Bewust kindvrij, deel 24.

24-01-2019 14:03 3043 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier weer verder, deel 24 al weer (voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

En zoals we in het vorige topic geleerd hebben, zijn we goed bezig voor het milieu:
Elk kind dat niet wordt geboren scheelt jaarlijks 58,6 ton in CO2 uitstoot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:31
23.35% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
11-02-2019 18:33
Dat is nog wel de laatste persoon die er iets mee te maken heeft wat jouw wensen zijn toch..?
In theorie, ja. In de praktijk schijnt daar behoorlijk op gediscrimineerd te worden.
Aangezien ik aan het solliciteren ben hoop ik vooral dat het inderdaad niet ter sprake komt, zoals het hoort.

Vandaag nog weer een mooi voorbeeld gezien van de impact van kinderen. De auto voor me slingerde nogal en ik zag dat de bestuurder steeds achterom keek. Toen ik inhaalde zag ik inderdaad een kinderzitje op de achterbank. :facepalm:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Kindvrijheid is toch juist een groot voordeel voor de werkgever. Tenminste iemand die niet telkens afwezig is (zowel fysiek als mentaal)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 20:36
Kindvrijheid is toch juist een groot voordeel voor de werkgever. Tenminste iemand die niet telkens afwezig is (zowel fysiek als mentaal)
Ja precies... ik ben flexibel, hoef niet de kindervakanties vrij te zijn en ook niet onverwacht naar huis omdat mn wondertje ziek is :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met jullie eens hoor! Maar hier op viva heerst blijkbaar de overtuiging dat je, wanneer je je kindvrij zijn profileert, je al snel 'niet in het team past', 'je zelf te weinig kwaliteiten hebt en daarmee dus maar in the picture moet komen' en meer van dat soort kreten. :roll:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Full_Moon schreef:
11-02-2019 20:57
Ik ben het met jullie eens hoor! Maar hier op viva heerst blijkbaar de overtuiging dat je, wanneer je je kindvrij zijn profileert, je al snel 'niet in het team past', 'je zelf te weinig kwaliteiten hebt en daarmee dus maar in the picture moet komen' en meer van dat soort kreten. :roll:
Ik weet welk topic en posts je bedoelt, maar dit is de eerste keer in mn leven dat ik deze mening ben tegengekomen. Het zal wel niet zo'n vaart lopen. Overigens mag je hopen dat je juist in een mannen team terecht komt. Zelfs al hebben die kids, ze praten daar nauwelijks over is mijn ervaring.
Full_Moon schreef:
11-02-2019 20:57
Ik ben het met jullie eens hoor! Maar hier op viva heerst blijkbaar de overtuiging dat je, wanneer je je kindvrij zijn profileert, je al snel 'niet in het team past', 'je zelf te weinig kwaliteiten hebt en daarmee dus maar in the picture moet komen' en meer van dat soort kreten. :roll:
Nooit iets van gemerkt. Maar ik werk vooral met full-time werkende mannen. Niet met van die part-timers voor wie werk een dagopvang is als de kinderen op school zitten.
Ach het heeft niet altijd met wel of niet kindvrij te maken. Ik zat vorige week thuis met griep en nu zit ik met een bronchitis opgescheept. Kan ik nog zo lekker kindvrij en flexibel zijn, ik ben wel twee weken uit de running.
Bij mij op het werk zijn het ook (bijna) allemaal oudere vrouwen met oudere kinderen. Op 1 iemand na, die heeft een heel jong kind.

Ik denk dat er maar 1 of 2 collega's zijn die net zo oud zijn als ik. Maar we hebben geen kinderwens dus dat komt mooi uit haha.

Bij mij is er tijdens een sollicitatiegesprek (heeeul lang geleden hoor :P ) gevraagd of ik een kinderwens had. Achteraf gezien snapte ik waarom ze dat vroeg, want er waren toen 3 of 4 collega's met jonge kinderen en die kwamen op het laatste moment vaak niet opdagen omdat ze geen oppas hadden voor hun kinderen, of omdat ze ziek waren geworden.
Full_Moon schreef:
11-02-2019 20:57
Ik ben het met jullie eens hoor! Maar hier op viva heerst blijkbaar de overtuiging dat je, wanneer je je kindvrij zijn profileert, je al snel 'niet in het team past', 'je zelf te weinig kwaliteiten hebt en daarmee dus maar in the picture moet komen' en meer van dat soort kreten. :roll:
Ik zou inderdaad niet in een team met moekes passen. En dat zie ik als compliment. :proud:
Mijn ouders gebruiken alleen nog een elektrisch kacheltje op zonnepanelen om de woonkamer warm te houden, de rest van hun huis verwarmen ze niet meer (al verdenk ik mijn vader ervan dat hij er schijt aan heeft en overdag, als mijn moeder aan het werk is gewoon de CV aan zet). Ook pakken ze nu voortdurend de trein om hun kinderen op te komen zoeken ipv de auto. Allemaal voor het klimaat, zogenaamd, maar ik denk dat ze met hun bespaarde CO2 uitstoot voor een kleinkind proberen te compenseren :D ik had de opmerking gemaakt dat kinderen een gigantische Carbon footprint hebben.
z-u-s schreef:
12-02-2019 08:23
Mijn ouders gebruiken alleen nog een elektrisch kacheltje op zonnepanelen om de woonkamer warm te houden, de rest van hun huis verwarmen ze niet meer (al verdenk ik mijn vader ervan dat hij er schijt aan heeft en overdag, als mijn moeder aan het werk is gewoon de CV aan zet). Ook pakken ze nu voortdurend de trein om hun kinderen op te komen zoeken ipv de auto. Allemaal voor het klimaat, zogenaamd, maar ik denk dat ze met hun bespaarde CO2 uitstoot voor een kleinkind proberen te compenseren :D ik had de opmerking gemaakt dat kinderen een gigantische Carbon footprint hebben.
Oh wat erg! En (vlieg)vakanties doen ze ook niet meer? Ik zou ze snel uit de droom helpen en zorgen dat ze weer gaan genieten ipv op 'n houtje te bijten en de martelaar uit te hangen.
Alle reacties Link kopieren
In de Libelle van de afgelopen week staat een interessant artikel over kinderloosheid, al dan niet gewild, en hoe mensen er over denken. Iemand die dus nooit een partner tegen gekomen is en daarom geen kinderen heeft. Maar dat de oorzaak van kinderloosheid niet zozeer telt maar de associaties die men heeft bij kinderloze vrouwen in het algemeen. Ze heeft er een boek over geschreven.

Kennelijk ondanks de emancipatie is het grootste goed van een vrouw nog altijd moederschap, ondanks alle andere mogelijkheden en eventuele talenten.
redbulletje schreef:
12-02-2019 08:51
Oh wat erg! En (vlieg)vakanties doen ze ook niet meer? Ik zou ze snel uit de droom helpen en zorgen dat ze weer gaan genieten ipv op 'n houtje te bijten en de martelaar uit te hangen.
Vliegen doen ze idd ook niet meer. Ik heb al gezegd dat ze wat mij betreft mogen kappen met deze onzin, ik bedoel: je kan ook overdrijven (het is daar echt steenkoud in huis), maar als mijn moeder iets in haar hoofd heeft O_o ...

Mijn broer vloog voor een paar tientjes naar de sneeuw, dat kon ook écht niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen onzin.
Of ze nu wél of geen kleinkinderen hebben, ik vind dat we allemaal verplicht zijn aan degenen die ná ons komen om zo min mogelijk footprint achter te laten.

Mensen zijn gewoon smerige egoisten. De politiek krijgt van alles de schuld, die is de schuld van het achteruit gaan van het klimaat.
Maar zelf willen we ons nog steeds de luxe van (verre) vliegreizen niet ontzeggen "omdat we daar recht op hebben", en we willen allemaal elke dag een flinke homp vlees op het bord "omdat we daar recht op hebben", en we willen allemaal overal heen kunnen met de auto "omdat we daar recht op hebben". Volop vuurwerk kopen voor elk hondsgezeik etc. We willen ons zelf niets ontzeggen omdat we vinden dat we overal recht op hebben. En al die dingen veroorzaken zoveel vervuiling.

En dát is de énige oorzaak dat er niets gebeurt aan de klimaat verandering. En er is geen klimaat accoord dat dat goed kan maken.

deze grootouders nemen verantwoording voor hun daden. Respect daarvoor!
z-u-s schreef:
12-02-2019 10:11
Vliegen doen ze idd ook niet meer. Ik heb al gezegd dat ze wat mij betreft mogen kappen met deze onzin, ik bedoel: je kan ook overdrijven (het is daar echt steenkoud in huis), maar als mijn moeder iets in haar hoofd heeft O_o ...

Mijn broer vloog voor een paar tientjes naar de sneeuw, dat kon ook écht niet :proud:
Ik zou er niet tegen kunnen als mijn moeder zo zou gaan leven. Gelukkig hoef ik maar een suggestie te doen voor 'n reisje en zij is haar koffer al aan 't inpakken ;-D
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
11-02-2019 09:56
Het is toch wat met die paarden he. :-D
Is dat nu helemaal over? Bij mij is er nog wat van aanwezig.

Die collega was kortzichtig. En dat zou ik gezegd hebben. Als iemand zegt dat het zo hoort om kinderen te krijgen, zeg ik gewoon dat dat kortzichtig is, vooral in deze tijd van overbevolking.
Iones, ik wilde er nog wel op door gaan maar toen ging het druk worden, dus heb niet meer de kans gehad om er iets over te zeggen.
Carpe Diem
iones schreef:
12-02-2019 10:18
Ik vind het geen onzin.
Of ze nu wél of geen kleinkinderen hebben, ik vind dat we allemaal verplicht zijn aan degenen die ná ons komen om zo min mogelijk footprint achter te laten.

Mensen zijn gewoon smerige egoisten. De politiek krijgt van alles de schuld, die is de schuld van het achteruit gaan van het klimaat.
Maar zelf willen we ons nog steeds de luxe van (verre) vliegreizen niet ontzeggen "omdat we daar recht op hebben", en we willen allemaal elke dag een flinke homp vlees op het bord "omdat we daar recht op hebben", en we willen allemaal overal heen kunnen met de auto "omdat we daar recht op hebben". Volop vuurwerk kopen voor elk hondsgezeik etc. We willen ons zelf niets ontzeggen omdat we vinden dat we overal recht op hebben. En al die dingen veroorzaken zoveel vervuiling.

En dát is de énige oorzaak dat er niets gebeurt aan de klimaat verandering. En er is geen klimaat accoord dat dat goed kan maken.

deze grootouders nemen verantwoording voor hun daden. Respect daarvoor!
Calm your tits! Ben het helemaal eens hoor, dat we allemaal wat moeten doen, hier eten we het grootste deel van de week vegetarisch, eten kleine porties vlees als we het eten, douchen we kort, kopen we weinig nieuw, naaien of breien zelfs af en toe zelf een kledingstuk (dat laatste liefst van ecologische wol, of gerecycled kasjmier, want arme beestjes) en hebben we de afgelopen 6 jaar geen vlucht gemaakt.
En als de boel goed bereikbaar is (zoals waar ik en mijn man wonen) juich is het ook alleen maar toe als mijn ouders met het OV langskomen en de auto laten staan. Ik rij zelf helemaal geen auto.

Maar ik vind dat je ook kan doorslaan. Mijn pa is (onvrijwillig) met vervroegd pensioen en zit de hele dag te verkleumen in zijn huis. Alleen toen ie een longsontsteking had deze winter mocht de verwarming aan. Ik vind dat gestoord. Schaf dan een warmtepomp aan of isoleer je huis (ouders hebben geld zat), ipv besluiten niet meer te verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wel krankzinnig. Maar denk je dat je oude mensen kunt veranderen? Hoe ouder hoe eigenwijzer. Het enige dat je voor hem kunt doen is een dikke trui of een dik vest voor hem kopen en lang thermo ondergoed. Luisteren zullen ze niet. Niet op die leeftijd.

Dit gierige gedrag zie je vaak op die hoge leeftijd hoor. Ze gebruiken het kleinkind alleen maar als smoes.
Mijn moeder is ook overdreven zuinig en denkt dat ze niets meer kan betalen. Terwijl ze écht geld zat heeft op de bank! Maar ze is zo bang dat alles op is voordat ze dood is en dat ze op zwart zaad komt te zitten en alles moet verkopen. Ook al leggen we 100x uit dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn.
iones schreef:
12-02-2019 10:33
Dat is inderdaad wel krankzinnig. Maar denk je dat je oude mensen kunt veranderen? Hoe ouder hoe eigenwijzer. Het enige dat je voor hem kunt doen is een dikke trui of een dik vest voor hem kopen en lang thermo ondergoed. Luisteren zullen ze niet. Niet op die leeftijd.

Dit gierige gedrag zie je vaak op die hoge leeftijd hoor. Ze gebruiken het kleinkind alleen maar als smoes.
Heb een kasjmier slaapmutsje gebreid voor zn kale koppie, het vroor namelijk in de slaapkamer ;) Het is een stuip van mn moeder, zo doet ze wel vaker. Vrij radicaal een idee proberen uit te voeren, en dan later tot de conclusie komen dat het misschien ook gematigder kan. Die fase heeft ze nog niet bereikt dit keer. Ze waren ook naar den Haag om de klimaatspijbelaars te steunen. De intentie is goed. Mijn vader deint altijd een beetje mee op haar ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
11-02-2019 20:57
Ik ben het met jullie eens hoor! Maar hier op viva heerst blijkbaar de overtuiging dat je, wanneer je je kindvrij zijn profileert, je al snel 'niet in het team past', 'je zelf te weinig kwaliteiten hebt en daarmee dus maar in the picture moet komen' en meer van dat soort kreten. :roll:
Deze mening ben ik serieus ook nog nooit tegengekomen.

Bij mijn promotie vertelde mijn leidinggevende dat het feit dat ik geen kinderen heb (en ook geen kinderwens) door het managementteam als enorme pre gezien werd. Of het de doorslag heeft gegeven weet ik niet, ik denk dat hij daar geen uitspraken over durfde te doen :-D
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-02-2019 20:36
Kindvrijheid is toch juist een groot voordeel voor de werkgever. Tenminste iemand die niet telkens afwezig is (zowel fysiek als mentaal)
Ik kreeg de vraag jaren terug eens, was begin 30 en toen werd gevraagd: vertel eens over de persoon Familiemens. Dus ik vertelde samenwonend en geen kinderwens. Daar achteraan zei ik: dus ik ben flexibel inzetbaar en zit niet aan schoolvakanties vast. Kreeg als antwoord: nou dat zegt niets hoor er werken hier voldoende vrouwen die een prima regeling hebben getroffen en moederschap prima weten te combineren met carriere. Hehe ze had blijkbaar zelf kinderen en voelde zich aangevallen ofzo. Echt een sneer (6) . Kreeg de baan niet en dacht later nog, maar goed ook want in de praktijk zal je zien dat ik uiteindelijk altijd het haasje ben met al die zogenaamde carrièremoeders :puh:

Het is toch gewoon een feit dat je met kids nou eenmaal toch meer onverwachts weg moet en in ieder geval vast zit aan schoolvakanties of wilden ze beweren dat ze wel zonder kinderen gaan?!. Ik zie het ook als een voordeel voor werkgevers, vrouwen zonder kinderwens. ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
11-02-2019 21:31
Ach het heeft niet altijd met wel of niet kindvrij te maken. Ik zat vorige week thuis met griep en nu zit ik met een bronchitis opgescheept. Kan ik nog zo lekker kindvrij en flexibel zijn, ik ben wel twee weken uit de running.
He balen, beterschap! Maar zo is het leven. Iedereen is wel eens ziek. In de ene branche loop je ook meer risico dan in de andere (zorg, of kantoor, reis je veel met OV etc).
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
11-02-2019 21:31
Ach het heeft niet altijd met wel of niet kindvrij te maken. Ik zat vorige week thuis met griep en nu zit ik met een bronchitis opgescheept. Kan ik nog zo lekker kindvrij en flexibel zijn, ik ben wel twee weken uit de running.

Oh wat balen. Het voordeel van kindvrij is dat je niet bang hoeft te zijn dat je je kind aansteekt? :lightbulb:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
12-02-2019 10:39
Heb een kasjmier slaapmutsje gebreid voor zn kale koppie, het vroor namelijk in de slaapkamer ;) Het is een stuip van mn moeder, zo doet ze wel vaker. Vrij radicaal een idee proberen uit te voeren, en dan later tot de conclusie komen dat het misschien ook gematigder kan. Die fase heeft ze nog niet bereikt dit keer. Ze waren ook naar den Haag om de klimaatspijbelaars te steunen. De intentie is goed. Mijn vader deint altijd een beetje mee op haar ideeën.
Heb je dat écht gedaan???? En heeft hij het ook echt op gehad in bed denk je? :-D

Je mag hopen dat de zomer snel z'n intrede doet. Ik hoop dat zelf sowieso al. Ben een zomermens.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2019 09:07
Oh wat balen. Het voordeel van kindvrij is dat je niet bang hoeft te zijn dat je je kind aansteekt? :lightbulb:
Het is andersom hoor Kinderen steken elkaar op school aan, en vervolgens hun pa en ma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven