kinderfeest vraag

14-01-2019 19:02 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen big deal maar ik vraag me wat af. 2 klasgenootjes van zoon geven een zwemfeestje (plaatselijk zwembad). Nu blijkt dat de hele klas is uitgenodigd maar dat maar een klein deel frietjes en een drankje krijgt en mag blijven slapen.
Is het gek dat ik dit een rare constructie van een feestje vind? hoe maak je onderscheid....?
Nu bekruipt mij het gevoel, maar dat kan aan mij liggen, dat ik nu 2 cadeautjes mag kopen (hier gebruikelijk 7.50-10 euro) en dat zoon mag komen zwemmen (kaartje 3,20 euro). Het gaat om 2 uurtjes. Na die 2 uurtjes mag een klein groepje dus frietjes eten in het zwembad en mee naar het huis van de jarigen.
Ik vind dit echt niet handig aangepakt, of ligt het aan mij? Natuurlijk laat je niet een hele klas slapen en is een frietje voor 25 kinderen ook wat te veel lijkt me,maar waarom dan niet gewoon een feestje met minder kinderen , maar zonder onderscheid?
Zoon zegt nu: ik weet niet of ik wil gaan, ik ben blijkbaar toch geen goede vriend want ik mag niet blijven, alleen 2 uur zwemmen.
Dan laat je hem toch niet gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook vreemd. Nodig dan minder kinderen uit en geef ze allemaal een frietje.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ze vieren het samen en het slapen is vervolgens bij een van die jongens thuis? Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk. Gebeurt hier ook wel eens, dat sommige kinderen blijven slapen en anderen gewoon opgehaald/thuisgebracht worden.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar.
Ik zou mijn kind er niet heen sturen. Desnoods wel naar het zwembad laten gaan met andere vriendjes en op eigen gelegenheid
Ik vind het wel raar dat je zoon zelf zijn entreekaartje moet betalen ook nog?
Vraag aan de betreffende ouders wat nu precies de bedoeling is. Dat er onduidelijkheid is.

Ik zou een beetje van het dommetje spelen en zeggen dat er over eten en slapen gesproken word maar dat jij dat niet ziet op de uitnodiging? En dan kijken wat het antwoord is en de logica erachter.

:roll:

Ik gok dat misschien alleen de beste vriendjes van die 2 jongen blijven slapen en dus ook blijven mbt eten?


Maar het staat je kind sowieso vrij om (zonder dat eerst te gaan vragen) gewoon nee te zeggen.

Hij kan of wil niet, klaar.
Star² schreef:
14-01-2019 19:06
Ze vieren het samen en het slapen is vervolgens bij een van die jongens thuis? Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk. Gebeurt hier ook wel eens, dat sommige kinderen blijven slapen en anderen gewoon opgehaald/thuisgebracht worden.
De hele klas laten slapen is ook zo wat hè. Leuk juist dat er ook een deel met de hele klas gevierd wordt.
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 19:09
De hele klas laten slapen is ook zo wat hè. Leuk juist dat er ook een deel met de hele klas gevierd wordt.

Ja precies, dus die twee jongens hebben gezamelijk een aantal kinderen gekozen.

Hier ook wel eens samen een kinderfeestje gedaan en als het aan die twee meiden had gelegen dan hadden ze 40 kinderen uitgenodigd, dus daar hebben we toch echt een limiet aan moeten stellen.
Ik vind het ook zo belachelijk als je op een bruiloft niet naar het diner mag, maar wel met een cadeau op het feest moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier las ik laatst iets over:

https://vrouw.nl/artikel/praat-mee/4926 ... nlijk-echt

Ik vind het niet zo'n leuk systeem, zeker niet als het zo aan de grote klok wordt gehangen dat een select groepje mag blijven.

Overigens vind ik dat je sowieso de hele groep wel iets te eten en te drinken hoort te geven tijdens een feestje, en begrijp ik goed dat je het kaartje ook zelf moet betalen?

Zeker als hij zelf al geen zin heeft zou ik ervoor bedanken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Blijven slapen vind ik niet zo gek met een klein groepje. Maar met een klein groepje frietjes in het zwembad eten wel (zwemmen is van 15 tot 17 uur en frietje om 17 uur, maar dan gaat grootste deel groep dus naar huis)
Nou ja, ik vind het raar. Komt op ons over alsof zoon goed genoeg is om een cadeautje te komen brengen maar dan houdt het ook op ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moet je entree zelf betalen?
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Als zoon zelf het toegangskaartje moet betalen en niets te eten/drinken/snoepen, zie ik het feestje eigenlijk niet zo. Dan zou ik (als hij dat wil) gewoon gaan laten zwemmen. Zie niet in hoe hij dan is uitgenodigd voor een feestje en daarvoor ook nog een cadeau moet meebrengen.

Dat sommige kinderen blijven slapen snap ik. Maar als je iemand uitnodigt lijkt mij wel dat die persoon niet zelf opdraait voor de accommodatie. Het lijkt mij meer op ‘ik heb een feestje met acht gasten maar als jullie zin hebben kunnen jullie ook op dag x komen zwemmen’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou mij die cadeautjes al uitsparen.
Of 2 bellenblazers van 1 euro of wat per stuk kopen.

En als kind geen zin heeft of zich tweederangs voelt dan gaat ie niet.


Nodig dan minder kinderen uit die je wel het hele pakket geeft (zwemmen + eten + blijven slapen).
Of maak je feestje kleiner met de helft van de kinderen (zwemmen + eten).


Als je zelf ook nog es die 3 euro mag ophoesten voor 't kaartje zie ik het "feestgegeven" al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
zwembadkaartje hoeft niet zelf betaald te worden! Nee, dan zou ik het nog raarder vinden ;-)
Gaat mij er gewoon om dat er zo overduidelijk onderscheid gemaakt wordt; een schril contrast met de schoolregels waarbij je echt niet de uitnodigingen in de klas uit mag delen ;-)
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:13
Blijven slapen vind ik niet zo gek met een klein groepje. Maar met een klein groepje frietjes in het zwembad eten wel (zwemmen is van 15 tot 17 uur en frietje om 17 uur, maar dan gaat grootste deel groep dus naar huis)
Nou ja, ik vind het raar. Komt op ons over alsof zoon goed genoeg is om een cadeautje te komen brengen maar dan houdt het ook op ;-)
Dan koop je toch 2 pakjes kauwgom en pak je die in? Wat een gezever.
Ik gok dat ze met dat zwemkaartjesbedrag alleen wil aangeven dat de kadootjes veel duurder zijn dan de kaartje van het zwembad.

Blijkbaar moet je feestje wel net zo duur per kind zijn dan de gegeven kadootjes.
Ze gaat er ook vanuit dat ze helemaal niks krijgen in het zwembad, geen drinken of ijsje ofzo?
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:13
Blijven slapen vind ik niet zo gek met een klein groepje. Maar met een klein groepje frietjes in het zwembad eten wel (zwemmen is van 15 tot 17 uur en frietje om 17 uur, maar dan gaat grootste deel groep dus naar huis)
Nou ja, ik vind het raar. Komt op ons over alsof zoon goed genoeg is om een cadeautje te komen brengen maar dan houdt het ook op ;-)

O friet eten daar? Dat had ik even niet gelezen, ik dacht dat dat thuis was. Nee dit is raar.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
14-01-2019 19:12
Ik vind het ook zo belachelijk als je op een bruiloft niet naar het diner mag, maar wel met een cadeau op het feest moet komen.
Nou als ik naar een avondfeest mag komen en dan zelf mijn drinken moet betalen dan geef ik mijn portie ook aan fikkie. Een keer meegemaakt dat iedereen twee bonnen kreeg (fris, bier of wijn) en de rest mocht je zelf ophoesten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik het niet heel vreemd om het feest thuis voort te zetten met een kleiner groepje hele goede vriendjes. Dus het slaapgedeelte.

Maar ik vind het wél vreemd dat het friet eten/drankje drinken in het zwembad is maar dat dat pas gebeurt als de rest weg is. En dat iedereen het wel weet.

Dan zou ik zeggen: hele klas gezellig naar het zwembad en een cupcake of whatever.
Daarna met de hele goede vriendjes naar huis, dáár lekker samen eten en dan slaapfeestje.
Alle reacties Link kopieren
en ja, tweederangs is het goede woord, zo voelt zoon zich. Hij was liever niet uitgenodigd, dit voelt voor hem veel vervelender.
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:13
Blijven slapen vind ik niet zo gek met een klein groepje. Maar met een klein groepje frietjes in het zwembad eten wel (zwemmen is van 15 tot 17 uur en frietje om 17 uur, maar dan gaat grootste deel groep dus naar huis)
Nou ja, ik vind het raar. Komt op ons over alsof zoon goed genoeg is om een cadeautje te komen brengen maar dan houdt het ook op ;-)
Dus ze gaan die friet daar eten als de rest naar huis is?

Ik snap wel waarom ze niet alle kinderen eten en slapen aanbieden. Ik had dat persoonlijk stil gehouden. Maar ja kinderen kletsen graag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-01-2019 19:17
0.40% gewijzigd
Eva1977 schreef:
14-01-2019 19:16
en ja, tweederangs is het goede woord, zo voelt zoon zich. Hij was liever niet uitgenodigd, dit voelt voor hem veel vervelender.

Dan gaat hij niet.
Maar je kind neemt bij een thuisfeestje met een alditaart uit de vriezer dus ook geen cadeau mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven