Kind wekken om 12 uur?

31-12-2018 23:13 89 berichten
Zit nogal te twijfelen of ik kind wakker zal maken straks. Ik heb gezegd het te doen, maar nu hij lekker slaapt, slaat de twijfel toe. Hij is net 4 en vindt vuurwerk best leuk maar niet ontzettend spannend of interessant. Zou jij kind wakker maken?

Kind wekken?

Totaal aantal stemmen: 189

Ja (63%)
Nee (37%)
Nee.
Bij mij werden ze dan uiteindelijk nooit echt wakker als ik ze probeerde wakker te maken. Lekker laten slapen.
Ik zou het in ieder geval proberen. Grote kans dat hij gewoon wil blijven slapen.
Natuurlijk wel.
Oh jee, 2-2 :(
Alle reacties Link kopieren
Nee
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
En dan krijg je hem straks niet meer terug in bed en is het de hele nacht feest?
(En heb je morgen ook nog gedoe.)


Ik zou ervoor passen.
Zeker tot kind een jaar of 8 is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het toch beloofd? Dan zou ik het doen. En volgend jaar niets meer beloven. Voor hij gaat slapen samen een paar mooie vuurpijlen afsteken en dan is het ook goed.
Je hebt het toegezegd. Dus op zn minst proberen straks.
ShaunTheSheep schreef:
31-12-2018 23:17
Je hebt het toegezegd. Dus op zn minst proberen straks.
Dit. Daarbij vond ik het zelf gewoon heel erg leuk :)
Tuurlijk, leuk toch?
Ik heb zelf nog een herinnering dat ik wakker werd, aangekleed en wel, op de bank bij mijn grootouders. Hadden mijn ouders me ook uit bed gehaald rond half 12, maar ik had blijkbaar even tijd nodig om wakker te worden. Was vreemd en leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ja, anders moet je het niet beloven.
Alle reacties Link kopieren
Als je het beloofd hebt moet je het wel proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vierjarige ook het liefst laten slapen - tot dit jaar ook steeds gedaan - maar heb ook beloofd haar wakker te maken.. Ik maak haar daarom wel wakker om half twaalf. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het beloofd. Ik weet nog wel een keer dat ik op kamp wakker gemaakt zou worden voor een bingo. Maar ik sliep zo lief dus ze hebben me laten slapen. Ik was zo verdrietig he ondanks dat iemand heel lief een prijs voor mij had gewonnen.
Ze hadden me gewoon wakker moeten maken zoals beloofd, lief slapen doe ik elke nacht wel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Als je hebt gezegd dat je het zou doen, moet je het sowieso doen. En dan zou ik het zsm doen.

Wij maken de kinderen altijd wakker. Wel altijd bijtijds. Rond een uur of 23.00, zodat ze even goed wakker kunnen worden. Ze zijn nu 3, 5 en 6 en ze zitten heerlijk mee te snoepen van al het lekkers hier, genieten van de gezelligheid, gaan straks even naar buiten, dan even spelen en rond een uur of 02.00 weer richting bed. Althans, zo ging het vorige jaren.
Wat je belooft moet je doen...
Alle reacties Link kopieren
Dan had je het niet moeten beloven. Dus wakker maken. Als hij dan niet wil opstaan, dan heb je het geprobeerd. Mijn kinderen blijven vanaf 3-4 jr wakker, maar ze zouden heel boos geweest zijn als beloofd was dat ze wakker gemaakt zouden worden, het het toch niet zou gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het beloofd. Dus doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik wilde nee zeggen tot ik las dat je het beloofd hebt.
Dan moet je dat doen dus, of in ieder geval proberen hem wakker te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk!! Je hebt het beloofd.

Wij doen het sinds kind 1 is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluk allemaal met kinderen die überhaupt slapen deze avond :). Is hier niet meer gebeurd na de babytijd.

Verder: beloofd is beloofd.
Als je beloofd hebt het te doen dan doen. Ik weet nog dat mijn neefje of nichtje een keer niet gewekt was en die vond het de volgende dag echt erg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vond het extreem kut als mijn ouders mij iets beloofden en het dan niet nakwamen.

Dan maar half slaapdronken even vuurwerk en weer in bed.

Echt aso om je kinderen dingen te beloven maar omdat je er dan zelf geen zin meer in hebt het niet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven