Maxi cosi (cabriofix) pasgeborene

31-12-2018 07:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een auto stoeltje aangeschaft. Onze net geboren meisje is al meegeweest. Ik vraag me echter af of de opgerichte positie met haar hoofdje wel veilig is? Je mag ze immers ook niet al in een omhoogregichte wipstoel zetten bijvoorbeeld? Wij moeten af en toe ook wel een lange rit van zo'n drie uur doen. Wel met pauzes natuurlijk. Hoor graag jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn maxi cosi zat een verkleiner waardoor hij meer plat lag. Zat die bij jullie er niet bij? Anders kan je hem misschien via marktplaats kopen.
In de pauzes zou ik haar plat leggen zodat haar ruggetje rust krijgt.
..
Alle reacties Link kopieren
Zolang je ze na 2 uur rijden minimaal een kwartier pauze geeft, zal er niks aan de hand zijn.

Hoe wil je dr anders vervoeren? Languit?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 08:30
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er is toch een regel voor? Niet langer dan 2.5 uur in de maxicosi want te weinig bewegingsvrijheid en mogelijk slecht voor de heupjes uit m’n hoofd.

Maar waarom zou het erg zijn als het hoofd omhoog gericht is? Hele volksstammen krijgen het advies om het bedje van hun baby aan 1 kant te verhogen bij refluxklachten, baby’s worden gedragen in draagdoeken, zitten rechtop tegen de benen van hun ouders... ik heb nog nooit gehoord dat een baby’s hoofdje niet omhoog mag.

Volgens mij mogen ze niet in een steil afgestelde wipper omdat ze dan omkukelen, ze kunnen zichzelf nog niet omhoog houden. Maar op de laagste stand mag je hem toch gewoon gebruiken?

Die adviezen zijn er voor zover ik weet omdat kinderen die hele dagen vastgegespt zitten ipv op een kleed liggen, minder vrij kunnen bewegen en dus hun kracht en coördinatie minder goed kunnen ontwikkelen.

Iig: je mag gewoon met je baby in een maxicosi een rit van 3 uur maken hoor.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Stoeltje is niet voor niks voor pasgeborene.

Dat gezegd hebbende vond mijne het verschrikkelijk dus autoritten van 3 uur maakten we niet.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
31-12-2018 07:33
Zolang je ze na 2 uur rijden minimaal een kwartier pauze geeft, zal er niks aan de hand zijn.

Hoe wil je dr anders vervoeren? Languit?

Dat kan wel. Er zijn wel reiswiegen te krijgen die je veilig mee kan nemen in de auto. Een kennis van mij had die, omdat zij ook regelmatig langere stukken moesten rijden. Dat beviel erg goed. Het kindje ligt dan ook in de gordels, maar dan in een wiegje.

https://www.babypark.nl/maxi-cosi-jade- ... l?color=31

TO: ik meen mij te herinneren dat mijn zoon altijd een beetje verfrommeld in de maxicosi lag. Ik vond het meer liggen dan zitten in de maxicosi. Gebruik je die ring voor onder het hoofdje?
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 09:13
4.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gequote ipv gewijzigd.
Alle reacties Link kopieren
Nog een reden dat kindjes niet te lang in de MC mogen is dat het niet optimal is voor de ademhaling. Doordat ze vaak nogal met een bol ruggetje liggen kunnen de longen niet volledig uitzetten. Voor kindjes met een zwakker ademhalingsgestel kan dat een drastische daling in het zuurstofgehalte betekenen.

Heb je zowel het hoofdkussentje als het kussentje in de 'knik' (bij de rug/billen) er in zitten zodat het kindje wat vlakker ligt?
Dan zou ik halverwege gewoon even een korte pauze inlassen en kind even uit de MC halen. En op bestemming gewoon lekker op een kleedje leggen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Dat stelt me gerust. We hebben idd die verklein kussentjes er ook in. De verloskundige/kraamverzorgster heeft inmiddels voorgedaan hoe we haar er goed in zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven