Andermans kinderen corrigeren?

02-01-2019 20:54 60 berichten
Hallo,

Even benieuwd. Corrigeren jullie andermans kinderen wel eens wanneer eigen ouders niet ingrijpen? Gisteren zat een ander kindje herhaaldelijk aan mijn dochters jas te trekken. Echt op een vervelende manier. Mijn dochter vond dit overduidelijk niet leuk en probeerde kindje weg te duwen. Zei die moeder i.p.v. te corrigeren, ja dat is een jas. Jij hebt ook een jas. Dat is een jas he? Mijn dochter zei nee. En wou dat het kindje op hield. Toen heb ik tegen dat andere kindje gezegd dat ze los moest laten en van de jas af moest blijven. Krijg ik toch een dodelijke blik van die andere moeder? Heel apart. Zei ze ook nog, het is een kind. Snap ik, maar ook een kind kan iets doen dat niet leuk is toch? Corrigeren jullie andermans kinderen wel eens in zo’n of een andere situatie?
Alle reacties Link kopieren
In deze situatie zou ik ook hebben ingegrepen. Als de ouder van het andere kind de situatie niet kan wijzigen, dan doe ik het.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet snel maar in dit geval had ik gezegd ja dat is een jas en die jas kan stuk dus stop met trekken. Je hoort toch dat dit meisje nee zegt blijf van die jas af en ga weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor, soms wel. Ik begrijp wel dat het gevoelig ligt, dus in principe liever niet. Maar bijvoorbeeld : klein kind in de supermarkt rijdt steeds (expres) tegen mijn enkels met zijn miniwinkelwagentje. Moeder zegt niets. Dan zeg ik zelf tegen dat kind: niet doen, dat doet pijn. Zoiets wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was dat kind denk je?
Speelt voor mij namelijk wel een rol.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de meisjes? 0rote kans dat het andere kind aan je dochter robeerde duidelijk te maken dat ze met haar wilde spelen.
Ja hoor. Doe ik echt zonder gêne.
Wees blij dat het bij zeggen gebleven is.

Ik had dat kind - dat andere kind - gewoon opgepakt en 3 meter verder neergezet.
Kan ie daar een ander kind gaan treiteren.

Dan maar een moeder die in een Franse colère schiet.
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
02-01-2019 21:00
Hoe oud was dat kind denk je?
Speelt voor mij namelijk wel een rol.
Voor mij niet echt. Hoe jong het kind ook is, als het gedrag ongewenst is, zal hij dat toch moeten leren. Je kunt toch ongeacht de leeftijd gewoon zeggen 'doe maar niet'?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
02-01-2019 21:01
Ja hoor. Doe ik echt zonder gêne.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk. En als zijn of haar ouders daar een probleem mee hebben, dan wil ik met liefde uitleggen waarom ik deed wat ik deed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als ouders zelf niks zeggen doe ik het.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor doe ik. Vooral in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor en daar geef ik ook gewoon een mep bij.
Als ik er last van heb, corrigeer ik het kind van een ander. Vooral door aan te geven dat ik er last van heb. Het lukt mij meestal wel om de juiste toon te kiezen.

Beroepshalve corrigeer ik de hele dag kinderen van een ander.
k.middleton schreef:
02-01-2019 21:00
Hoe oud was dat kind denk je?
Speelt voor mij namelijk wel een rol.
Waarom? Ongewenst gedrag is ongewenst gedrag maakt niet uit hoe oud ze zijn. Moeten ze toch leren? Ik zeg er wel wat van als de ouder niet corrigeert maar vind dat wel erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet snel en in dit voorbeeld al helemaal niet.
Want;
Zelf laten oplossen i.p.v. leren dat mama het wel doet
Moeder kan beter intentie van eigen kind inschatten dan jij.
En wat een gemiep over aan jas trekken, er wordt geen pijn gedaan, er gebeurd niets gevaarlijks
Ja hoor. Kinderen weten vaak heel goed dat ze iets doen wat niet mag. Even streng kijken en nee zeggen en ze houden er zo mee op. Ik ga niet op de ouders wachten.
Alle reacties Link kopieren
Orphelia schreef:
02-01-2019 21:17
Nee niet snel en in dit voorbeeld al helemaal niet.
Want;
Zelf laten oplossen i.p.v. leren dat mama het wel doet
Moeder kan beter intentie van eigen kind inschatten dan jij.
En wat een gemiep over aan jas trekken, er wordt geen pijn gedaan, er gebeurd niets gevaarlijks
Als jij zelf kinderen hebt, ga ik er nu al volledig van uit dat die keislecht opgevoed zijn :lol:
(Ach, dat vind je zelf gelukkig niet)
Westerpaviljoen schreef:
02-01-2019 21:08
Jahoor en daar geef ik ook gewoon een mep bij.
:high5:

Ik had 'n keer in de rij met instappen dat een kleuter een riem van mijn rugzak in d'r mond stak. Ik heb daar toen zo'n ruk aan gegeven dat het me meeviel dat het melkgebitje er niet in is blijven hangen ;-D

Die moeder in de OP vind ik ook echt het slechte voorbeeld geven. Je hoort je kinderen weg te houden van andermans spullen en als je ziet dat ze toch iets vastpakken hoor je ze zelf te corrigeren.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 21:29
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
02-01-2019 21:19
Ja hoor. Kinderen weten vaak heel goed dat ze iets doen wat niet mag. Even streng kijken en nee zeggen en ze houden er zo mee op. Ik ga niet op de ouders wachten.
Helemaal mee akkoord.

Soms zijn de ouders ook totaal nergens te bespeuren maar totdat je het kindje aanspreekt, staan ze er opeens met een blik van: 'hoe durf je mijn kind aan te spreken'
ookal ben je vrij beleefd tegen hem en zeg je toch kordaat dat zijn gedrag niet oke is.
Orphelia schreef:
02-01-2019 21:17
Nee niet snel en in dit voorbeeld al helemaal niet.
Want;
Zelf laten oplossen i.p.v. leren dat mama het wel doet
Moeder kan beter intentie van eigen kind inschatten dan jij.
En wat een gemiep over aan jas trekken, er wordt geen pijn gedaan, er gebeurd niets gevaarlijks
Dat doen ze dan maar mooi bij jouw jas, niet die van 'n ander. Ze moeten leren dat ze niet zomaar andere mensen aanraken.
Ja,hoor, als ik er last van heb of zie dat iemand anders er last van heeft. In het geval van de OP: zeker.
" doe maar niet hoor, dat is niet zo fijn".
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-01-2019 21:23
Als jij zelf kinderen hebt, ga ik er nu al volledig van uit dat die keislecht opgevoed zijn :lol:
(Ach, dat vind je zelf gelukkig niet)
Klopt, vind ik niet! Niet perfect maar kan slechter volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2019 21:30
Dat doen ze dan maar mooi bij jouw jas, niet die van 'n ander. Ze moeten leren dat ze niet zomaar andere mensen aanraken.
Ze doen het in dit voorbeeld toch ook bij “mijn” jas? De vraag gaat hier er over of er in voorbeeld als deze andermans kinderen aangesproken dienen te worden. Ik vind dit voorbeeld niet groot of ernstig genoeg om daar andermans kind op aan te spreken.

Ik zou mijn EIGEN kind wel leren dat wanneer een ander nee zegt hij dan dient te stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven