Speelgoed opdelen peuter

31-12-2018 10:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 2 heeft heel veel speelgoed en na deze maand nog veel meer. Ik zet maar een klein gedeelte in z'n speelhoek, de rest gaat gecategoriseerd in kratjes naar zolder. Eens in de zoveel tijd wissel ik wat speelgoed. Ik heb het idee dat hij dan makkelijker speelt, juist omdat hij minder keus heeft. Vaak begint hij ook juist te spelen met het speelgoed wat klaarstaat om weer op te bergen :) Evengoed is dan het doel bereikt.

Wie doet dit nog meer? En werkt het voor de peuter? En heb je er een systeem voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou minder speelgoed kopen.
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
31-12-2018 10:09
Ik zou minder speelgoed kopen.
Haha nou, het zal je verbazen, maar ik heb letterlijk nog nooit speelgoed voor hem gekocht...
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt het ook. Dochter vraagt soms ook zelf om iets te wisselen. Speelgoed voelt dan weer nieuw voor haar (en ik doe het juist met oud speelgoed, wat mijn moeder nog bewaard heeft en waar ik mee speelde als kind).
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij doet het volgens mij ook een beetje zo. Speelgoed waar kind veel mee speelt en nieuw gekregen speelgoed ligt in een soort open kast in de kamer. Speelgoed waar niet veel meer mee gespeeld wordt ligt opgeborgen. Als er langere tijd niet naar wordt omgekeken geeft ze het weg en dan krijgt kind vaak als heel snel wel weer iets van opa/oma, op verjaardag, Sinterklaas enz. Zo rouleert het een beetje.
Ik doe het ongeveer zo:
https://www.verywellfamily.com/how-to-s ... on-4121235

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven