Baby in de avond mee op visite

03-02-2019 12:54 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met jullie baby en in de avond op bezoek gaan bij familie of vrienden? Zorg je er altijd voor dat kind daar kan slapen? Kind wakker houden?

Ik vind het zo lastig en stuit nogal op onbegrip van schoonfamilie. Bij schoonfamilie is het nu al jarenlang traditie dat iedereen zaterdagavond samenkomt. Er wordt erg uitgebreid gekookt en het is over het algemeen wel gezellig. Voor we ons kind hadden ging ik 9 van de 10 keer wel mee. Alleen wanneer ik geen zin had, ziek was of andere plannen had ging ik niet. Nu met kind ben ik een aantal keer meegeweest en ik vond het erg stressvol. Kind slaapt rond 19u, dan is ze echt moe. Dus ik heb haar een keer slapend meegenomen, daar sliep ze verder. Een andere keer sliep ze niet verder maar bleef maar huilen en huilen. Ik voelde me zo schuldig dat ik haar dit aandeed. Maar volgens schoonfamilie moet ze gewoon wennen. Er zijn drie andere baby's van haar leeftijd (rond de 5 maanden) en zij liggen dus wel in de armen, wakker (en in mijn ogen oververmoeid). Kan het dan echt geen kwaad om een zo'n jong kind wakker te houden? Ik vind het zo zielig. Als ik ga wil ik wel dat ze de ruimte krijgt om daar te slapen, alleen is dat moeilijk omdat ze een klein huis hebben waardoor het erg gehorig is. Mijn kind is het gewend om in stilte en in het donker lekker te gaan slapen. Er wordt van mij verwacht om haar in de kamer naast de woonkamer te leggen, terwijl in de woonkamer dus 20 man hard aan het praten en lachen is.

Ik ben nu weken niet meer geweest en krijg de vraag wanneer ik weer langskom. Ik wil wel, maar ik gun mijn kind gewoon haar rust. Zij vinden dat ik me aanstel en dat ik zo nooit meer buitenkom. De andere baby's doen het toch ook goed in de avond daar? Ligt het dan toch aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je geen oppas?
Alle reacties Link kopieren
Elke week zou ik niet doen, maar af en toe moet kunnen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-02-2019 12:56
Waarom neem je geen oppas?
Voor elke zaterdagavond, lijkt mij overdreven.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdagavond doorbrengen met familie? Echt? Daar zou ik dus allang mee gestopt zijn. Ook zonder baby.

Maar on topic: Je hebt alle recht om te zeggen dat jouw baby hier niet goed mee gedijt. Klaar. Einde discussie.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-02-2019 12:56
Waarom neem je geen oppas?
Ze krijgt nog borstvoeding en weigert momenteel een flesje. Vind het fijner als ze dus bij me is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sws niet elke zaterdagavond bij mijn schoonfamilie gaan zitten, de horror.

Wij hebben een kind van 1 en ik kies voor hem, rust, reinheid, regelmaat. Dan maar niet mee eten. Bij een verjaardag o.i.d. bij schoonfamilie plan ik dat zo dat ik daar heen ga tussen zijn slaapjes door. Bij mijn eigen familie kan ik hem daar in bed leggen.

Ohja, sinds kort maak ik ook wel eens gebruik van een oppasmeisje, ligt eraan waar we zijn.
freexx wijzigde dit bericht op 03-02-2019 13:00
Reden: Aanvulling
12.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
03-02-2019 12:56
Elke week zou ik niet doen, maar af en toe moet kunnen.
Maar houd je je kind dan wakker in de avond?
Alle reacties Link kopieren
Elke zaterdagavond met de familie?!! Ik ben een beetje allergisch voor de afkorting OMG, maar hier is hij wel op zijn plaats.

Ik zou een beetje afwisselen, de ene keer wel en de andere keer niet gaan. Zo nu en dan kan het echt geen kwaad, maar ik zou niet elke week met een baby gaan zeulen die lastig in slaap valt.
Alle reacties Link kopieren
victoria_87 schreef:
03-02-2019 12:59
Ze krijgt nog borstvoeding en weigert momenteel een flesje. Vind het fijner als ze dus bij me is.
JIJ vindt het fijner als die baby bij je is.
Die baby's allemaal meenemen is gewoon showen, die baby's hebben er niets aan, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
victoria_87 schreef:
03-02-2019 12:59
Maar houd je je kind dan wakker in de avond?
Dat ligt toch helemaal aan je kind en aan het moment? Die van mij vielen de ene keer op mijn schoot of op de bank in slaap en de andere keer bleven ze wakker. Je kan ook nog even gaan en op tijd weer naar huis als het niet blijkt te gaan.
Ik nam ze nooit mee ‘s avonds, maar nam een oppas of ze gingen uit logeren. Ik ging dan ook niet wekelijks een avond uit.
Het maakt geen reet uit wat anderen ervan vinden. Jullie kind = jullie regels.

Oh en wij zouden ook niet gaan. Dat anderen mensen dit soort dingen wel doen met hun kind moeten zij weten.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-02-2019 12:57
Elke zaterdagavond doorbrengen met familie? Echt? Daar zou ik dus allang mee gestopt zijn. Ook zonder baby.

Maar on topic: Je hebt alle recht om te zeggen dat jouw baby hier niet goed mee gedijt. Klaar. Einde discussie.
Haha, ja, ik vond het in het begin ook veel te veel. Maar nu vind ik het oprecht gezellig. Alleen met baby dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie dat met jullie baby en in de avond op bezoek gaan bij familie of vrienden? Zorg je er altijd voor dat kind daar kan slapen? Kind wakker houden?

Wij spreken tegenwoordig overdag af, zodat de kinderen op tijd in bed kunnen liggen. Dat deden we ook toen ze baby waren. Als mensen het daar niet mee eens zijn, hebben ze pech. (En ja, die geldt ook voor familie)
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
03-02-2019 13:01
JIJ vindt het fijner als die baby bij je is.
Die baby's allemaal meenemen is gewoon showen, die baby's hebben er niets aan, integendeel.
Ja, ik vind het fijn als mijn baby kan drinken als ze wakker wordt en daar behoefte aan heeft. Ze slaapt namelijk nog niet door.
Wat een ellende, iedere zaterdagavond. Nou daar zou ik sowieso niet heen gaan (ook al had ik geen baby).
Neem dochter af en toe mee als we op visite gaan in de avond. Maar iedere week is wat overdreven. Tijd voor een nieuwe traditie (zaterdagavond voor jezelf en je gezin).
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt of het echt geen kwaad kan om een jonge baby wakker te houden.

Ja natuurlijk kan dat kwaad. Je gaat een baby die wil slapen niet wakker houden.

Neemt niet weg dat je aan het mutsen bent. Een baby kan prima slapen in de kamer naast de kamer waar jullie dan zitten.

En als de baby eenmaal slaapt kan je afhankelijk van de afstand naar je schoonouders ook prima een paar uurtjes weg. Babyfoon bij de buren of een oppas in huis.
karin6789 schreef:
03-02-2019 12:56
Waarom neem je geen oppas?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt of het echt geen kwaad kan om een jonge baby wakker te houden.

Ja natuurlijk kan dat kwaad. Je gaat een baby die wil slapen niet wakker houden.

Neemt niet weg dat je aan het mutsen bent. Een baby kan prima slapen in de kamer naast de kamer waar jullie dan zitten.

En als de baby eenmaal slaapt kan je afhankelijk van de afstand naar je schoonouders ook prima een paar uurtjes weg. Babyfoon bij de buren of een oppas in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Maar jouw kind, jouw regels. En daar heeft niemand iets van te vinden, ook (zelfs) familie niet. Wij hebben dochter zelden 's avonds ergens mee naartoe genomen. Want hoe gezellig het die avond kan zijn, de volgende dagen zaten wij met een overprikkeld en oververmoeid kind.

Bedtijd is hier heilig, afspraken plannen we daarvoor. Zelfs met kerst zorgen we dat dochter op tijd in haar bed ligt en ze is inmiddels ruim twee.
Het lijkt mij voor de volwassen genodigden ook een vreselijk gebeuren als mensen daar massaal hun krijsende babies mee naartoe nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is slaap heilig, dochter gedijt het beste op slapen in een bedje, al vanaf dat ze erg jong was.
Ze gaat mee naar familie, campingbedje mee en over het algemeen slaapt ze dan prima. En lukt dat niet, dan ben ik er ook snel klaar mee en is het pech voor iedereen die vindt dat ze er maar aan moet wennen, pak ik de spullen in en rij ik naar huis. Geen zin in een overprikkeld en oververmoeid kind en ik zit er zelf dan ook niet relaxed meer bij.
Nu moet ik zeggen dat dit nog niet vaak is voorgekomen, maar mijn ouders/schoonouders hebben genoeg ruimte om haar stil weg te kunnen leggen.
En anders kiest een van ons ervoor om thuis te blijven en in bepaalde situaties ( feestjes oid) hebben we de optie om haar te laten logeren.

Echt hoor, jullie kind, jullie beslissing.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 13:13
7.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby is 3 maanden en slaapt in de kinderwagenbak of (straks) campingbedje.
Maar wij gaan niet frequent elders op visite. Onze familie en vrienden snappen dat er nu een periode is waarin ze wat vaker onze kant op komen, en vinden dat dus geen probleem. Dan kunnen onze kinderen gewoon in hun eigen bedje.
Dus kun je dat niet voorstellen? Dat ze ook regelmatig een keer jullie kant op komen? (Als je die bezoekjes aan schoonfamilie in stand wil houden althans. Ik moet er zelf niet aan denken elke zaterdagavond..)
Tot mijn kinderen zeker een half jaar waren sliepen ze in hun eigen bed. Later gingen ze wel is logeren maar dan als wij een groot feest (bruiloft bijvoorbeeld) hadden.
Naar andere feestjes ging 1 van alleen of hadden we oppas.
Eigenlijk gaat het zo nog steeds. En nu zijn ze 12, 9 en 7.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven