Jongensnamentopic

07-01-2019 21:41 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het vorige topic is weer vol, dus het is tijd voor een nieuw topic.

Het oude topic vind je hier: kinderen/jongensnamen-topic/list_messages/290863

Veel plezier weer!

Junior
Seth en Sem kan prima samen hoor! En als het voor jullie echt DE naam is. Gewoon doen dan :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Tijn vindt mijn vriend wel leuk, maar ik ben niet overtuigd.
Niek valt helaas af door mijn vriend, vindt hij toch niet mooi.
Eerdere namen die genoemd zijn zijn het ook niet helemaal, of al vergeven in de omgeving.

We houden het nu eerst bij Seth en hebben als 2e optie Cas achter de hand. Cas vinden we beide steeds leuker, het is een naam waaraan we steeds meer wennen. Maar nog niet dé naam. Misschien als het een poosje bezinkt!

Moeilijk zeg jongensnamen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen.
Uhhh... HELP! :)

34 wk zwanger van een jongen, en we komen er niet uit.

Wat er nu nog op het lijstje staat:

Thijn
Hidde
Timo
Pepijn

Mag ik jullie ongezouten mening over deze vier namen? Misschien helpt het ons in de keuze. Bedankt!
Alle 4 leuke namen Tulpenroos!

Ik zou alleen Tijn doen in plaats van Thijn, logischere spelling in mijn hoofd (want van Martijn, ook zonder h), hoeft ie minder vaak te spellen, en ik vind het mooier staan.
Ladenkastje87 schreef:
03-05-2019 12:59
Wat vinden jullie:
Thijn
of
Tijn
Tijn dus ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpenroos2 schreef:
16-05-2019 12:02
Dag allen.
Uhhh... HELP! :)

34 wk zwanger van een jongen, en we komen er niet uit.

Wat er nu nog op het lijstje staat:

Thijn
Hidde
Timo
Pepijn

Mag ik jullie ongezouten mening over deze vier namen? Misschien helpt het ons in de keuze. Bedankt!
Ik vind Pepijn leuk! Tijdloze naam en toevallig heet mijn neefje zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,
Ik ben 21 weken zwanger van onze 2e zoon. We komen er absoluut niet uit wat betreft de naam, de vorige keer was het ook al zo moeilijk. Onze smaken liggen mijlenver uit elkaar. Zouden jullie eens willen meedenken?

Even voor het idee, namen die ik fantastisch vind en manlief helemaal niks zijn bijvoorbeeld Benjamin, Floris, Julian, Lukas. Andersom vind hij geweldig Xavi, Mason.
Sepp vinden we allebei wel leuk maar hij kent een Sepp dichtbij waardoor hij dat niet wil. We vinden het geen probleem overigens als het een populaire naam zou zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren Quote
.
menta wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:59
0.00% gewijzigd
ViVa-000 schreef:
17-05-2019 13:46
Hi allemaal,
Ik ben 21 weken zwanger van onze 2e zoon. We komen er absoluut niet uit wat betreft de naam, de vorige keer was het ook al zo moeilijk. Onze smaken liggen mijlenver uit elkaar. Zouden jullie eens willen meedenken?

Even voor het idee, namen die ik fantastisch vind en manlief helemaal niks zijn bijvoorbeeld Benjamin, Floris, Julian, Lukas. Andersom vind hij geweldig Xavi, Mason.
Sepp vinden we allebei wel leuk maar hij kent een Sepp dichtbij waardoor hij dat niet wil. We vinden het geen probleem overigens als het een populaire naam zou zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Jij houdt zo te zien van klassiek, je man van stoer/ modern. Zouden wat kortere tijdloze namen misschien wat zijn?
Ik denk aan:
Sam
Luuk
Stef
Niek
Hoi allen,

Zouden jullie mee willen denken?
Wij verwachten een tweede kindje en weten nog niet of het een jongetje of meisje wordt.
We hebben al een zoon, R.owan.

Mocht het een jongetje zijn dan denken we nu aan:
Lukas
Jasper
Casper/Kasper of
Maarten

Welke naam/namen vinden jullie het leukste en passend bij onze eerste zoon? Of nog andere ideeën?
Ik merk zelf dat ik, omdat Lukas, wel erg populair is ik dat dubbel vind. Terwijl we het wel een leuke naam vinden.

Bedankt alvast!
@tulpenroos,ik vind van de vier namen Tijn het leukste (wel zonder h) en daarna Timo. Hidde vind ik persoonlijk het minst leuke.
Succes nog met jullie keuze!
Dubbel
@viva is Seth nog een alternatief voor Sepp?

@menta, ik vind mick een leukere spelling dan Mik. Daar associeer ik een boterham mee.
Ik vind het wel een stoere naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
RegretteRien schreef:
17-05-2019 14:52
Jij houdt zo te zien van klassiek, je man van stoer/ modern. Zouden wat kortere tijdloze namen misschien wat zijn?
Ik denk aan:
Sam
Luuk
Stef
Niek
Grappig, je hebt het best goed in de smiezen want ik vind het alle 4 best leuke namen! Alleen stef vind ik wat hard, en niek al een beetje teveel in onze omgeving. Luuk erg leuk, stond bij onze 1e zoon lang op het lijstje maar was nu even weggezakt. Ga ik zeker weer opgooien!

@sterrewaterman,leuk je hier weer tegen te komen 😁 we schreven samen in het zwanger worden topic. Wat fijn dat je man zulke namen ook mooi vindt 😉die zou ik er hier niet doorheen krijgen. Ik vind Lukas de leukste. Casper/Kasper associeer ik direct met het spookje.

Nog even één opgooien: wat vinden jullie van Finn? En de naam van onze eerste begint met een V. Ze hebben dus niet dezelfde voorletter maar wel dezelfde klank. Zou dat een reden zijn dat het je tegenstaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
@ ViVa-000:

Oei, lastig!
Een soort combinatie van klassiek en kort/stoer:

Alex
Leo
Ben
Remus
Zeus
Daniel
Lucas
Caio
Linus
Amos
Julius
Loïc
Justin
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor ViVa-000


Sam
Colin
Max
Odin
Lias
Thales
Sion
Axel
Alle reacties Link kopieren Quote
@ SterreWaterman:

Lukas vind ik het mooist!

En anders:

Rowan & ...

Arthur
Simon
Walter
Leon
Elmar
Olaf
Colin
Martin
Alle reacties Link kopieren Quote
SterreWaterman, ik vind Lukas het mooist.
De populariteit van een naam vind ik onbelangrijk. Tegenwoordig is de variatie in namen erg groot. Daardoor is de kans op een naamgenoot in dezelfde klas veel kleiner dan vroeger.
Vouloir c'est pouvoir.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties.

Het wordt T(h)ijn of Timo.

We hebben besloten dat we beslissen zodra hij geboren is. Nu maar hopen dat hij een écht T(h)ijn of Timo hoofd heeft ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva000,

Ik vind Finn wel leuk! Voor mij te populair maar als je dat niet uitmaakt..

En anders..

Lars
Sem
Vik
Noud
Levi
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrewaterman, ik vind Lukas ook het leukst. Of Lucas, ik vind een K wat hard.

Of anders...

Rowan en

Mees
Jort
David
Stijn
Vince
Jurre
Fedde
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Ik ben zwanger van nummer 3, wij hebben 2 jongens en weten nog niet of wij nu een meisje of jongen krijgen. Voor een meid zijn wij er al uit maar nog een jongensnaam is zo lastig! Ik lees al een tijdje hier mee maar nog niet de juiste naam gezien. Wie weet lukt het zo :)
Onze zoons hebben Engelse/internationale namen zoals L.ennon, D.avis, M.ason, etc.
Liefst zou ik een naam hebben die afgekort ook leuk klinkt.
Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
@boontje
Alles op zn Engels uitgesproken
James
Otis
Miles
Jack
David
Joël
Luke
Gavin
Joshua
Jonah
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Boontje19:

Elliot
Lewis
Jolyon
Colin
James
Vouloir c'est pouvoir.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook ik kan wat ideeën gebruiken!
Wij wonen in Engeland en willen graag een naam die hier kan, maar ook in Nederland niet te ongebruikelijk is.

Op het lijstje staan nu:
Lex
Quint
Axel
Tobias
Hugo

Voor een meisje hebben we Matilda of Emily in ons hoofd, dus dat geeft misschien onze smaak een beetje aan. We houden beiden van "nette" namen en dat het duidelijk is hoe het gespeld moet worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven