Vanaf welke leeftijd kwam de kinderwens?

03-02-2019 02:02 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe oud jullie waren wanneer jullie een kinderwens kregen.
Of wanneer het gevoel kwam dat je 'later' ooit een gezin wilde?


***sorry dat niet alle opties er tussen staan excuus

Hoe oud was je toen je besefde dat je 'later ooit' kinderen wilde

Totaal aantal stemmen: 124

15-20 jaar (49%)
20-25 jaar (23%)
30-35 jaar (19%)
35-40 jaar (9%)
anoniem_380983 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 20:53
16.62% gewijzigd
Voor mij ook tussen de 25-30. Sinds vorige zomer echt een grote kinderwens. Helaas ook in een burn-out gekomen waarvan ik nu nog aan het opknappen ben dus moet nog even geduld hebben voordat we kunnen beginnen met proberen. Hopelijk ergens halverwegen dit jaar :) ben net 28 geworden.
Bij mij kwam de kinderwens pas vanaf ca mijn 35e.
Iets te laat voor mijn gevoel.
Maar anderzijds; beter laat dan nooit.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
03-02-2019 08:43
Wat een slechte poll. Alsof iedere vrouw een kinderwens heeft. Ik stem ook 'nooit'
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
03-02-2019 08:43
Wat een slechte poll. Alsof iedere vrouw een kinderwens heeft. Ik stem ook 'nooit'
Onzin, de vraag is: wanneer kwam de kinderwens. Die vraag is niet te beantwoorden voor vrouwen zonder kinderwens, dus is de optie 'nooit' onnodig.
De poll is slecht omdat de optie 25-30 er niet bij staat.
anoniem_62037 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 09:14
Reden: Toevoeging
8.66% gewijzigd
Franky77 schreef:
03-02-2019 08:29
Dit.
Toch had ik op het moment dàt ik met de pil stopte (28), niet een uitgesproken verlangen om op dàt moment snel moeder te worden. Meer pragmatisch: waarom nu niet? Al die twijfel en uitstel in mijn omgeving vond ik moeilijk gedoe (en nu denk ik wel eens: had ik niet wat langer moeten wachten. Het is ook nooit goed ;-)). Dol op mijn drietal ❤️.
Oh herkenbaar! Ik ben nu 26, 8 jaar samen met vriend en over 4 maanden getrouwd. Dus van mij mag het wel gebeuren, ik ben alleen nog maar praktische zaken aan het bedenken, qua gevoel mocht het al jaren geleden! Oh en 3 kinderen, heerlijk zo’n groot gezin 😍
Alle reacties Link kopieren
Altijd al geweten, maar rammelende eierstokken kwamen toen de 30 dichtbij kwam ;-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
FunnyFace8 schreef:
03-02-2019 04:02
25-30 staat er niet tussen.

Ik was 29 toen ik ineens aan kinderen begon te denken. Tot die tijd had ik geen kinderwens en dacht ik altijd kinderloos te blijven. Ik heb er nu twee.
Precies hetzelfde. Ineens met 29 wilde ik toch kinderen. Daarvoor niet. Vond de wereld kut, mensheid helemaal niet zo leuk en een flink deel van de kinderen stom.

En de mijne zijn de leukste. Wereld is nog steeds kut dus veel zorgen en veel kinderen ( maar eigenlijk hun ouders ben ik achter nu :roll: ) vind ik nog steeds stom. ;-)
Wienie25 schreef:
03-02-2019 09:18
Oh herkenbaar! Ik ben nu 26, 8 jaar samen met vriend en over 4 maanden getrouwd. Dus van mij mag het wel gebeuren, ik ben alleen nog maar praktische zaken aan het bedenken, qua gevoel mocht het al jaren geleden! Oh en 3 kinderen, heerlijk zo’n groot gezin 😍
O, ja? :koffie:
Blijdoener schreef:
03-02-2019 08:43
Wat een slechte poll. Alsof iedere vrouw een kinderwens heeft. Ik stem ook 'nooit'
En dat.
Alle reacties Link kopieren
Blijdoener schreef:
03-02-2019 08:43
Wat een slechte poll. Alsof iedere vrouw een kinderwens heeft. Ik stem ook 'nooit'
Misschien komt het nog op je 65e :P
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Die kwam nooit. Waarom mist die optie?
Ik gok dat dit een topic is van iemand die geen kinderwens heeft, maar denkt dat ze die 'hoort' te krijgen.
Blijenvrij schreef:
03-02-2019 09:48
Ik gok dat dit een topic is van iemand die geen kinderwens heeft, maar denkt dat ze die 'hoort' te krijgen.
Er is een topic van TO waar de OP weggehaald is, gaat inderdaad over zoiets als ik de paar reacties. Zit het net te lezen.
TO, waarom de OP weggehaald en deze vraag niet gewoon daar gesteld?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 10:07
13.73% gewijzigd
Nooit! De gruwel.... gelukkig bleek ik ook nog onvruchtbaar te zijn, na jaren de pil te hebben geslikt. Voor de zekerheid mezelf ook nog laten steriliseren.... dus echt nooit!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de vader van mijn oudste tegenkwam. toen was ik 20
Alle reacties Link kopieren
Ik was denk ik 19 ofzo dat ik dacht “ooit wil ik wel kinderen” nu ben ik 21 en al mama :-D niet gepland maar wel heel gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
03-02-2019 09:18
Oh herkenbaar! Ik ben nu 26, 8 jaar samen met vriend en over 4 maanden getrouwd. Dus van mij mag het wel gebeuren, ik ben alleen nog maar praktische zaken aan het bedenken, qua gevoel mocht het al jaren geleden! Oh en 3 kinderen, heerlijk zo’n groot gezin 😍
Ha jij ook, net als mijn dochter nu, dat je als kleuter gewoon 10 kinderen wilde?
EssentialBliss schreef:
03-02-2019 02:09
Ik mis de optie 'nooit'
Dit!
himalaya schreef:
03-02-2019 06:30
Team ‘nooit’.
+100
Mevrouw75 schreef:
03-02-2019 10:48
Ha jij ook, net als mijn dochter nu, dat je als kleuter gewoon 10 kinderen wilde?
Ja eerlijk gezegd wel 😅 Inmiddels lijkt 3-4 kinderen een handiger aantal 😂
Echt al vanaf het moment dat ik begon te praten had ik het over krijgen van kinderen, dat gevoel is nooit weggegaan maar alleen maar sterker geworden.
Ergens in mijn puberteit. Maar vanwege het feit dat ik kind ben van een psychisch instabiele moeder en een autistische vader en dat voor de nodige schade heeft gezorgd (los van zelf ook een diagnose binnen het autisme spectrum) zijn ze er nooit gekomen.
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
03-02-2019 02:09
Ik mis de optie 'nooit'
Dat was ook mijn eerste gedachte! Ik ben nu 45 en heb nooit spijt gehad dat ik geen blok aan mijn eigen been gebaard heb.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe nooit. Ben 28, dus dat kan nog veranderen, maar ik verwacht van niet.
Jammer dat de poll voor geen meter klopt, was wel benieuwd naar de cijfers.
Nooit. Ben al bijna 39 en verwacht hier geen verandering in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven