Spelling jongensnaam

18-01-2019 13:01 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelen erg over de spelling van de naam die wij bedacht hebben voor onze zoon.

Fijs
Feis
Feijs

Ik hou eigenlijk van de meest makkelijk gespelde namen, maar in dit geval vind ik Feijs misschien mooier.

Wat vinden jullie?
Ik vind Feijs ook het mooist. Maar ik zou zelf niet kiezen voor een naam die 90 van de 100 keer verkeerd gespeld gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-01-2019 13:02
Ik vind Feijs ook het mooist. Maar ik zou zelf niet kiezen voor een naam die 90 van de 100 keer verkeerd gespeld gaat worden.
er zijn ook simpele namen die constant verkeerd gespeld worden dus daar zou ik me niet zo druk om maken.

Rick - Rik
Maikel - Michael
etc etc

Ik zou Feijs doen.
Alle reacties Link kopieren
Feijs :)
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Feis.
Europe86 schreef:
18-01-2019 13:05
er zijn ook simpele namen die constant verkeerd gespeld worden dus daar zou ik me niet zo druk om maken.

Rick - Rik
Maikel - Michael
etc etc

Ik zou Feijs doen.
Tja, ik ben meer van Gijs, Teun, etc. Gewoon duidelijk. Lijkt me bloed irritant om elke keer je naam te moeten spellen. Mijn eigen naam lijkt op een populairdere variant en ik word dus vaak bij die verkeerde variant aangesproken. Stom.

En breek me de bek niet open over mensen die de naam Michael verbasteren tot Maikel....
Wat vind je mooier?

Fijs. Nee Ffffijs, zoals Gijs, met een F.
Fei-iejz? Nee je zegt Fijs, maar dan met F, e, lange ij, s.

Feis: Nee, geen idee, hebben mijn ouders zelf bedacht. Met F korte ei, s.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-01-2019 13:10
Tja, ik ben meer van Gijs, Teun, etc. Gewoon duidelijk. Lijkt me bloed irritant om elke keer je naam te moeten spellen. Mijn eigen naam lijkt op een populairdere variant en ik word dus vaak bij die verkeerde variant aangesproken. Stom.

En breek me de bek niet open over mensen die de naam Michael verbasteren tot Maikel....
Dan heb je waarschijnlijk geen internationale carrière voor je kinderen voor ogen, want dan spel je je zelfs met Marieke een ongeluk.

Maikel, Michael, Michiel, Mikhail, Michelangelo, Mihail, Mikhael, elk land spelt die naam nou eenmaal anders. Ik vind Maikel ook niks, maar het is niet raar dat er een lokale spelling is.
Alle reacties Link kopieren
...
louise1 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 13:49
98.91% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een Ghijs, dus zelfs die naam moet je tegenwoordig spellen.
Lizzy75 schreef:
18-01-2019 13:19
Ik ken een Ghijs, dus zelfs die naam moet je tegenwoordig spellen.
Dat komt alleen doordat het wondertje een unieke naam moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Met die naam krijg je toch dat mensen vaak zullen vragen of het Thijs is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Feis gaan.

Kleine side note:
Je weet dat rapper Feis onlangs is overleden met oud en nieuw? Dit was de eerste associatie die ik had bij deze naam. Wellicht maakt het je niet uit hoor, maar niet dat je er te laat achter komt en de naam toch niet zo leuk meer blijkt te vinden dan.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk twijfel je zo over de spelling omdat zowel Fijs, Feijs en Feis geen namen zijn.
Fijs is volgens Meertens een naam die bij één specifieke familie voorkomt (familie Noordhoek uit Zevenhuizen/Bleiswijk). https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/fijs Interessant. Het is daarnaast een naam die de afgelopen jaren gegeven wordt (aan ongeveer 5-6 jongens per jaar). Feijs en Feis komen veel minder voor. Feijs staat wel sjiek maar ik vind het er meer uitzien als een achternaam. Daarom zou ik voor Fijs gaan. Ook omdat het het makkelijkst uit te leggen is ('zoals Gijs maar dan met een F').
Van Fijs zijn de meeste, zag ik, 2014 was een goed jaar. Fijs of Feiss kan ook.
Fijs, via Google, komt sinds 18de eeuw voor bij familie Noordhoek uit Bleiswijk. Ben jij van die familie? Dan misschien wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-01-2019 13:29
Waarschijnlijk twijfel je zo over de spelling omdat zowel Fijs, Feijs en Feis geen namen zijn.
Ze komen alle drie erg weinig voor (volgens Meertens), maar Fijs het meest: 28x.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat is de ‘normale’ spelling? Gevoelsmatig zeg ik Feis.
sugarmiss schreef:
18-01-2019 13:29
Waarschijnlijk twijfel je zo over de spelling omdat zowel Fijs, Feijs en Feis geen namen zijn.
Dat bepalen TO en haar partner zelf wel.
Ik vind Feijs mooier staan. Ik kende deze naam niet en ik heb een hekel aan geknutselde namen, maar deze vind ik mooi!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-01-2019 13:29
Waarschijnlijk twijfel je zo over de spelling omdat zowel Fijs, Feijs en Feis geen namen zijn.
Zucht. Heerlijk he, bitchen op een forum zoals je in face to face contact nooit kan? Als je dit niet tegen een zwangere vriendin zou zeggen, schrijf het dan ook niet op een forum.

TO: Feijs klinkt voor mij het meest logisch. Maar ik denk dat ik in deze zou gaan voor de meest gebruikte/gangbare variant.
Alle reacties Link kopieren
Fijs
Alle reacties Link kopieren
Fijs.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
18-01-2019 14:03
Zucht. Heerlijk he, bitchen op een forum zoals je in face to face contact nooit kan? Als je dit niet tegen een zwangere vriendin zou zeggen, schrijf het dan ook niet op een forum.

:rofl: 12 minuten later typ je in een ander topic "jij bepaalt niet wat anderen schrijven". :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Feijs,

leuke naam trouwens.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven