Regels lunchtrommel?

01-02-2019 20:15 371 berichten
Vraag voor juffen en meesters: M'n zoon zit op de kleuterschool en ik ben benieuwd wat ik zoal in z'n trommel mag stoppen. Tot nu toe geef ik boterhammen en een banaan mee. Het lijkt me wel leuk om er bijvoorbeeld eens een chocolade paaseitje in te doen. Of een koekje. Hoe erg is dat? Zou dat de andere kinderen opvallen? Er zijn op school geen regels wat betreft lunch. Ik hou me uiteraard wel aan de no-sugar-voorschriften qua traktaties en zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen juf maar een ouder. Bij ons kind op school mag geen snoep en koek in de trommel. Liga mag geloof ik wel, wat natuurlijk ook gewoon een suikerbom is.

Ik geef altijd twee boterhammen mee, dus nooit klachten van juf en kind. Makkelijk en gezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een koekje of een paaseitje (naast een verder normale voedzame lunch) geen enkel probleem.

Maar weet wel dat het lang niet bij iedereen mag.

Hele zakken snoep, donuts en frikandelbroodjes, blikjes sinas etc vind ik wel wat van.
En ja, het gebeurt.
Staat dat bij jullie echt in het schoolboekje? Bij ons staat er dus niks over de inhoud van de lunchbox.
Alle reacties Link kopieren
Stond hier wel in de schoolgids.
Het mocht niet.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan gewoon ouders die zich niet bewust zijn van waar de grens ligt tussen eens een keer een enkel paaseitje en marsen en snickers elke dag naar school.

Ik denk dat er voor een school daarom geen andere optie rest dan het te verbieden. En dat is heel goed voor de gezondheid van kinderen. Want tegenwoordig heb je veel meer dikke kinderen dan vroeger. Ouders weten niet eens meer hoe ze goede en gezonde kost moeten voorzetten!.
Vraag het even na bij de juf. Op de meeste scholen zijn daar wel duidelijke richtlijnen in, maar het verschilt enorm per school. Dus aan antwoorden hier op het forum heb je vrij weinig.
En dan ziet iedereen hem dat paasei opeten en dan heb je 25 ongelukkige kinderen die tegen de juf beginnen zeuren dat ze dat ook willen.


Dan is een boterham met choco simpeler en minder opvallend.
Ook chocolade, maar minder kinderen (en juffen) die erover vallen.
niets met chocola, ook geen chocopasta.
Wel liga, sultana, blokjes kaas, worst, knijpyoghurt, gekookt eitje
Alle reacties Link kopieren
Heb je in de schoolgids gekeken? (vaak ook online te vinden). Die is toch vaak best uitgebreid.

Verder zou ik het aan de juf vragen. Dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
"Ik hou me uiteraard wel aan de no-sugar-voorschriften "

Nou, geen sugar in de broodtrommel doen dus. Paaseitje gewoon thuis geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij mijn kinderen op school zou het de andere kinderen opvallen ja. Ze eten met z'n vieren aan tafel.

Afgezien daarvan zou IK een regelmatigheid als de dagelijkse lunchtrommel gewoon basic houden zonder af en toe op te leuken. Dat is het makkelijkste. Hier willen ze al jaren hetzelfde. Doe ik voor de ene een keer kaas op brood omdat zijn vleeswaar op is, dan is hij daar niet blij mee. Dus dan kan ik wel denken, saai, maar ze zijn helemaal gewend aan saai.
anoniem_370025 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:41
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
01-02-2019 20:36
niets met chocola, ook geen chocopasta.
Wel liga, sultana, blokjes kaas, worst, knijpyoghurt, gekookt eitje
Gaan ze alle boterhammen controleren wat iedereen op zijn boterham heeft?
En waarom geen chocopasta maar wel een Sultana? Is allebei net zo slecht toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier wil kleuter het niet eens. Nee mam, dat mag niet!! En de kinderen spreken elkaar daar onderling dus kennelijk op aan. Is dat dus opgelost, zonder gezeur :-)
Ik vul lunchtrommel alleen met hartige dingen naast boterhammen. Volgens schoolgids mag het niet, volgens dochter wel maar ik strijd niet met de schoolgids. Hier dus vaak iets van komkommer en bifiworstje/baby bel kaasje naast de 2 boterhammen.
minnimouse schreef:
01-02-2019 20:40
Gaan ze alle boterhammen controleren wat iedereen op zijn boterham heeft?
En waarom geen chocopasta maar wel een Sultana? Is allebei net zo slecht toch?
jahoor, als er chocopasta op zit komt de boterham weer terug. mogen ze het niet opeten.
en inderdaad sultana en liga is ook meuk, maar school ziet dat als gezond.
kaas en worst zit veel zout in, maar dat mag wél.
Vergeetmenietje1980 schreef:
01-02-2019 20:36
niets met chocola, ook geen chocopasta.
Wel liga, sultana, blokjes kaas, worst, knijpyoghurt, gekookt eitje
Vreemd dat liga en sultana wel mogen, maar chocolade dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
01-02-2019 20:38
"Ik hou me uiteraard wel aan de no-sugar-voorschriften "

Nou, geen sugar in de broodtrommel doen dus. Paaseitje gewoon thuis geven.
Ik ben ook nog op zoek naar die no sugar paaseitjes :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon brood, fruit en water, aanmaak, koude thee ofzo.
Geen extraatjes. Waar moet de school dan de grens trekken? Jij kent waarschijnlijk de grenzen maar sommige ouders vinden dat moeilijk.
Bewaar je lekkers voor thuis.
Ooit had ik een jongen in de klas met een pita shoarma incl. knoflooksaus.
Die geur in mijn lokaal!!!! o_o
Mijn kinderen hebben een inzetbakje en naast 3 boterhammen gaat er meestal iets kleins in; plakje ontbijtkoek, een worteltje, tomaatje, paar zoute stokjes. 'echt' snoep/ chocolade krijgen ze thuis.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
01-02-2019 20:58
jahoor, als er chocopasta op zit komt de boterham weer terug. mogen ze het niet opeten.
en inderdaad sultana en liga is ook meuk, maar school ziet dat als gezond.
kaas en worst zit veel zout in, maar dat mag wél.
Raar.
En krijgen ze dan niks te eten?
Belg007 schreef:
01-02-2019 20:30
En dan ziet iedereen hem dat paasei opeten en dan heb je 25 ongelukkige kinderen die tegen de juf beginnen zeuren dat ze dat ook willen.


Dan is een boterham met choco simpeler en minder opvallend.
Ook chocolade, maar minder kinderen (en juffen) die erover vallen.
Ja, vandaar de vraag aan juffen en meesters: in hoeverre zien klasgenoten iets als ze zelf aan de lunch zitten?
Alle reacties Link kopieren
Je zou ipv brood ook yoghurt mee kunnen geven, wel afhankelijk van de zelfstandigheid van je kind uiteraard. Niet de bedoeling dat het een kliederboel wordt.

Verder tomaatjes, komkommer. Een pitabroodje met kaas ipv boterham.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
01-02-2019 21:02
Ik ben ook nog op zoek naar die no sugar paaseitjes :biggrin:
Afbeelding

:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben leerkracht van kleuters en sta 5 dagen voor de klas dus weet precies wat de kinderen dagelijks meenemen. Over het algemeen zie ik alleen brood als lunch voorbij komen, maar af en toe weleens iets lekkers. Ik vind het wel belangrijk dat ze eerst gewoon hun brood opeten, maar een keer met Sinterklaas wat pepernoten of een paaseitje met Pasen vind ik geen probleem. Vroeger kreeg ik dat zelf ook en dat vond ik dan echt een traktatie dus kan me zo voorstellen dat dat voor de kinderen nu ook zo voelt. Een lollie of ander snoep vind ik dan weer niet oké en dan zeg ik ook neem maar weer mee naar huis. Het ligt er natuurlijk ook aan welke afspraken er op school zijn gemaakt hierover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven