Beperkte stiefdochter

20-01-2019 00:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn vriend heeft een dochter 19 en heeft een verstandelijke beperking( ik zelf een zoon dus heb er wel beetje verstand van.

Zijn dochter is een agressief meisje scheld vloekt echt de meeste ergste ziektes wenst ze je toe. Laatst gooide ze een glas naar mijn jongste zoon toe(zwaar glas)

Ze liegt continu. Nu woont ze begeleidt gaat het wel iets beter maar die vreselijke agressieve buien blijven.

Ik kan hier niet tegen ze heeft me aantal keren uitgescholden voor alles wat je kan bedenken. Ik pik dit niet zou dat van mijn eigen kind ook niet pikken. Maar nu vinden haar begeleiders dat ik dat allemaal naast me moet leggen en net moet doen alsof alles oké is en wachten op de volgende uitbarsting.....

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Takkie’ baasje
Alle reacties Link kopieren
Is haar gedrag een gevolg van haar beperking of een gevolg van beperkte opvoeding?
Enige tip die ik je mee zou kunnen geven is met je partner afspreken als zijn dochter er niet bij is.
Je partner zat in een 2-in-1-pakket.

Als je hem neemt, neem je ook de dochter erbij.
En helaas heeft die een handicap.
Waar ze zelf waarschijnlijk ook niet voor heeft gekozen.


Aan jou de keuze of je met partner én kind kan leven.
Of niet.

Alleen de vader nemen ... lukt de komende jaren waarschijnlijk toch echt niet.
En met een gehandicapt kind waarschijnlijk ... nooit.
Net zoals je partner jouw kind(eren) erbij neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ook mensen met een beperking kunnen leren zich te gedragen. Bepaalde emoties hebben ze soms minder in de hand, maar een goede opvoeding doet veel. Een beperking is dus geen excuus voor allerlei onbehoorlijk en ongewenst gedrag.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel stiefkids, maar geen ervaring met kids met problematiek van dit kaliber.

Ik zou zelf een relatie met iemand die een kind heeft met problemen waar mijn eigen kind mee belast wordt niet voortzetten.
Als je daarbij er zelf ook niet mee om kan gaan is het toch een duidelijk verhaal?
Hij heeft nu eenmaal deze dochter,die gaat niet weg in zijn leven.
De enige keuze die je hebt is zelf weg gaan.
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 20-01-2019 02:59
2.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Hoelang heb je al een relatie, en heeft jouw zoon ook een beperking of begrijp ik dat verkeerd.
Hoe oud is je zoon, wonen jullie samen?

Een beperking is een vage term dus ik weet het ook niet maar als haar begeleiders zeggen dat je haar geraas beter naast je neer kan leggen zal dat zijn omdat ze niet anders kan, zichzelf niet kan beheersen en haar woede uit door te schelden en met dingen te gooien.
Ik zou zeggen: luister naar de begeleiders, ze zijn ervoor opgeleid tenslotte.

En als je het niet trekt inderdaad niet meegaan op bezoek.
Ze zal daar niet voor niets wonen, moeilijk ook voor je vriend. Wat zegt hij over de situatie. Lijkt me verschrikkelijk als je kind niet zelfstandig kan wonen.

Ik heb er in die zin ervaring mee dat dementie in mijn familie voorkomt. Op bezoek komen en uitgescholden worden omdat je nooit komt terwijl dat niet waar is.
Dat je geliefde familielid je niet meer herkend, je naam niet meer weet.
Of dat je meteen kan vertrekken omdat je de duivel zelf bent. Ik kan daar niet boos om worden, wel heel verdrietig.
Niet persoonlijk opvatten hoe moeilijk ook werkt in mijn geval het beste. Het IS ook niet persoonlijk; de ziekte of aandoening spreekt.
En als ik het even niet op kan brengen ga ik niet. Het woedende verwijt dat er nooit iemand komt krijgt iedereen terwijl het vorige bezoek soms net vertrokken is..
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 02:52
Ook mensen met een beperking kunnen leren zich te gedragen. Bepaalde emoties hebben ze soms minder in de hand, maar een goede opvoeding doet veel. Een beperking is dus geen excuus voor allerlei onbehoorlijk en ongewenst gedrag.
Ooit gehoord van gilles de la tourette bijv? Dit kan bijv gepaard gaan met ongecontroleerd schelden. Daar heeft opvoeding geen invloed op. En zo zijn er meer ziektebeelden/aandoeningen/beperkingen die gezien kunnen worden als een gebrek aan opvoeding, maar waar dat niks mee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
een verstandelijke beperking kan van alles betekenen.

maar ze heeft dus begeleiding, dat zijn professionals, en zij geven dus professioneel advies. Als dat is; naast je neerleggen, dan zullen ze daar een reden toe hebben.
Ik zou mij afvragen wat haar triggert om zo tekeer te gaan. Mensen met een beperking doen dit ook niet zomaar voor de lol.
(gewerkt met licht tot zwaar beperkte mensen)
Ze kan er ws niks aan doen, het is niet persoonlijk. Ze schelden omdat ze boos zijn willekeurig tegen degene die voor hun staat. Besef dat. Het is niet leuk, dat snap ik maar zal niet veranderen. Als ze gevaarlijk is zoals glas gooien kun je vader wel vragen samen naar een oplossing te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het vooral eens met SadButTrue.

Een beperking kan verschillende effecten hebben op het gedrag. Ik ken enkele mensen met een verstandelijke beperking, maar ze zijn niet agressief.

Vooral autisme uit zich op verschillende manieren. Ik heb een persoon gekend met autisme die extreem agressief is. Die werd van de woonvorm verwijderd en belandde uiteindelijk in een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Ik ken een heleboel mensen met autisme die gewoon rustig zijn.

Ik ken iemand met schizofrenie die onredelijk boos en agressief kan reageren. Ze scheldt niet en smijt ook niet met dingen, maar ze is soms vreselijk kortaf. Naar de hulpverlening geeft ze veel overlast. Ze heeft ernstige issues.

Waarschijnlijk heeft de stiefdochter van Takkie er nog een andere niet duidelijke beperking erbij, die leidt tot extreem agressief gedrag.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Neem het vooral niet persoonlijk als ze scheldt. Door de beperking kan ze haar impulsen niet of minder beheersen. Het gooien is zeer kwalijk, ik zou zware voorwerpen zoveel mogelijk in de kasten laten als zij er is. Ook zou ik de vader vragen om hier, samen met haar begeleiders, een plan op te zetten om te oefenen dat ze niet gooit maar bijvoorbeeld op een kussen slaat.
Als het niet veilig is, zou ik gaan latten. Mijn kinderen en hun veiligheid staat voorop.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wanneer dat griet er is gewoon wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is jouw zoon? Want als deze nog niet volwassen is, zou ik hem niet willen blootstellen als zulk agressief gedrag.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
20-01-2019 03:33
Ooit gehoord van gilles de la tourette bijv? Dit kan bijv gepaard gaan met ongecontroleerd schelden. Daar heeft opvoeding geen invloed op. En zo zijn er meer ziektebeelden/aandoeningen/beperkingen die gezien kunnen worden als een gebrek aan opvoeding, maar waar dat niks mee te maken heeft.
Mensen moeten wel héél ver "weg" zijn willen ze zich ongecontroleerd overgeven aan gedrag als smijten met potentieel gevaarlijke voorwerpen, bijten, slaan, enz. In feite zijn dat mensen die thuis niet meer op hun plaats zijn. Gevaar voor de medegezinsleden, en gevaar voor henzelf. En hoe veel je ook houd van een kind, als de aanwezigheid van dat kind betekent dat er fysiek en mentaal een onevenredige belasting op de andere kinderen wordt gelegd, ben je fout bezig door dat kind toch thuis te houden (en vaak wordt daar dan ook het merendeel van de aandacht op gefocust, met het argument "ja, maar zij/hij heeft nou eenmaal extra aandacht nodig", maar waar het in feite op neerkomt, is dat de andere kinderen au fond aandacht tekort komen). Geen gewenste situatie lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-01-2019 16:27
Mensen moeten wel héél ver "weg" zijn willen ze zich ongecontroleerd overgeven aan gedrag als smijten met potentieel gevaarlijke voorwerpen, bijten, slaan, enz. In feite zijn dat mensen die thuis niet meer op hun plaats zijn. Gevaar voor de medegezinsleden, en gevaar voor henzelf. En hoe veel je ook houd van een kind, als de aanwezigheid van dat kind betekent dat er fysiek en mentaal een onevenredige belasting op de andere kinderen wordt gelegd, ben je fout bezig door dat kind toch thuis te houden (en vaak wordt daar dan ook het merendeel van de aandacht op gefocust, met het argument "ja, maar zij/hij heeft nou eenmaal extra aandacht nodig", maar waar het in feite op neerkomt, is dat de andere kinderen au fond aandacht tekort komen). Geen gewenste situatie lijkt me.
:facepalm:
Lees de OP nog eens rustig door...

Dochter woont niet meer thuis.
Ook staat er alleen dat ze een beperking heeft; niet hoe ernstig. Of 'hoe ver weg' zoals jij het noemt.
TO is boos op stiefdochter omdat ze uitgescholden wordt als ze meegaat op bezoek met haar vriend.

Typisch dat ze nog niet heeft gereageerd verder.
Haar zoon kan wel een beer van een vent van 22 zijn, dat verteld ze allemaal niet. Ook niet of ze samenwonen, waarom ze perse meewil op bezoek.

Vragen, vragen, vragen...
Ik zou gaan latten.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
20-01-2019 07:48
Ik ben het vooral eens met SadButTrue.

Een beperking kan verschillende effecten hebben op het gedrag. Ik ken enkele mensen met een verstandelijke beperking, maar ze zijn niet agressief.

Vooral autisme uit zich op verschillende manieren. Ik heb een persoon gekend met autisme die extreem agressief is. Die werd van de woonvorm verwijderd en belandde uiteindelijk in een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Ik ken een heleboel mensen met autisme die gewoon rustig zijn.

Ik ken iemand met schizofrenie die onredelijk boos en agressief kan reageren. Ze scheldt niet en smijt ook niet met dingen, maar ze is soms vreselijk kortaf. Naar de hulpverlening geeft ze veel overlast. Ze heeft ernstige issues.

Waarschijnlijk heeft de stiefdochter van Takkie er nog een andere niet duidelijke beperking erbij, die leidt tot extreem agressief gedrag.
Jij kent een hoop mensen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nou, iig je t niet persoonlijk aantrekken! Dat zou je toch moeten weten...

In onze familie ook een beperkt kind met gedragsproblemen. Ze is dol op mij, maar als ze een bui heeft, scheld ze me verrot. Geen moeite mee, eerlijk gezegd. Ze is dan niet bood op MIJ, maar heeft zelf kortsluiting...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 02:52
Ook mensen met een beperking kunnen leren zich te gedragen. Bepaalde emoties hebben ze soms minder in de hand, maar een goede opvoeding doet veel. Een beperking is dus geen excuus voor allerlei onbehoorlijk en ongewenst gedrag.
Dat is niet waar. Ik ken dus een kind dat door een bepaald syndroom gedragsstoornissen heeft. Hoe erg voor die ouders als ze jouw commentaar zouden lezen... Alsof het aan HUN ligt...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2019 02:52
Ook mensen met een beperking kunnen leren zich te gedragen. Bepaalde emoties hebben ze soms minder in de hand, maar een goede opvoeding doet veel. Een beperking is dus geen excuus voor allerlei onbehoorlijk en ongewenst gedrag.
https://blikophulp.nl/agressie-bij-mens ... ndicapten/

Lees dit eens.
Beweer je nu nog steeds hetzelfde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het ligt er ook aan wat voor beperking en of haar agressie en dergelijke gevolg van haar beperking is of niet.
Is het een aangeboren afwijking/of syndroom, een geestelijk en lichamelijke handicap of schizofrenie of een meisje dat onderwijs op cluster 4 volgt?

En hoe is ze tussen de uitbarstingen door, kan ze dan 'goed' functioneren, zich aanpassen of is ze in staat haar agressie naar bv vreemden te beheersen?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
21-01-2019 00:11
Jij kent een hoop mensen
Ja, ik ken veel mensen met een beperking.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
20-01-2019 03:33
Ooit gehoord van gilles de la tourette bijv? Dit kan bijv gepaard gaan met ongecontroleerd schelden. Daar heeft opvoeding geen invloed op. En zo zijn er meer ziektebeelden/aandoeningen/beperkingen die gezien kunnen worden als een gebrek aan opvoeding, maar waar dat niks mee te maken heeft.
Gilles de la Tourette is geen verstandelijke beperking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven