Sabbelen op knuffel

23-01-2019 21:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Mijn dochtertje van 7 maanden heeft nooit een speen gewild en ook duimen doet ze niet (gelukkig). Sinds een tijdje stopt ze het oortje, staartje of iets anders wat uit steekt van haar knuffel in der mondje om op te sabbelen en valt hier dan door in slaap. Vaak als ik bij haar ga kijken slaapt ze met nog een stukje van haar knuffeldoekje in haar mondje <3, zo schattig. Hebben hier meer kindjes dit gedaan? Mijn zoon was echt een speenliefhebber en gaf niks om knuffeltjes.
Ik denk dat jouw kotertje het aller-aller-allereerste kind is die dat ooit heeft gedaan.

OT: ik denk dat elk kind zijn eigen voorkeuren heeft, soms uit echte voorkeur, soms bij gebrek aan beter of alternatieven. Ik was speen-verslaafd.
Mijn dochter sabbelt op alles wat ze maar in d’r handen krijgt. Maakt geen fluit uit wat het is
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft zijn speen in en daar frot hij een stukje staart van zijn knuffel tussen zodat hij daar ook op kan flokken.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje probeert nu te duimen, is geweldig grappig want het lukt hem niet. Steekt de hele tijd zijn duim mis, en als het dan eindelijk lukt schrikt hij er zo van dat hij meteen die duim weer in zijn knuisje trekt. Ik weet wel dat het niet heel sociaal van me is om mijn baby uit te lachen, maar het is heel erg amusant.

Knuffeltjes heeft hij nog niets mee, maar is hij denk ik nog te jong voor.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft een speen gehad tot haar 2e, zoon wilde nooit een speen en heeft ook nooit geduimd. Hij sabbelt op t hoofd en de oren van zn knuffelkonijntje. Hij heeft meeedere knuffeltjes in zijn bed maar dit is de enige waarop hij sabbelt, t hoort echt bij zijn slaapritueel.

Nadeel is dan wel weer dat het een heel lichtgrijs konijntje is en de stof gauw smoezelig / geel wordt van al dat gesabbel.. dus bedankt voor dit topic, voor mij weer even een reminder dat ik een paar extra knuffeltjes op voorraad moet kopen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is nu tien en heeft letterlijk de oren van zijn knuffel afgesabbeld. Oren zijn gewoon weg van knuffel nr. 1 en ( zelfde) knuffel 2. Hij heeft hier niks aan over gehouden of klachten van gehad. Nu heeft hij van de
dezelfde nummer drie en die vertoont dezelfde slijtage kenmerken. En hij heeft nog een beer vanaf geboorte en aan die neus is ook duidelijk te zien dat er een stuk af is. Zoon heeft ook nooit van zijn speen gehouden of geduimd
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft nooit een speen gehad en duimen deed ze ook niet. Ze sabbelde soms op een knuffeldoekje of gewoon stoffen doekje waar ze ook mee kroelde. Als kleutertje gebruikt ze die doekjes als dekentjes voor haar verzameling knuffels 😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven