Pas op: kriebeltopic, wat zouden jullie doen

02-01-2019 14:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen op school is al maanden een ware luizenplaag gaande.
Onze kinderen zijn tot nu toe de dans ontsprongen (afkloppen), maar ik zit dan ook wekelijks even te kammen bij de kids, en omdat ik luizenmoeder ben, weet ik ook precies wie ze heeft. Ook veel van deze kinderen spelen met mijn kinderen. Dit vind ik op zich prima, maar na een aantal keren boven te hebben gespeeld, ben ik er wel klaar mee om elke keer de bedden af te moeten halen als de kinderen weer weg zijn, omdat deze kinderen op de bedden spelen en liggen. Ook heb ik er geen zicht op hoe dicht ze bij elkaar zitten. Dus heb ik besloten om de kinderen (voorlopig, tot de plaag voorbij is) niet meer boven te laten spelen zodat ik niet elke keer de bedden af hoef te halen en zodat ik ook wat oog heb op het knuffelgehalte tussen de kinderen ivm overlopen van de luizen.
Dit wordt me, op z’n zachtst gezegd, niet in dank afgenomen door de speelkameraadjes. Die willen boven spelen en ook nu zit er 1 te mokken op de bank. Toevallig weet ik dat dit kind ze heeft... en dit kind heeft ze al een behoorlijke tijd.
Stel ik me nou aan? Ben ik nou zo’n typische overbezorgde moeder?
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Boven laten spelen of niet.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Geef hem een luizenbehandeling, want die krijgt hij thuis blijkbaar niet, dan kan hij boven spelen.
Nee, natuurlijk niet. Jammer, de bammer. Gaan ze maar ies anders spelen. Liefst buiten :p
Nee, ik zou het kind eigenlijk niet eens bij mij in huis willen hebben. Ze spelen maar daar en dan kun je bij thuiskomst je eigen kind controleren. Mijn kinderen hebben een keer luizen gehad en toen liet ik ze echt ff niet bij anderen thuis spelen. Ik waarschuwde ook andere ouders als kinderen bij ons kwamen spelen. Ik snap ook niet dat het zo lang moet duren, want als je goede luizenshampoo gebruikt en alles wast, dan zijn de luizen zo weg.
Alle reacties Link kopieren
in dit geval zou ik het precies doen zoals jij nu. Echt niet dat ik drie keer per week kookwas ga draaien met dekbedden en overtrekken. Dan gaan ze maar lekker buiten mokken met een sjaal om.
Nee heb je, ja kun je krijgen
andermans mokkend luizenkind de deur wijzen
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet wil dat er boven gespeeld wordt dan wordt er niet boven gespeeld. Mokken speelkameraadjes gaan maar lekker naar huis om daar te mokken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/hoofdluis
Hoofdluis kun je krijgen van iemand die hoofdluis heeft. De luizen lopen van het ene hoofd naar het andere, bijvoorbeeld als kinderen met elkaar spelen of een selfie maken. Ze verplaatsen zich niet via kleding, beddengoed of knuffels.

wassen hoeft echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
02-01-2019 14:11
Geef hem een luizenbehandeling, want die krijgt hij thuis blijkbaar niet, dan kan hij boven spelen.
Ik moet al op mijn handen zitten om dit niet te doen. Als ik het wel doe, heb ik waarschijnlijk oorlog.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
als ik zeker weet, dat een spelend vriendje luizen heeft, bel ik toch echt de ouders even op.
"Frederic heeft luizen, komen jullie hem halen, of zal ik hem even thuis brengen. Heb je shampoo?"
Sue-Heck schreef:
02-01-2019 14:16
Ik moet al op mijn handen zitten om dit niet te doen. Als ik het wel doe, heb ik waarschijnlijk oorlog.
Ik zou er wel een oorlog voor over hebben, dan zou ik gelijk van de kans gebruik maken om te vragen waarom ze hun kind met luizen rond laten lopen en een besmettingsbron blijft voor de rest van de klas.
Wat een asociale mensen zeg, vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-01-2019 14:15
https://www.rivm.nl/hoofdluis
Hoofdluis kun je krijgen van iemand die hoofdluis heeft. De luizen lopen van het ene hoofd naar het andere, bijvoorbeeld als kinderen met elkaar spelen of een selfie maken. Ze verplaatsen zich niet via kleding, beddengoed of knuffels.

wassen hoeft echt niet!
En toch, voor mijn eigen gevoel, gaat de boel in de was
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Nee Japie, je hebt luizen, dus dan wordt er niet boven gespeeld!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vind het vreemd dat je luizenmoeder bent maar denkt dat je het beddengoed moet wassen om luizenbesmetting te voorkomen. Textiel is geen besmettingsgevaar.

Verder vind ik het lastig. Zou een kind met luizen liefst weghouden. Maar ben ik dan weer te soft voor omdat ik vind dat het kind er niks aan kan doen...
Alle reacties Link kopieren
Als luizenmoeder zou je toch moeten weten dat luizen niet via beddengoed overlopen, alleen via hoofd tegen hoofd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-01-2019 14:15
https://www.rivm.nl/hoofdluis
Hoofdluis kun je krijgen van iemand die hoofdluis heeft. De luizen lopen van het ene hoofd naar het andere, bijvoorbeeld als kinderen met elkaar spelen of een selfie maken. Ze verplaatsen zich niet via kleding, beddengoed of knuffels.

wassen hoeft echt niet!
Oh, dit dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
02-01-2019 14:23
Vind het vreemd dat je luizenmoeder bent maar denkt dat je het beddengoed moet wassen om luizenbesmetting te voorkomen. Textiel is geen besmettingsgevaar.

Verder vind ik het lastig. Zou een kind met luizen liefst weghouden. Maar ben ik dan weer te soft voor omdat ik vind dat het kind er niks aan kan doen...
Is gewoon gevoelsmatig vies. Zo vreemd is dat toch niet?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
02-01-2019 14:25
Is gewoon gevoelsmatig vies. Zo vreemd is dat toch niet?
Je hebt gelijk hoor, ik zou het ook doen. Is gewoon kriebelgevoelsmatig.
Ik heb op kamp eens een tent gedeeld met een vriendinnetje met luizen. Ze krabte de godganse dag. Mij moesten ze niet. Ik heb ze nooit gehad, hetzelfde met muggen/horzels/etc.

Maar bij thuiskomst zaten er wel luizen en korsten met hoofdhaar in mijn spullen. Zo smerig. Dus ik snap het wel dat je wil wassen.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-01-2019 14:32
Ik heb op kamp eens een tent gedeeld met een vriendinnetje met luizen. Ze krabte de godganse dag. Mij moesten ze niet. Ik heb ze nooit gehad, hetzelfde met muggen/horzels/etc.

Maar bij thuiskomst zaten er wel luizen en korsten met hoofdhaar in mijn spullen. Zo smerig. Dus ik snap het wel dat je wil wassen.
:misselijk: echt...jakkes
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
02-01-2019 14:18
Ik zou er wel een oorlog voor over hebben, dan zou ik gelijk van de kans gebruik maken om te vragen waarom ze hun kind met luizen rond laten lopen en een besmettingsbron blijft voor de rest van de klas.
Wat een asociale mensen zeg, vreselijk!
toch is iemands kind behandelen met luizenshampoo een flinke brug te ver hoor.
Thuis brengen kan. Verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind let gelukkig goed op. Dat meisje wilde net een hoed op doen en mijn kind verkondigde al van nee, dan krijg ik luizen
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Heb je de ouders er al eens op aangesproken?
lilalinda schreef:
02-01-2019 14:37
toch is iemands kind behandelen met luizenshampoo een flinke brug te ver hoor.
Thuis brengen kan. Verder niet.
Misschien is dat kind wel de bron in de klas en blijven ze daarom sukkelen op die school.
Een brug te ver zal wel, zou het toch doen.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
02-01-2019 14:39
Heb je de ouders er al eens op aangesproken?
Ze zijn er geregeld door school/luizenmoeders op aangesproken
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven