1e menstruatie dochter

13-01-2019 13:07 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn dochter is 12 en de 1e menstruatie zit eraan te komen. Ze heeft al een keer een druppeltje bloedverloes gehad. Ik ben benieuwd hoe oud jullie dochters waren bij de 1e ongesteldheid en hoe dat ging..is het in het begin nog onregelmatig? Hebben ze er veel buikpijn van? En welk maandverband gebruiken jullie? Inlegkruisjes zijn misschien niet voldoende maar gewoon maandverband lijkt me zo groot in zo'n kinderonderbroekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Hier ook een dochter waar het bijna komt
Alle reacties Link kopieren
12 en ongesteld, dan is het geen kinderonderbroekje meer. Dochter was ook 12, in het begin onregelmatig. En ja natuurlijk maandverband als dat nodig is. Veel buikpijn heeft ze niet gelukkig. Ze voelt het ook niet aankomen, dat is dan wel weer lastig. Ze heeft een waterdichte etui in haar schooltas met een schone onderbroek, maandverband en er zat paracetamol in, maar omdat ze dat niet nodig heeft is dat er weer uit.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 13-01-2019 13:19
46.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dochters dat dan in de zomer en zwemmen?
Alle reacties Link kopieren
TO, ben jij de vader of de moeder?
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
13-01-2019 13:19
Hoe doen jullie dochters dat dan in de zomer en zwemmen?
Toen heeft ze niet gezwommen, maar het was gelukkig niet tijdens onze vakantie en het was weken warm met mooi zwemweer. Volgende zomer stel ik tampons voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 11. En ik had echt gewoon maandverband nodig, anders lekte ik door.

Wat ik zou doen: koop verschillende maten en merken, inclusief een doosje tampons (al dan niet met inbrenghuls). Zeg haar waar het ligt, dat ze als ze ongesteld wordt mag pakken wat ze wil, en dat ze maar moet zeggen wat ze het fijnste vindt.
Alle reacties Link kopieren
Iets ouder, de ene 13, de ander net 14
Ze houden allebei absoluut niet van tampons. Dus gewoon maandverband. Oudste zich alles zelf wel uit (wilde het onderwerp ook niet bespreken). Jongste vertelde me er van alles over. Ik haalde gewoon verschillende soorten maandverband in huis, konden ze betje uitproberen.
Als ze ongesteld zijn, zwemmen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is hier 11 aantal keer ongesteld geweest elke drie weken is het prijs. En goed ook. Zo zielig.
Maar goed ik heb haar geadviseerd twee onderbroeken te dragen over elkaar. Dan zit het net even wat beter op de plek.
Ik heb allerlei soorten en maten maandverband in huis dus dat probeert ze.
De eerste keer ging ze ook meteen met tampons aan de slag, maar dat was uiteraard geen succes.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Merel, ik ben de moeder..maar zelf al bijna 10 jr minimaal ongesteld vanwege de mirena spiraal, dus gebruik zelf alleen inlegkruisjes. Met kinderonderbroekje bedoel ik mt 146 van de hema, ze is best smal. Wel al 1.59 lang. Dus dat ze daarna niet meer heel veel in lengte groeien is niet zo erg.
Dochter was net nog geen dertien. Ik heb allerlei soorten en maten maandverband gehaald. Kom ze het proberen. Toen ik vroeg welke ze het fijnste vond zodat ik die opnieuw kon halen zei ze: 'Fijn? Geen enkele is fijn, maar omdat ik niet zonder kan, die die dan maar!'
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 13:39
1.51% gewijzigd
Onze dochter is vanaf het begin regelmatig ongesteld, een keer in de maand. Ze merkt goed als haar menstruatie eraan komt en ik zie het aan haar gezicht. In de badkamer is een grote la met allerlei soorten maandverband (voor de nacht, eerste dagen en laatste dagen). Daarnaast liggen er een aantal soorten tampons, diverse merken en maten en met of zonder inbrenghuls. Ik zorg ervoor dat de la altijd vol ligt en zij niet mis grijpt.
In haar tas zit altijd een maandverband, tampons en paracetamol.
Als ze ongesteld is vraagt ze vaak om een kruik en zorg ik voor een reep chocolade.

O ja en zwemmen gaat gewoon door als ze ongesteld is.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was ook 12 toen ze voor het eerst ongesteld werd (zelf was ik 14)
Ze is gelijk ook heel regelmatig. Ze vindt zelf maandverband het fijnst. Ik heb ook over tampons verteld maar dat vindt ze geen fijn idee.
Andersom schreef:
13-01-2019 13:33
Dochter was net nog geen dertien. Ik heb allerlei soorten en maten mannenhand gehaald. Kom ze het proberen. Toen ik vroeg welke ze het fijnste vond zodat ik die opnieuw kon halen zei ze: 'Fijn? Geen enkele is fijn, maar omdat ik niet zonder kan, die die dan maar!'
Dat klinkt best fout....
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was met twaalfenhalf voor het eerst ongesteld. Nu voor de vierde/vijfde keer en het was al meteen redelijk regelmatig. Ze voelt het een aantal dagen van tevoren aankomen omdat ze kleine steekjes in haar onderbuik voelt.

Een keer tampons geprobeerd maar ik denk dat ze op die dag niet genoeg vloeide want het inbrengen en verwijderen was pijnlijk. Nu wil ze het niet meer proberen. Ze is net na de zomer voor het eerst ongesteld geworden dus gelukkig nog geen zomer meegemaakt.

Maandverband is van Always maar die plakt niet heel goed (met vleugels). Iemand nog tips voor maandverband wat goed plakt? Zelf vloei ik niet meer.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was nog nét 12. In het begin erg onregelmatig en vanaf de eerste menstruatie vrij heftig. Eerste paar maanden alleen maandverband, natuurlijk is een inlegkruisje niet voldoende. En al vrij snel tampons gaan gebruiken.

Maar zij was al echt veel groter, 172, dus ook een volwassen maat onderbroek.
AH eigen merk; in allerlei soorten en maten, en plakt goed.
Kinderonderbroekje? Zal wel meevallen toch met 12? Past prima.
Dat is per persoon verschillend. Ik was op mijn 9de/10de voor het eerst ongesteld. Daarna een tijdje niet. Vanaf mijn 11de begon het echt. Eerst een beetje onregelmatig, maar al gauw elke maand. Maandverband past gewoon in onderbroeken van 12-jarigen gelukkig.
Ik lees mee.
En ben ook verbaasd dat je het over inlegkruisjes en over een kinderonderbroekje hebt.
Ik zou wat verschillende merken maandverband kopen en haar laten proberen welke ze het fijnste vindt.
Mijn dochter is pas 7, dus hier duurt het nog wel even. Maar ik was 11 en had echt niet voldoende aan inlegkruisjes.

Zelf bleek ik niet zo goed tegen behandeld maandverband en tampons te kunnen, dus ik gebruik sinds een paar jaar yoni. Dat hadden ze in mijn tijd natuurlijk nog niet, maar dat zou ik nu dus wel voor mijn dochter aanschaffen.

Mocht je er geen hebben: haal een fijne kruik of kersenpit in huis. Daar had ik als tiener veel baat bij.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
13-01-2019 13:37
Dat klinkt best fout....
Hoezo klinkt dat fout. Maandverband en tampons zijn toch ook een noodzakelijk kwaad. Die draag je niet Voir de leuk.

Geen dochter maar zelf was ik 12 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Maandverband was echt noodzakelijk.

Was er zo ziek van dat ik moest kosten en de eerste dag niets kon van de pijn. Daarom op mijn 13e aan de pil gegaan.
Ik had overigens -zodra ik maandelijks ging menstrueren- een extreem hevige menstruatie en erg veel buikpijn. Inlegkruisjes waren absoluut niet voldoende. Mijn moeder gaf me dan paracetamol, een kopje thee en een kersenpittenzak mee voor het slapengaan. Ik hoop voor jouw dochter dat het bij haar allemaal zal meevallen. :)
Ohja, ik vergat een zeer belangrijke tip: koop maandverband/tampons/inlegkruisjes van Sanature of Yoni voor je dochter.
sugarmiss schreef:
13-01-2019 13:47
Hoezo klinkt dat fout. Maandverband en tampons zijn toch ook een noodzakelijk kwaad. Die draag je niet Voir de leuk.

Geen dochter maar zelf was ik 12 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Maandverband was echt noodzakelijk.

Was er zo ziek van dat ik moest kosten en de eerste dag niets kon van de pijn. Daarom op mijn 13e aan de pil gegaan.

Dan moet je even goed lezen!

Autocorrect had in mijn post mannenhand gemaakt van maandverband. En ik had het niet gezien. :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven