Kind groep 8

10-01-2019 23:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wie heeft nog meer zijn of haar kind in groep 8 zitten? Nog even en dan gaan ze naar het voortgezet onderwijs!
Hebben jullie kinderen er zin in of zien ze er tegen op?

Mijn zoon heeft er veel zin in, maar vindt het ook wel een beetje spannend!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mijn dochter zit in groep 8. Ze weet niet wat ze er van moet vinden. Alleen een kluisje hebben lijkt haar leuk, heerlijk puber antwoord! Mij komt t veel te snel, ben er nog niet aan toe!

De Cito’s gaan beginnen en dan het definitieve advies.... Wij weten nog niet welke school het gaat worden. Nog twee open dagen te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hier mijn oudste in groep 8.
Zij heeft er veel zin in. Kijkt uit naar verder leren :-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat elke dag met lood in de schoenen want ze is er klaar mee. Ze kan niet wachten om te starten.
Alle reacties Link kopieren
@Loessoel, wij gaan ook nog naar de open dag van twee scholen, maar wij hebben al een aardig idee wat het gaat worden. Ik vind het zelf ook allemaal wel snel gaan hoor, gelukkig heb ik nog een dochter in groep 7...maar ja zij gaat dan het jaar erop..

@yourlocalhero, leuk dat jouw oudste er ook zo'n zin in heeft!

@binkie, mijn zoon gaat nog wel graag naar school nu, maar het het mag van hem wel al zover zijn! Zit je dochter verder wel in een leuke klas dan?
Alle reacties Link kopieren
kinderen/kind-in-groep-8-schooljaar-201 ... ges/425397
Alle reacties Link kopieren
Ha, ja dat topic heb ik toen gemaakt , maar daar wordt niet meer zoveel geschreven. Dus ik vind t ook prima om hier verder te schrijven. Dochter zit ook in groep 8..weet al bijna zeker welke school ze wil (zit op 25 min fietsafstand, de andere scholen zijn verder weg). Ze weet nog niet zo goed wat ze ervan moet vinden. Ik vind het ook spannend..ook omdat ze nog niet echt vriendinnen heeft die daar heen gaan. We zijn verhuisd toen ze in groep 7 zat. Ze heeft nu 1 vriendin hier maar die heeft een ander schooladvies en gaat ook voor een andere school kiezen.
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
11-01-2019 07:45


@binkie, mijn zoon gaat nog wel graag naar school nu, maar het het mag van hem wel al zover zijn! Zit je dochter verder wel in een leuke klas dan?
Nee niet echt dus tijd voor een nieuwe stap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo benieuwd hoe het maken van nieuwe vrienden zal verlopen. Hopelijk gaat dat een beetje snel!
Twee scholen te bekijken, de ene met een havo brugklas en de ander met een havo/vwo brugklas met eerste jaar alles op vwo niveau.

Wat waren voor jullie criteria’s om voor een bepaalde school te kiezen?
Alle reacties Link kopieren
@Loessoel, hier precies hetzelfde. We gaan kijken bij twee scholen waarbij overigens op beide scholen het mogelijk is om een HAVO brugklas of HAVO/VWO te doen. Wij denken dat de havo prima is voor onze zoon, maar hij wil zelf graag naar de gemengde brugklas. De ene school is dichterbij dan de andere. Daarbij is de ene school wat 'losser' met regels dan de andere. Ene school is christelijk, andere niet. We gaan ook eens zien welke indruk onze zoon heeft. Het moet ook goed voelen voor hem....
Alle reacties Link kopieren
Ja idd het gevoel moet ook goed zijn! Ik heb er stiekem wel heel veel zin in! Weer even back to school! En sfeer proeven...

Hier heeft de ene school ook nog tegen betaling huiswerkbegeleiding. Ook het overwegen waard...

En bij de ene school keuze uit technasium het tweede jaar... maar ik kan nu niet zeggen of dat wat voor mijn dochter zou zijn....
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste zit in groep 8, maar is totaal anders als mijn oudste 2 😆 alleen 1 ding hebben ze gemeen om verschilllende redenen zijn ze blij van de lagere school af te zijn. Helaas ook geen vriendschappen aan overgehouden, maar oudste 2 hebben dezelfde middelbare school uitgezocht de jongste zou daar doodongelukkig worden, dus andere scholen met open dagen bezoeken. Hij heeft er gelukkig wel zin in, hoop dat er dan ook wat meer zin in huiswerk maken bijkomt 😬
Alle reacties Link kopieren
Och ja dat huiswerk! Ik vond het zelf ook vreselijk. Haatte leren..... alles met minimale inzet halen. Andere zaken vond ik veel interessanter! Maar nu als moeder heb ik toch wel de wens en de hoop dat mijn dochter het anders aanpakt 🙈
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter in groep 8. Ze heeft ontzettend veel zin in de middelbare school. Is al sinds groep 5 klaar met de basisschool en sinds eind groep 7 ool echt met de lesstof. Om allerlei redenen is ze nooit versneld. Maar ze is het nu echt aan het uitzitten.

Vandaag start van de cito. Dochter maakt zich hier al weken druk om en ik krijg haar niet aan het verstand gepeuterd dat ze het allemaal veel te belangrijk maakt
Dus we hopen er maar het beste van
Erger u niet, verwonder u slechts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven