Goede Center Parcs met peuter (2 jaar)?

06-01-2019 15:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In juli zouden wij graag een weekje op vakantie gaan naar CP met een peuter van 2 jaar. Wij twijfelen momenteel tussen Le Lac d'Ailette, Les Trois Forets, Les Bois aux Daims, Park Allgau en Park Bostalsee. Kan iemand ons hun ervaringen met deze parken delen, in het bijzonder rekening houdend met de activiteiten beschikbaar voor een 2-jarig kereltje? Hoe is de kinderboerderij? Hoe is het kinder-doe-bad? Zijn er veel speeltuinen? Dewelke zijn jullie ervaringen in het algemeen met deze parken? Zijn er andere parken die we over het hoofd zien (België doen we liever niet, aangezien we daar wonen)? Welk park raden jullie het meeste aan voor een kindje van 2 jaar?

Alvast bedankt!
huttenheugte Drenthe en dan naar plopsa land
Bostalsee is mooi maar je moet óf pittig sportief zijn óf een golfwagen huren. Die heuvels waren bijna niet op te fietsen en de hiketrails wandelpaden tussen de heuvels niet geschikt voor een wandelwagen. De natuur was mooi en heel prive. Als je tenminste eenmaal bij je huisje bent.

Maaaar het peutergedeelte in het zwembad was fantastisch. Er zit een zandbak in het zwembad! Wij zijn geen parkmensen en gaan eerder zwemmen in een meer/rivier, maar dit was wel heel leuk. 5 maanden later heeft peuter van toen net 2, het er nog over.

De kinderboerderij was leuk + fris en er zaten overal wel kleine speeltuintjes. Dat maakte het overzichtelijk voor peuter. En er zit een meer waar je op kan waterfietsen, subben, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een CP doen met zon indoor zandstrand-speeltuin. Ik geloof dat de Vossenmeren er eentje heeft. Kan je kleintje met schepje en emmertje in het water knoeien ook als het buiten regent
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
wij zijn een paar jaar geleden in trois forets geweest.
minpunten:
- het is een heel erg groot en uitgestrekt park. wij hadden een huisje redelijk dicht bij het centrum. dat was wel fijn. er rijdt wel een treintje rond.
- er is in de buurt erg weinig te doen. en ook niet echt een supermarkt

pluspunten
+ mooi zwembad met zandbak in het zwembad
+ erg leuke speeltuin met veel te doen
+ prima kinderboerderij
+ leuke indoorspeeltuin
+ treintje om een rit over het park te maken (en andere speeltuintjes te bezoeken)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een Landalpark doen, en dan een kinderhuisje nemen, dan hoef je ook geen speelgoed mee te slepen. Miggelenberg is hier favoriet, zwembad is voor onze peuter nog prima klein genoeg. Binnenspeeltuin is er niet echt, maar die van Apeldoorn is niet al te ver rijden.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
06-01-2019 17:36
Ik zou een Landalpark doen, en dan een kinderhuisje nemen, dan hoef je ook geen speelgoed mee te slepen. Miggelenberg is hier favoriet, zwembad is voor onze peuter nog prima klein genoeg. Binnenspeeltuin is er niet echt, maar die van Apeldoorn is niet al te ver rijden.
Dit dus.

Sowieso vanwege het type volk CP vermijden
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
07-01-2019 15:20
Dit dus.
Sowieso vanwege het type volk CP vermijden
Is dat bij de buitenlandse parken net zo erg als in Nederland?
Voor mij reden om niet meer naar een CP te gaan namelijk, maar ik twijfelde laatst wel beetje over een CP in Belgie.
Alle reacties Link kopieren
Les Trois Forets zeker weten. Grote kinderboerderij, gaaf zwembad met zandbak. En super veel mogelijkheden om te spelen, veel kleine speeltuintjes op het gehele park + leuke binnenspeeltuin. Wel een huisje dicht bij de dome nemen, of een karretje. Erg groot park en behoorlijk heuvelachtig.


Les Bois aux Daim zijn we ook geweest, maar trois forets is leuker.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
07-01-2019 22:42
Is dat bij de buitenlandse parken net zo erg als in Nederland?
Voor mij reden om niet meer naar een CP te gaan namelijk, maar ik twijfelde laatst wel beetje over een CP in Belgie.
Naar mijn mening wel
In de Belgische CP komen Belgische paupers
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven