Difrax blijft vacuüm zuigen

07-01-2019 10:36 19 berichten
2 nieuwe Difrax flessen gekocht, omdat mijn oude flessen (Dr. Browns) echt aan vervanging toe waren.
De speentjes van Dr. Browns passen ook op de Difrax brede hals, dus die gebruik ik nu, aangezien ik geen M speentjes van Difrax heb. Wil ik vandaag even halen.
S speentje dat erbij zit is echt te klein, dochter drinkt nu uit fase 2 van Browns.

Probleem: dochter zuigt de speen steeds vacuüm! Erg lastig!
Erop gelet dat het gaatje in ventiel onderin open is, maar het probleem blijft.
Herkent iemand dit? Moet er perse een Difrax speen op? Melk te warm, gaat het gaatje daarom soms dicht? (dochter drinkt melk graag vrij warm).
Of: speen te groot waardoor ze toch te snel drinkt, kan het ventiel dit niet aan? Of gewoon nog nieuwigheid van de flessen?

Benieuwd of iemand dit probleem herkend!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit probleemook gehad. Toen de flessen wat vaker gebruikt waren losde het probleem zich vanzelf op. Maar lastig is het wel.
kaartje1 schreef:
07-01-2019 10:39
Wij hebben dit probleemook gehad. Toen de flessen wat vaker gebruikt waren losde het probleem zich vanzelf op. Maar lastig is het wel.
OK, hopelijk gaat t vanzelf beter. Erg irritant inderdaad.
Gebruik jij ook M speentje, of nog S?
Ik had altijd de dr brown speentjes opcde difrax fles.
Vacuum weet ik zo niet meer, maar als ik de fles naar het mondje wilde brengen kwam er wel eens een straal met kracht uit. Dan zuigde ik even aan het speentje, gewoon fles rechtopcen het speentje leeg. Dan begon het drinken te borrelen en dan was het opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Babydonthurtme schreef:
07-01-2019 10:40
OK, hopelijk gaat t vanzelf beter. Erg irritant inderdaad.
Gebruik jij ook M speentje, of nog S?
Speentje maat s. Wel van Difrax zelf.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Enige flessen die wij kunnen gebruiken zijn de Dr. Brown's met maat 2 speen (en altijd met ventiel). Zodra wij hier een Difrax speen op zetten of het ventiel weglaten heeft onze zoon de speen binnen 5 sec vacuüm gezogen en komt er niets meer uit. Frustrerend voor hem én voor ons.

Vooral nu we willen beginnen met het toevoegen van rijstemeel, de maat 2 speen te klein is, de melk met rijstemeel niet goed door het ventiel gaat en de enige optie lijkt te zijn om een maat 4 speen van Dr. Brown's te gebruiken, maar deze pas vanaf 6 maanden gebruikt mag worden en onze zoon pas 4 maanden oud is.

:hamer:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Maar zit de dop dan niet te straks dicht gedraait? Want als je die dichtdraait en een klein tikkie terug doet, dan heb je dat vacuum zuigen ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geprobeerd zelf aan t flesje te zuigen (rechtop)? Door het filter zou er lucht moeten gaan borrelen aan de onderkant, en trekt ie niet vacuüm.
We hadden dit ook wel eens als we de fles klaarmaakten in de fles zelf, denk dat er dan poeder rondom het ventiel plakte. Als we de fles klaarmaakten in een ander dingetje en dan overgoten hadden we het eigenlijk nooit.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
07-01-2019 11:00
Hier hetzelfde probleem. Enige flessen die wij kunnen gebruiken zijn de Dr. Brown's met maat 2 speen (en altijd met ventiel). Zodra wij hier een Difrax speen op zetten of het ventiel weglaten heeft onze zoon de speen binnen 5 sec vacuüm gezogen en komt er niets meer uit. Frustrerend voor hem én voor ons.

Vooral nu we willen beginnen met het toevoegen van rijstemeel, de maat 2 speen te klein is, de melk met rijstemeel niet goed door het ventiel gaat en de enige optie lijkt te zijn om een maat 4 speen van Dr. Brown's te gebruiken, maar deze pas vanaf 6 maanden gebruikt mag worden en onze zoon pas 4 maanden oud is.

:hamer:
Die 6 maanden is een richtlijn en je kunt gewoon de speen 4 gebruiken. Al zou ik speen 3 gebruiken. Uiteindelijk blijft het ventiel altijd verstopt raken. Bij het laatste beetje voegde ik wat extra water toe zodat het er nog een beetje doorheen ging. Dr brown is gewoon niet gemaakt voor pap.
Wij zijn overigens snel weer afgestapt van de rijstmeel. Het doet helemaal niks. Gewoon met hapjes begonnen. Dat had veel meer effect voor de nachten😉
Heb je het gaatje/spleetje in het ventiel wel open gedrukt?
Dat is iets wat veel mensen over het hoofd zien.

Op de bodem zit een doorzichtig rondje met in het midden een verdikking. Die verdikking is eigenlijk een spleetje.

Wanneer je deze opgedrukt, door in de lengte te duwen dan is het probleem opgelost.

Staat ook in de beschrijving overigens
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem gehad. Inderdaad spleetje open drukken en niet te stevig vast draaien. Ook met uitkoken en afwassen wordt het minder. Hier zijn dit de enige flessen die werkte voor zoontje, maar dat vaccuum gezuig was inderdaad rot. Als je eenmaal doorhebt hoe ze werken vind ik het geweldige flessen.
Alle reacties Link kopieren
ik had dat bij de difrax fles als de bodem van de fles te strak vastgedraaid was.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gehad, wat een frustratie. Dus flessen weggeknikkert en Dr. Brown flessen gekocht. Wat een verademing!

Waarom ben je overgestapt? Je had ook nieuwe Dr. Brown flessen kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook een keer bij 1 difrax fles gehad. Ik heb toen flink getrokken aan het tuutje van de platte doorzichtige schijf die onderop het flesje zit. Die zat bij mij dicht waardoor hij vacuüm zoog. Te strak aandraaien is ook een vwel voorkomend probleem.
Rubble schreef:
07-01-2019 11:55
Heb je het gaatje/spleetje in het ventiel wel open gedrukt?
Dat is iets wat veel mensen over het hoofd zien.

Op de bodem zit een doorzichtig rondje met in het midden een verdikking. Die verdikking is eigenlijk een spleetje.

Wanneer je deze opgedrukt, door in de lengte te duwen dan is het probleem opgelost.

Staat ook in de beschrijving overigens
Dit dus. Scheelt mij typen. (En ja; ik heb er ook mee lopen klooien met een toen nog nieuwe fles, en zielig baby’tje maar honger hebben :cry: )
T gaatje is altijd open, daar let ik steeds op. Te strak aandraaien ga ik op letten. Zelf er eens aan gezogen, maar zie geen bubbels ontstaan in de fles, het punt is als de speen wordt losgelaten, komen er allemaal bubbels uit de speen omhoog de fles in. Dat hoort toch niet?

Ben idd overgestapt op difrax omdat krampjesperiode voorbij is en ik het schoonmaken van de browns zon gedoe vind. Enne, ze waren in de aanbieding :)
Alle reacties Link kopieren
Nala2013 schreef:
07-01-2019 11:21
Die 6 maanden is een richtlijn en je kunt gewoon de speen 4 gebruiken. Al zou ik speen 3 gebruiken. Uiteindelijk blijft het ventiel altijd verstopt raken. Bij het laatste beetje voegde ik wat extra water toe zodat het er nog een beetje doorheen ging. Dr brown is gewoon niet gemaakt voor pap.
Wij zijn overigens snel weer afgestapt van de rijstmeel. Het doet helemaal niks. Gewoon met hapjes begonnen. Dat had veel meer effect voor de nachten😉
De vraag is: welke fles (met welke speen) is wel geschikt voor pap? :lol:
Wij zijn gestart met de rijstmeel vanwege de extra vezels. Door de fruithapjes raakt onze zoon een beetje verstopt en vooralsnog lijkt de rijstmeel wel te helpen voor een betere stoelgang. Het is alleen zo frustrerend dat geen enkele fles en/of speen geschikt lijkt te zijn voor melk met rijstmeel, zonder vacuüm te zuigen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier was dat standaard als mijn vriend de fles gaf, hij draait de bodem en de speendop te strak aan.
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
07-01-2019 11:07
Maar zit de dop dan niet te straks dicht gedraait? Want als je die dichtdraait en een klein tikkie terug doet, dan heb je dat vacuum zuigen ook niet meer.
Dat is leuk, maar dat stoppen met vacuüm zuigen gebeurt pas wanneer de dop zo ver losgedraaid wordt dat de fles gaat lekken :blauwoog:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven