Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Hellow! :bye:

@ slechte nachten: hier hebben we zeer zelden een echte doorslaapnacht, maar een nacht waarin je een uur of langer bezig bent is gelukkig nog zeldzamer.

Tis hier momenteel vaak heel erg vroeg en daar kan ik nog slechter tegen dan een keertje eruit, even troosten en weer doorslapen.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!

@ Wp, welkom bij de Bumba club ;-) Om gek van te worden, die slimme clown ( zoals ie te vaak wordt genoemd...). Zandkasteel heeft ze sinds enige dagen ontdekt en dat vind ik zelf nu nog wel OK.

@Dochter loopt hier eindelijk, na maaaanden te bang/lui te zijn geweest ;-) Kruipen en op de knieën lopen was veel makkelijker natuurlijk.. Moet zeggen dat ze wel in sneltreinvaart nu stappen maakt, hele afstanden legt ze ineens af. Wel handig, want mijn buik begint nu toch wel wat te groeien en telkens tillen werd wat zwaar.

Kletsen kan ze als de beste, haar woordenschat vind ik zelf echt behoorlijk groot en vooral het feit dat ze lijkt te begrijpen wat ik zeg, vind ik erg fijn.

@ slechte nachten, nachten zelf zijn op een hand te tellen sinds ze een maand of 7 is. We hebben nu al een langere fase van moeite met alleen in slaap vallen. De ene avond gaat het goed, de andere avond is drama. Maar, als dat het enige is mogen we niet klagen.

Wel een vreselijk verkouden dametje, die 's ochtends vroeger wakker wordt dan normaal door haar geblaf. Zo sneu..Hopelijk zijn we er komende week vanaf.

Hier gaan wij vrijdag op wintersport, op naar Bella Italia! Vorig jaar was ze 5 maanden en toen heb ik me niet zo druk gemaakt om vermaak in de auto en speelgoed voor daar. Iemand handige tips? Ze vindt zoveel leuk om mee te spelen..
Alle reacties Link kopieren
Present!

Hier is jongste absoluut bumbafan.. Ik ben, sinds ik kinderen heb, echt de master geworden in het mezelf afsluiten voor geluiden uit de tv en uit tablets oid... Kan ik elke ouder aanraden ;-)
Gezellig dames!
Alle reacties Link kopieren
Bumba komt er hier niet in (vindt vriend stom). Net als Woezel en Pip (vind ik stom).
Dus hier vooral de Nijntje liedjes, soms zandkasteel of shaun the sheep ofzo.
Ze kijkt eigenlijk niet echt tenzij het een liedje is.

Chantilly hier hetzelfde kwa taalontwikkeling bij mijn dochter. Ik denk ook dat ze best voorloopt daarin terwijl ze nog niet loopt of los staat (14mnd). Wel fijn voor jou! Scheelt weer dragen idd!
Shaun the sheep kijkt ze nu ook. Zo grappig bij de begintune BEEEHHHT ze mee :rofl:

Of als ik nu vraag waar is je neus, drukt ze op dr neus en zegt ze TOETTOET :hihi:

Ik merk dat ze nu echt alles, maar dan ook echt alles na wil doen. Hetzelfde als ons op de bank zitten, staat één van ons tegen het dressoir geleund gaat ze er precies zo naast staan, dansen nadoen is gewoon leuk, ik nies of hoest hoor ik verderop in de woonkamer ook een nies/hoest geluid en de mooiste is als wij ergens om lachen dat ze mee gaat nep lachen. Ze snapt dr geen hol van, maar wij lachen dus lacht zij ook. Nou ja jullie weten hoe dat verder gaat want dan lachen wij weer om haar en dan lacht zij weer door ons, and so on één groot lachfestijn hier :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Faalmoment du jour:
Ik ging om 23u nog even kijken bij slapende dreumes voordat ik zelf naar bed ging. Schiet de deurklik uit mn hand, klap... dreumes wakker :facepalm:
Die ligt nu dus al een half uur inmiddels een uur te mekkeren (om bij mama te willen hangen) en niks helpt.
Hopelijk valt ze zo vanzelf in slaap. :zzz:
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 30-01-2019 00:14
Reden: Zucht
3.94% gewijzigd
@lavendel haha heel herkenbaar!

@sjaan hopelijk is dreumes wel weer gaan slapen. Ik zat moest om4u naar de wc en heb daarna niet echt meer geslapen. Dreumes om half 5 overstuur en om 6u wakker wakker. Zucht.

We hangen nu op de bank onder een dekentje met Sassa, Toto en Koning koos op repeat :frusty:
aankleefsjaan schreef:
29-01-2019 22:54
Bumba komt er hier niet in (vindt vriend stom). Net als Woezel en Pip (vind ik stom).
Dus hier vooral de Nijntje liedjes, soms zandkasteel of shaun the sheep ofzo.
Ze kijkt eigenlijk niet echt tenzij het een liedje is.

Chantilly hier hetzelfde kwa taalontwikkeling bij mijn dochter. Ik denk ook dat ze best voorloopt daarin terwijl ze nog niet loopt of los staat (14mnd). Wel fijn voor jou! Scheelt weer dragen idd!
Haha hier precies hetzelfde! Ik vind Woezel & Pip helemaal niks en Bumba wordt hem ook echt niet.

Wij hadden gister 10-minutengesprek op de crèche en toen kregen we ook te horen dat dochter echt alles begrijpt. Ze is nu bijna 14 maanden en net over naar de dremesgroep, maar als bijv de leidster van de babygroep zei dat ze ging opruimen, ging dochter als enige meehelpen, die snapte dat toen al. :heart:

Qua zelf woordjes zeggen, is het nog heel matig. Soms denk ik iets te verstaan, maar is zeker niet standaard. Bij jou dat dus ook al wel, Sjaan? Leuk!!

En wat goed dat ze loopt, Chantilly! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik lees ook weer mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer bij! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en schrijf ook weer mee :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook weer mee!

Hier ook een hekel aan al die stomme kinderprogramma's. Gelukkig vindt hij juf Roos nog steeds het leukst. En anders iets met voertuigen: Thomas de trein, Traktor Tom of bazylland filmpjes.

Slechte nachten (of eigenlijk heeeel vroege ochtenden) zijn eindelijk / hopelijk verleden tijd. Hij slaapt nu van 19 tot 6-7 en ik voel me zooo uitgerust. Overdag ook nog 1.5 uur. Ik teken ervoor :)
Alle reacties Link kopieren
Dochter slaapt voorbeeldig, maar wij hebben met een pasgeborene weer onderbroken nachten.. eigenlijk gaat het me tot nu toe verbazingwekkend makkelijk af. Ik klop maar even af, want twee weekjes is natuurlijk nog niks :-$
Alle reacties Link kopieren
Nou na een uur mekkeren en mama een kwartier een hand op dr rug leggen ging ze toch maar weer slapen om vervolgens weer mega vroeg wakker te worden. Pfff.

LasVegas heb je al 10min gesprekjes daar? Hier nog nooit zoiets gehad eigenlijk.
Woordjes zijn voor een ander misschien russisch, maar ik hoor precies wat ze zegt.
De dieren met bijbehorende geluiden kent ze goed en bij pop/bal/beer/sokken/eten enz vervalt vaak óf de eerste of de laatste letter haha. Pindakaas is 'ptaa', boterham is booooohhh en melk is 'meh' en sokken is 'keh'.
Naja ik snap haar en zij mij, werkt prima :biggrin:

Als ik zeg dat ze in bad mag wordt ze echt hysterisch euforisch zegmaar hahaha alsof ze de loterij heeft gewonnen, super cute!

Herfstblaadje: heerlijk, zo'n slaper wens ik ook wel idd!
Alle reacties Link kopieren
ook present! :cheer:

@chantilly: leuk dat je dochter loopt, handig ook ;-) . Ik heb niet echt tips voor in de auto, behalve misschien dat jij of je man ernaast gaat zitten ter vermaak / speelgoed aangeven / filmpjes te laten zien? Veel plezier op wintersport alvast!

@aankleefsjaan: wat schattig dat euforische! Hier hoef je ook maar 'bad' te zeggen en meestal rent hij dan al naar de hal / trap. Maar het meest euforisch lijkt hij als hij een filmpje mag kijken :A: ; hij vraagt er soms de halve dag om maar we laten 't meestal maar 1x per dag toe, dan kan hij zo blij doen :-D . Momenteel is buurman & buurman (bumah!) of pieter konijn een hit.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag mee schrijven. Opening nieuw topic leek mij wel een goed moment.
Ik heb een dochter van bijna 14 maanden. Een lief, vrolijk en ondeugend meisje.

@chantilly wat leuk dat je dochter loopt. Ik vond dat wel een hele mijlpaal.
Ik ben ook benieuwd hoe jullie de ski vakantie en de reis er naar toe gaat bevallen. Wij gaan over een paar weken op wintersport. Wij nemen een tablet mee met wat filmpjes voor dochter. Voor de rest ook benieuwd hoe we haar moeten vermaken.
Hier ook over een paar weken skiën, maar we gaan met beide opa’s en oma’s én met de trein, dus ik gok op een hele rustige week voor mezelf. :biggrin:

@ Sjaan: owja, dat zijn al veel woorden! Soms denk ik wel dat ik te erg zit te wachten op een echt duidelijk woordje hoor, want dochter zegt als ze eten wil bijvoorbeeld, altijd iets van ‘nèh’, maar ik kan dat in de verste verte niet rijmen met ‘eten’, dus beschouw dat dan niet als woordje. Maar eigenlijk zegt ze wel altijd hetzelfde. :)

Welkom Kaartje!
Alle reacties Link kopieren
We zijn vorig jaar ook al geweest met dochter, ze was toen 5 maanden. En volgend jaar is ook alweer geboekt, dan met een 2 jarige en een 7 maand oude baby. Denk dat ze dan op de ski’s gaat, haar opa is behoorlijk enthousiast ;-)

Hier skiet mijn moeder niet en dit jaar mag ik ook niet, ivm de zwangerschap. Wandelen, sleeen, lekker lunchen met zn drieën en daarna wachten tot de rest zich meldt. Even wat drankjes drinken ( nou ja, wat fris of choco) en daarna omkleden en uit eten. Vooral even geen ‘moeten’ en werk. Heerlijk!
Vorig jaar hebben we afgewisseld. Ging prima. Ene keer beiden skiën, andere keer ik de ochtend, man de middag etc. De reis vorig jaar idem, maar slapen in de auto is nu niet meer zo leuk. Gelukkig kunnen we haar snel tevreden houden met eten, dus gezonde en minder gezonde snacks zijn ingeslagen. En verder overnachten we, dus we rijden mooi in twee delen. We zijn ruim 13,5 uur onderweg anders, zonder files.

@ woordjes, hier zijn het echt verstaanbare woorden, maar dochter is ook wat ouder. Met 14 maanden was het mama, papa, nee,
Opa, oma, de naam van de hond, en vooral
klanken waarvan wij snapten wat ze bedoelde. Dat zijn nu echte woorden geworden. Niet zo snel met de grove motoriek, spraak daarentegen gaat als een speer nu.
Welkom Kaartje!

Heerlijk die wintersport in het vooruitzicht. Ik heb een bevalling in het vooruitzicht. Ook leuk. :proud:
Maar komt vast goed in de auto. Autorijden is vermoeiend dus ze zal op die lange stukken vast wel gaan slapen, Chantilly. En verder zou ik voor onze zoon regelen dat hij via ipad/oid filmpjes kan kijken. En snacks. Meer zou ik ook niet weten. Ben benieuwd hoe het gaat maar dat horen we vast van je!

Vorig jaar zijn we samen een midweek geweest en zoon (toen 6 maand) bij opa en oma. Dit jaar gaan we niet. M'n buik is al zo dik, ik ga echt niet meer een dag in de auto zitten om daar vervolgens niks te kunnen vanwege m'n dikke buik en bekken. Volgend jaar is de bedoeling weer een (mid) week samen of met vrienden maar iig zónder Kids. Althans, als we de opa's en oma's zo ver krijgen natuurlijk. Ohja en de teckel moet ook nog ergens, die haat kou :facepalm:

Onze volgende vakantie staat gepland voor juni, naar de Eemhof. Super avontuurlijk. Zoon is dan biina 2 en dochter 3 a 4 maand. Ik ben benieuwd hoe ontspannen dat gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij rijden alleen nog snachts met dochter, als we bijv naar NL rijden. Overdag vinden we vanwege de vele stops en de daardoor enorm veel langere rit niet meer te doen.
Gene ide hoeveel zoon eigenlijk sprak met 14 maanden, maar nu met 23 maanden zijn het volzinnen.

Wij wachten nog paar jaar met wintersport. Zodat we allemaal kunnen skieen. Zonder kinderen op vakantie is niks voor mij. Voorlopig blijven we binnen 5 uur rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer bij!

Suiker: ik zag dat je ook al deze kant opgesneakt was ;-) Weten jullie al wat je dochter gaat geven?
Wij zijn vorig jaar zelfs al wezen skiën, toen was dochter 10 weken.
M’n ouders waren mee, maar alsnog was het wel heftig. Reis ging helemaal prima, maar ik vond het heel intensief qua borstvoeding. Kon elke keer max 3 uur skiën en dan moest ik terug naar het appartement om te voeden of om te kolven.

Verder had ik helemaal bedacht om idyllisch buiten te lopen in de sneeuw met baby, maar het was de hele week -20 en we vonden het dus niet echt verantwoord om naar buiten te gaan met dochter.

Kortom: ik heb onwijze zin in de komende vakantie en ga sowieso 1 hele dag alleen met man van vroeg tot laat skiën. Oppas genoeg. :)
En al die dingen die jij noemt, Chantilly, zijn ook super!! Zou zwanger zeker ook gewoon mee willen, genoeg te doen. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven