Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Maria
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de laatste vraag die in het vorige topic is gesteld over Tibe/Tiebe;

Een, voor mij, onbekende naam. Klinkt daarom wat gezocht en ik moet denken aan Tibet.
Ik zou daarom ook gaan voor schrijfwijze Tiebe.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Over Tibe/Tiebe: Voor mij ook een onbekende naam. Wel heel leuk! Is het Fries? Doet me denken aan Wiebe en Siebe dus ik zou voor de spelling Tiebe gaan. Bij Tibe zou je aan een Engelse uitspraak kunnen denken (Taib).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjulliewel :) Het is een belgische naam, geloof ik. Mijn man vond het een leuke afkorting van een hele lange ouderwetse naam.
Ik wil geen inspirerende quote, ik wil koekjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken een Tibe.
Had de naam eerder nog niet gehoord, maar vond hem eigenlijk meteen leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Tibbe leuker!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik ben een stille meelezer, maar ben bang dat we nu toch wel wat hulp nodig hebben!
We hebben een naam voor onze zoon bedacht, loop nu aardig tegen het eind.. maar we hebben beide niet het Wow gevoel. ‘Sten’
We hebben al een dochter haar naam begint met een S. Een niet veelvoorkomende naam. Nu is onze wens ook een naam die niet veel voorkomt. Wel makkelijk te spellen/schrijven. Dus wat je zegt schrijf je zeg maar. En mag ook wel beetje stoer zijn😊 hoop dat jullie wat kunnen verzinnen! Bedankt
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lude
Fer
Sam
Claus
Takis
Loek
Etse
Max
Carlo
Nino
Laut
Vai in piazza e chiedi consiglio; vai a casa e fai come ti pare.
1Nikje1991 schreef:
22-01-2019 20:17
‘Sten’
We hebben al een dochter haar naam begint met een S.
Sten is leuk, maar houd je er rekening mee dat twee kinderen met dezelfde voorletter lastig kan zijn voor de post? Als ze tweede (derde, vierde) namen hebben is dat geen probleem natuurlijk.
1Nikje1991 schreef:
22-01-2019 20:17
Hoi!
Ik ben een stille meelezer, maar ben bang dat we nu toch wel wat hulp nodig hebben!
We hebben een naam voor onze zoon bedacht, loop nu aardig tegen het eind.. maar we hebben beide niet het Wow gevoel. ‘Sten’
We hebben al een dochter haar naam begint met een S. Een niet veelvoorkomende naam. Nu is onze wens ook een naam die niet veel voorkomt. Wel makkelijk te spellen/schrijven. Dus wat je zegt schrijf je zeg maar. En mag ook wel beetje stoer zijn😊 hoop dat jullie wat kunnen verzinnen! Bedankt
Niek, Boas, Fenn, Quin, Sven, Chris, Lenn, Senn, Melle, Max, Jis, Jelte, Owen, Tije, Raoul, Stijn, Giel, Kars, Finn, Pim, Jip, Boet, Dim, Maas, Waut, Nout, Ive of Gijs.

Ik zou zelf niet voor een naam die begint met een S gaan omdat je dochter ook met een S begint.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mik* schreef:
23-01-2019 09:46
Sten is leuk, maar houd je er rekening mee dat twee kinderen met dezelfde voorletter lastig kan zijn voor de post? Als ze tweede (derde, vierde) namen hebben is dat geen probleem natuurlijk.
Bedankt! Ze hebben allebei een tweede naam, dat scheelt. Maar wel een goede om overna te denken idd!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al een paar keer jullie hulp gevraagd, maar we zijn nog niet heel veel verder.
Er is geen enkele naam waarbij we allebei 'jaaaa' hebben.
We waren uiteindelijk uitgekomen op Timo (of Thiemo) maar ik merk dat het niet de naam is. Ik spreek het steeds uit als Timóóóó (heel boers) Krijg het echt niet normaal mn strot uit.

De variaties:

Thieme (maar ook geen jaaa gevoel en bovendien ziet mijn man steeds Marianne Thieme voor zich...)

Timon (maar meteen associaties met Timon en Pumba van de Lion King, vooral mijn man komt daar niet overheen)

Hebben jullie die associatie ook bij Timon? Ik vind het wel de leukste naam tot nu toe...

Of nog andere suggesties in deze lijn?

Alvast bedankt maar weer :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Timon denk ik vooral aan een heel zorgvuldige, vriendelijke en toegewijde arts die wij kennen met de naam Timon. Hij heeft belangrijke dingen voor ons gedaan. Dus dat is een positieve associatie. Aan Timon uit de Lion King kan ik ook denken en in dat geval kun je met deze naam blij zijn dat Timon juist het slanke grappige stokstaartje is en niet het zwijn. ;-) Ik vind het wel een lief personage. Wat mij betreft zijn de associaties dus positief.
Vouloir c'est pouvoir.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij Timon denk ik dat ik het verkeerd lees: een soort van Simon of Timo haha.

Ik vroeg me af of iemand een veelvoorkomende naam heeft gekozen en of je nu die naam vaak tegenkomt? Wij twijfelen of we voor een andere naam moeten kiezen, of toch een top10 naam die wij toevallig erg leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tulpenroos2 Ik vind Timon een leuke naam maar moet inderdaad wel denken aan Timon en Pumba.
Misschien vind je Toby leuk?
Tulpenroos2 schreef:
27-01-2019 19:53
Ik heb al een paar keer jullie hulp gevraagd, maar we zijn nog niet heel veel verder.
Er is geen enkele naam waarbij we allebei 'jaaaa' hebben.
We waren uiteindelijk uitgekomen op Timo (of Thiemo) maar ik merk dat het niet de naam is. Ik spreek het steeds uit als Timóóóó (heel boers) Krijg het echt niet normaal mn strot uit.

De variaties:

Thieme (maar ook geen jaaa gevoel en bovendien ziet mijn man steeds Marianne Thieme voor zich...)

Timon (maar meteen associaties met Timon en Pumba van de Lion King, vooral mijn man komt daar niet overheen)

Hebben jullie die associatie ook bij Timon? Ik vind het wel de leukste naam tot nu toe...

Of nog andere suggesties in deze lijn?

Alvast bedankt maar weer :)
Ook ik denk aan Timon en Pumba.
Thieme vind ik wel heel leuk!
Is Tibor, Timor of Tibo nog een optie? Tibo vind ik zelf een mooie naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een hele leuke naam voor een jongetje, vind ik zelf ;-) , maar ik twijfel over de schrijfwijze. Het gaat om de naam Maël / Maèl. Zouden jullie Maël of Maèl schrijven?
anoniem_357430 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 14:44
2.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
1Nikje1991 schreef:
22-01-2019 20:17
Hoi!
Ik ben een stille meelezer, maar ben bang dat we nu toch wel wat hulp nodig hebben!
We hebben een naam voor onze zoon bedacht, loop nu aardig tegen het eind.. maar we hebben beide niet het Wow gevoel. ‘Sten’
We hebben al een dochter haar naam begint met een S. Een niet veelvoorkomende naam. Nu is onze wens ook een naam die niet veel voorkomt. Wel makkelijk te spellen/schrijven. Dus wat je zegt schrijf je zeg maar. En mag ook wel beetje stoer zijn😊 hoop dat jullie wat kunnen verzinnen! Bedankt
Ik zag laatst Brenn / Brent. Vind ik erg leuk
Mevrouw_Ukkie schreef:
30-01-2019 11:44
Ik heb een hele leuke naam voor een jongetje, vind ik zelf ;-) , maar ik twijfel over de schrijfwijze. Het gaat om de naam Maël / Maèl. Zouden jullie Maël of Maèl schrijven?
Ik zou in de naam Mael helemaal geen diakritisch teken gebruiken, omdat er geen verwarring is over de uitspraak? En omdat tekens in namen vervelend zijn in deze digitale wereld met bijvoorbeeld e-mailadressen (bijvoorbeeld collega die Léon heet en nooit handig te vinden is in het systeem, waarom niet gewoon Leon denk ik dan). Als je er toch wel een wil vind ik een trema mooier staan.
Waar maak ik me ook druk om
anoniem_379007 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 22:58
81.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Florentijn

Pepijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Mevrouw_Ukkie schreef:
30-01-2019 11:44
Ik heb een hele leuke naam voor een jongetje, vind ik zelf ;-) , maar ik twijfel over de schrijfwijze. Het gaat om de naam Maël / Maèl. Zouden jullie Maël of Maèl schrijven?
Gewoon Mael. Dan is er toch geen verwarring over de uitspraak? Plus je kind hoeft niet z'n hele leven uit te leggen dat er een leesteken op de E moet :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik jullie mening over de naam Tobin? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
1Nikje1991 schreef:
22-01-2019 20:17
Hoi!
Ik ben een stille meelezer, maar ben bang dat we nu toch wel wat hulp nodig hebben!
We hebben een naam voor onze zoon bedacht, loop nu aardig tegen het eind.. maar we hebben beide niet het Wow gevoel. ‘Sten’
We hebben al een dochter haar naam begint met een S. Een niet veelvoorkomende naam. Nu is onze wens ook een naam die niet veel voorkomt. Wel makkelijk te spellen/schrijven. Dus wat je zegt schrijf je zeg maar. En mag ook wel beetje stoer zijn😊 hoop dat jullie wat kunnen verzinnen! Bedankt
Fijs, Duuk, Mats, Sil, Jorn, Rienk, Ties, Ferre, Odin, Kai, Sep, Pim, Mees.,

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven