Help hoe krijg ik baby van pacco af?!

12-01-2019 11:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 maanden is de beste slaper ever. Weliswaar in zijn pacco, speen in zijn mond en een hydrofiel doekje over zijn ogen. Hij slaapt overdag meerdere uren, gaat om 19u naar bed en slaapt dan het klokje rond. Superblij was ik met het feit dat hij wat dit betreft mijn genen heeft; ik hou ook van slapen ;) Maar nu komt het probleem.

Inbakeren mag niet meer; qua leeftijd niet én omdat hij in de box probeert om te rollen van rug naar buik. Inmiddels zijn we al een paar weken (incl een korte pauze) bezig om zoon van pacco af te krijgen, maar het lukt niet! We hebben al veel geprobeerd; alleen linkerarmpje los, alleen rechterarmpje los, beide armpjes los, dun slaapzakje, dik slaapzakje, strak instoppen (zelfs met handdoeken aan de zijkanten ingestopt).. Niets werkt. Hij valt wel in slaap, maar binnen no time komen zijn armen tot leven, gaan enthousiast wapperen en zwaaien waarna hij uiteindelijk met zijn speen gaat spelen. En nee, slapen zonder speen is helaas geen optie. Na een half uurtje is hij het spelen zat en begint hij te huilen, waarschijnlijk uit vermoeidheid, maar slapen weigert hij te doen.

Heeft iemand hier de gouden tip? Wij weten het niet meer!

Alvast bedankt!
Volhouden.
Hij is toevallig geen buikslaper? Zoon had ook last van zijn wapperhandjes, maar op de buik slaapt hij rustig.
Tien minuten regel en volhouden. Niet terug gaan naar de pacco, dat maakt het verwarrend
Alle reacties Link kopieren
En gewoon wel in zn pacco doen? Of is dat strafbaar?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Op de buik slapen kan je nog proberen en misschien een stugge dikke slaapzak met mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Kind heeft ondertussen ook minder slaap nodig hé. Kind slaapt niet eeuwig een paar uur overdag.
Had de dikke slaapzak wel mouwen trouwens?
Alle reacties Link kopieren
De slaapzak had idd lange mouwen! Hoopte dat de dikke stof hem alsnog het gevoel van geborgenheid zou geven, maar nee dus.

Ik snap dat kinderen op een gegeven moment minder gaan slapen. Dat is logisch maar dan moet er wel sprake zijn van een natuurlijke ontwikkeling en daar is nu geenszins sprake van.

Strafbaar nee, onveilig ja :-?

Op de buik leggen kan ik nog wel even proberen!

En blijven volhouden klinkt als een fantastisch idee, maar als je na 2 dagen volhouden alsnog s nachts met een hysterisch oververmoeid kind zit, grijp ik helaas toch weer naar de pacco. Dan is ie binnen 5 seconden vertrokken.

Bedankt voor het meedenken iig! :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de Pacco plus en dan een arm eruit. Met opgerolde hydrofiel doek als tegendruk en méga strak ingestopt.
Verder ritueeltje hetzelfde en volhouden.. wij hebben een week genomen per arm..
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zogauw hij kon werd ie een fervente buikslaper.. en dat is ie nu jaren later nog steeds :)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Opgerolde hydrofiel als tegendruk, slim! Dat ga ik ook proberen!
Ligt hij nog in een wieg of ledikant? Overgaan op ledikant hielp hier ook. Zo sloeg hij zichzelf minder snel wakker tegen de zijkanten.

Buikslapen zou ik wel mee wachten tot hij goed kan draaien.

En ja volhouden. Veel knuffelen en blijven proberen. Je zult het ooit toch moeten afleren ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Hier pas uitgebakerd met 7 mnd (hij kon al zelfstandig zitten) maar slapen ho maar....
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nog een stuk jonger. Maar ik ben nu alvast gestopt met het gebruiken van de pacco overdag. We bakeren dus alleen snachts in. Dit heeft hem uit geholpen de slaapcyclussen aan elkaar te plakken. Maar ik merk ook dat hij overdag steeds beter in kan slapen. Een knuffeldoekje wat hij in zijn knuistjes kan houden helpt hem iig om steeds zijn speen vast te pakken en weg te lanceren.
Wellicht helpt dit om hem iig een beetje uit te laten rusten?
Overdag heb jij ws ook meer tijd om hem te 'helpen' met in slaap vallen. En het zo te leren.
Verder wel echt volhouden, maar dan op een tactisch gekozen tijdstip. Neem bijvoorbeeld een paar dagen vrij zodat je het slaaptekort beter kunt handelen of wissel de nachten af met je partner.
Alle reacties Link kopieren
En als tussenoplossing de Puckababy mini proberen? Dan kan hij zijn armen wel iets bewegen maar niet maaien. Met de Puckababy kun je daarna ook eerst een arm los doen en daarna beide.
Alle reacties Link kopieren
Is dat iets nieuws, een doekje over de ogen van de baby leggen?
Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
12-01-2019 16:53
Is dat iets nieuws, een doekje over de ogen van de baby leggen?
Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Nee hoor sommige kinderen vinden dat fijn. Mijn buurvrouw deed dat inmiddels 16 jaar geleden ook al.
Alle reacties Link kopieren
Bij koorts mag je ook niet inbakeren. Dus toen zoontje hier ziek was niet ingebakerd en toen helemaal direct gestopt. Bij ons kind ging het toevallig direct goed.

Bij jullie kost het misschien paar dagen maar je zal toch moeten stoppen. Hij valt heus wel in slaap hoor uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en tips! We moeten blijven volhouden. Zoontje vindt het gewoon heel erg lastig en snapt niet wat de bedoeling is. Sneu en voor iedereen zwaar vermoeiend. Is voor mij denk ik ook een kwestie van loslaten dat hij zo'n goede slaper was ;) maar wie weet komt dat nog terug.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier sliep zoon ook een tijd zo slecht toen hij niet meer in de pacco mocht. Moeilijk in slaap vallen en 's ochtends super vroeg wakker. Ik heb echt heel lang terug verlangd naar de pacco-periode. :p Maar je moet wel volhouden want hij moet er toch van af. Toen zoon echt goed kon rollen van rug naar buik, ontdekte hij al snel dat hij het lekkerst lag op zijn buik. Toen ging het slapen een stukje beter. In ieder geval niet beginnen aan in slaap wiegen, die fout maakten wij wel en het heeft veel te lang geduurd voor we daar weer van af waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het! Wat bij ons hielp was een dikke winterslaapzak met mouwen, en haar daarin leggen. Doordat de mouwen ook dik waren had ze wat minder bewegingsvrijheid en dat werkte heel goed.. En verder ook doorzetten en je erop in stellen dat het tijd kost, dus steeds weer heen lopen, troosten, speentje erin, instoppen.. gaap en bleh.. maar de aanhouder wint :).
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Wij hebben nog een tijdje de puckababy Mini gebruikt met 1 armpje eruit. ( Eenarmige bandiet)

Wij hielpen hem altijd met in slaap vallen, dus naast ledikant zitten, één hand op zijn hoofd, één op zijn borst. Dit zijn we blijven doen met puckababy en met dikke slaapzak als hulpmiddel.

Nu nog steeds een prima slapend kind!

Oh ja, als we telkens weg liepen en bij huilen terugkwamen, dan duurde het ritueel véél langer dan er gewoon bij blijven tot hij sliep...
Na 2 dagen opgeven telt niet echt als 'volhouden' ;-)
Gewoon die pacco weg, dat is gewoon geen optie meer. Dan krijg je wat slaaptekort even, maar wedden dat iedereen het overleeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven