Moeders van dochters rond 10 jaar gezocht....

14-01-2019 19:51 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,
Zijn hier op het forum moeders van dochters met de leeftijd rond de 10 jaar oud? Ik heb een dochter van die leeftijd. Zij is dol op Enzo Knol en op andere Youtubers. Ze mag van ons een uurtje per dag achter de computer. Als dat uurtje voorbij is, merk ik dat ze gaat 'hangen'. Ze geeft aan zich te vervelen. Ik heb al van alles voor en met haar verzonnen: lezen (vindt ze echt vreselijk), knutselen, spelen met onze huisdieren (konijn, cavia, hond), haar gitaarspelen oefenen... Dat doet ze dan even, om zich vervolgens weer stierlijk te vervelen. Ze houdt niet echt van meisjesdingen zoals poppen, playmobil, LOL-ballen. Wel vindt ze dingen als slijm maken leuk. Qua sport doet ze aan streetdance, dat vindt ze erg leuk om te doen. Ze heeft ook muziekles, gitaarspelen. Dat vindt ze ook leuk.
Mijn vraag is: waar spelen jullie kinderen mee? Dus letterlijk: wat voor speelgoed vinden ze leuk? Hoeveel schermtijd hebben jullie kinderen? Hebben jullie tips die ik haar kan geven? Ik hoor het graag.....
Alle reacties Link kopieren
Slijm en slijm en slijm
Alle reacties Link kopieren
Ze speelt wel met haar browrtje van 7. Zij is dan de gymlerates hij dient te volgen:). Als vriendinnen komen dan maken ze filmpjes op tiktok kletsen wat. Zomers rent en vliegt t naar buiten
Ik heb wel een knutselaar. Ze heeft een compleet atelier op haar kamer, want ze vraagt bij elke gelegenheid knutselspullen. Ook boeken om zelf ideeën op te doen.

Tip voor jou: het grote slijmboek.

Verder veel Lego, stripboeken lezen en buiten spelen. Tuinieren vindt ze ook leuk: blaadjes vegen, planten verzorgen etc.
Kleiwerkjes maken met silk clay. En luisterboeken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet haar bezigheidstherapeut. Dan verveelt ze zich maar (maar wel graag op je eigen kamer of buiten).
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dat tiktok daar hoor ik haar ook weleens over. Ze heeft geen mobieltje, doe je dat op de telefoon? Hoe lang mogen jullie kinderen op een scherm? Slijm dus ook... Ik zal dat boek eens bekijken, dankje.....
Andere tips ook welkom!
Geen schermtijd.
Alle reacties Link kopieren
Hier is little petshop erg in...kan ze uuuuren mee spelen (al is dat ook even een paar mnd van de baan geweest)

Verder ook niet echt meisjesdingen waar ze mee speelt.
Ze wordt in maart 10 en ben mij al maaaaanden aan het bedenken wat ik haar voor haar verjaardag moet geven....erg eigenlijk he
Alle reacties Link kopieren
Waarom verzin jij dingen voor haar? Zij verveelt zich, laat haar eerst eens kijken of ze dat zelf kan oplossen.

Als je denkt dat ze zo lusteloos wordt van Enzo Knol dan trek je de stekker daar een poosje uit.
Hallo?!
Tekenen, tekenen en oh ja meer tekenen
Alle reacties Link kopieren
Als ik terug denk aan toen ik 10 was speelde ik ook niet meer met speelgoed. Ik was eigenlijk altijd buiten te vinden of het nu regende of niet.
Star² schreef:
14-01-2019 20:01
Geen schermtijd.
Ja, hebben wij ook niet. Die van mij moet zich soms gewoon even ontprikkelen door dat schermpje, dus even die tunnel in.

En ze zoekt vaak op Youtube naar knutselvoorbeelden.

Verder zet ik hem gewoon uit als ik het genoeg vindt voor een dag. Gebeurt zelden overigens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 9 en heeft sinds twee maanden een tablet :hyper:

Ik heb nog geen afspraken gemaakt over de tijd. Ze kijkt graag make-up tutorials op YouTube. En Just Dance.

Ze kon zich vóór haar tablet goed vermaken. Nu merk ik inderdaad dat ze het lastiger vind als de tablet de kast in gaat. Ik denk dat ze het gewoon zó leuk vind dat er een hele nieuwe wereld open is gegaan.

Ik laat haar altijd even vervelen. Zodra ze merkt dat ik het niet oplos gaat ze andere dingen verzinnen zoals voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Tekenen, nagels lakken, slijm, make-uppen, en breien doet mijn dochter van bijna 11. Verder heeft ze graag taakjes. Eenmaal per dag hond uitlaten bijv. Die van mij werkt graag taakgericht als ze zich verveeld, in het weekend heeft ze ook een kookdag en daar kan ze ook een halve dag mee bezig zijn, ook zelfstandig de stad in, boodschapje voor me doen, of de buurvrouw helpen met vegen van de stoep, afspreken etc. En vervelen is ook niet heel erg. Daar krijgt ze inspiratie van.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 10 speelt niet echt meer met speelgoed.
Knutselen is nooit haar ding geweest.
Buiten haar telefoon om, speelt ze buiten, skeeleren, fietsen met haar vriendin.
Gezellig kletsen met haar vriendin, soms tekenen, een boek of strip lezen.
Bezig met haar haren, of nagels lakken.

Het echte speelgoed tijdperk is voorbij, is volgens mij niet zo raar voor meiden in groep 7.
Heel af en toe wil ze met haar zusje nog wel eens mee spelen met lol poppetjes of barbies.
Mijn dochter is nu 13 maar speelde op die leeftijd elke middag met vriendinnen, meestal buiten.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je schermtijd in stelt!!! Misschien is koken/recepten uitzoeken/boodschappen doen iets. Of iets bakken ook altijd een succes. Gezelschapsspellen nog een idee? Wij houden van yathzee en rummycuppen
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk veel hetzelfde als hier al genoemd; slijm maken, tekenen, met vriendinnen afspreken, af en toe op de trampo, pianospelen, huisdieren verzorgen, af en toe lego, lezen (Dagboek ve Muts, Donald Duck), foto's en filmpjes maken, klusjes doen, verhalen schrijven, rommelen in haar kamer..
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar hoor.
Onze 10-jarige verveelt zich met name heel erg als ze net achter de tablet uitkomt. Dan is haar brein nog ‘dood’ en roept ze dat ze zich verveelt. Gaat ze hangen, zeuren en klagen.
Dat duurt even en dan komt ze weer in actie. Dus ik laat het gewoon. Ze mag alleen niet de hele tijd zeuren, want daar word ik gek van.
Dus vervelen, prima. Erover klagen en zeuren, niet prima.

En wat ze dan gaat doen?
Veel buiten spelen, rolschaatsen, poezen zoeken in de buurt, knutselen, spelletje met vriendin, met de barbies, puzzelen, lezen (mn strips vindt ze dan leuk. Ze leest ook veel boeken, maar in bed), cupcakes bakken en versieren etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bijna 11 jarige wil nog wel eens met een smartgame spelen, ze vraagt nu ook nieuwe voor haar verjaardag. Verder speelt ze graag bordspellen en de laatste tijd schaakt ze vaak (en van haar winnen lukt me niet zomaar meer).
Verder speelt ze nog wel eens mee met haar zusje met barbies of lego Friends of Barbies.
Ze is net gestart met een typecursus, nuttig voor school en ze vindt het tot nu toe erg leuk. En als het droog is, dan speelt ze uit school eerst buiten met vrienden van school.
Alle reacties Link kopieren
Ze bouwt graag met Playmobil of met Lego gaat graag dingen doen met vriendinnen en kletst dan aan één stuk door met haar vriendinnen. Ik heb wel schermtijd, anders zou ze namelijk de hele dag op Netflix of Zapp zitten. Ze speelt ook nog steeds veel rollenspellen met vriendinnen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Even onterecht wat melden (ik heb een zoon; sorry TO!)... bij mijn zoon merk ik ook dat internet heel erg de aandacht zuigt. Ik las laatst een artikel dat kinderen datgene wat ze als eerste gaan doen als ze uit school komen, vaak een uur later nog doen. Dus als ze gaan buitenspelen of knutselen, blijven ze daar lekker in hangen. Dan is het super jammer om die eerste flow te smoren in een tablet. Mijn zoon wil ook het liefste meteen verder (minecraft), maar als je last hebt van haar passiviteit na afloop, kan je ook kijken of je afspraken kan maken dat pas na een bepaalde tijd de tablet tevoorschijn mag.

Wij gunden mijn zoon eerst zijn uitlaatklep na school, maar de passiviteit werd wel heel erg, en hij sliep slecht. Na school eerst een uurtje gamen en dan (onder "tv" tijd) nog schreeuwfilmpjes van Enzo Knol kijken etc.; daar zijn we van teruggekomen.

Zijn hoofd bleef overuren maken van alle prikkels na school die hij zichzelf aandeed. Nu kijken we weer gewoon samen Zapp ipv dat hij mag youtuben, en hij moet op dagen dat hij meer vrij heeft ook echt even naar buiten; bijvoorbeeld samen iets lekkers halen ofzo (of de fiets naar een vergelegen bakker, of naar een turks winkeltje om samen tapenade-ingeredienten te kopen voor op brood en dat dan samen maken).

We doen weer leukere dingen en hij krijgt meer afleiding om ondertussen de indrukken van de schooldag te verwerken. Hij is minder snel boos ook, lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook schermtijden en als we die straks aanhouden gaat het goed. Als wij soepelee worden, begint het gezeur.

Behalve op een scherm doet ze de volgende dingen:
Lezen
Met vriendinnen 'spelen'
Playmobil
Spelen met broertje en zusje
Spelletjes
Knutselen en tekenen
Huiswerk
Soms een boodschapje voor mij
Alle reacties Link kopieren
Hier 12 jaar, tekenen, lezen, beetje rommelen op haar kamer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven