 5.45 ruzies oplossen en de hele dagen ruzie en geschreeuw in huis aanhoren.Wie weet vind jij dat heel leuk en gezellig, deze tijd van het jaar is zo gezellig
En toch vind ik dit echt geen vreemde reactie. Wat doet hij daar meestal? Wat vind ie leuk om te doen? Zijn er misschien andere vriendjes die ook samen willen spelen? Er komen echt nog wel meer dagen aan dat jullie met zijn alle in huis zijn in iets leuks moeten gaan doen, wat denk ik ook hoort bij het normale gezinsleven. Zoek uit wat je met je peuter en andere kind kan doen en maak er wat van.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
29-12-2018 14:01
Balen he. Kinderen zijn voor de meeste ouders alleen maar leuk als ze op het KDV zitten. Thuis heb je er alleen maar last van.

Klopt. Kinderen zijn hinderen, dat blijkt maar weer. Rot-KDV dat het waagt om dicht te gaan waardoor wij ouders zelf de hele dag met onze kinderen moeten zitten.
s-groot wijzigde dit bericht op 29-12-2018 14:10
3.64% gewijzigd
Laat maar.
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:34
94.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
29-12-2018 14:07
Wat erg dat je kind zich thuis niet kan vermaken! Waarom speelt hij niet?
Ja dat vind ik ook niet leuk. Ze kunnen dit beide slecht. Ze hebben genoeg speelgoed met voldoende uitdaging, maar het is allemaal heel kort leuk. De oudste kan zelf naar buiten en dat doet ze het liefst, buiten spelen of naar andere kinderen. Jongste speelt ook met alles maar paar minuten. Hij loopt ook echt zo verveeld door het huis, gaat dan zn zus uitdagen, vervelend doen tegen haar. Actie reactie vind ie prachtig. Ik laat ze het vaak zat zelf uitvechten, maar dat geeft dus ook veel gezeur thuis. Na een dikke week ben ik er gewoon even klaar mee.
Hij speelt het liefst ook buiten, hij vind het kdv prachtig want daar kan hij met zijn leeftijdsgenoten zn energie kwijt. Thuis is hij alleen, want zn zus is 3.5 jaar ouder en dus andere interesses.
Alle reacties Link kopieren
Ons kdv gaat dicht tussen kerst en oud & nieuw, en hij gaat er zo graag naartoe. hij is al ruim een week thuis en we hebben nog een week voor de boeg :roll: .

Dat is toch maar één week? Waarom zit hij nu dan al ruim een week thuis? En volgende week ook?
Hij is een peuter, je kunt niet verwachten dat hij zich tijden met zijn speelgoed zelf kan vermaken.
newspaper schreef:
29-12-2018 14:11
Ja dat vind ik ook niet leuk. Ze kunnen dit beide slecht. Ze hebben genoeg speelgoed met voldoende uitdaging, maar het is allemaal heel kort leuk. De oudste kan zelf naar buiten en dat doet ze het liefst, buiten spelen of naar andere kinderen. Jongste speelt ook met alles maar paar minuten. Hij loopt ook echt zo verveeld door het huis, gaat dan zn zus uitdagen, vervelend doen tegen haar. Actie reactie vind ie prachtig. Ik laat ze het vaak zat zelf uitvechten, maar dat geeft dus ook veel gezeur thuis. Na een dikke week ben ik er gewoon even klaar mee.
Hij speelt het liefst ook buiten, hij vind het kdv prachtig want daar kan hij met zijn leeftijdsgenoten zn energie kwijt. Thuis is hij alleen, want zn zus is 3.5 jaar ouder en dus andere interesses.

Ga erop uit met je kind dan! Lekker buiten wandelen en dan naar de speeltuin. Onderweg ergens wat drinken. Bij thuiskomst samen gezellig aan tafel kleuren of kleien, puzzel maken. Daarna zet je de tv aan en ga je koken. Het is niet zo heel erg moeilijk. ;)
Een kind van twee heeft nu eenmaal aandacht nodig. Die kan je niet rond laten lopen en verwachten dat het zichzelf vermaakt. En het hebben van kinderen betekent niet dat je niks hoeft te doen en dat ze zichzelf wel redden.
Alle reacties Link kopieren
Willem heeft zeker een punt, die snap ik ook wel. Ik vind mn kinderen ook niet alleen maar leuk als ze op het kdv zitten. Ik ben op dit moment gewoon even klaar met het gedoe.
Waarom hij schreeuwt en ruzie maakt? Omdat hij 2 is en heel goed doorgeeft dat zijn zus overal op reageert. Omdat hij graag nee zegt en zn eigen wil door wil drijven. Natuurlijk hoort dat erbij, dat weet Ik, maar na een week veel binnen (door feestdagen, slecht weer) ben ik het ff zat.
Wij wonen helaas in een klein dorpje, ergens even heen fietsen of lopen kan niet. In de wijk ook geen leeftijdsgenootjes helaas. We zijn hem dus veel zelf aan het vermaken, ik ben gewoon niet het type moeder om hele dagen te knutselen en koekjes te bakken.
We gaan af en toe naar het bos, binnenspeeltuin, zwemmen kan even niet ivm zn oren helaas.
Je peuter afleiden natuurlijk. Uitdagen met leuke activiteiten en uitjes. En afspreken met mensen die kinderen hebben van dezelfde leeftijd. De kinderen van mijn tweelingzus hebben zich nooit verveeld en nooit geklierd, omdat tweelingzus zo ondernemend is. En veel speelafspraakjes maakt. Eenmaal thuis zijn ze blij dat ze lekker even tv kunnen kijken op de bank. Of samen een boekje lezen. Spelletje spelen. Koekjes bakken. Knutselen. Kleuren. Bouwen. Kliederen met scheerschuim/verf/etc.
watdachtjehiervan schreef:
29-12-2018 14:07
Wat erg dat je kind zich thuis niet kan vermaken! Waarom speelt hij niet?

Omdat ie 2 is?

Sterkte TO! Hier ook een gesloten kdv maar die van ons is inmiddels een jaar ouder en kan al behoorlijk rustig zelf spelen. Volgend jaar beter dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven