Buren geven baby zelfde naam

07-02-2019 22:38 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs verhuisd en een paar maanden zwanger van de tweede. Kennen inmiddels aardig wat mensen in de straat, actieve appgroep ook. Voor eerste kind hadden we drie jaar geleden een naam voor als het 't andere geslacht werd. Die naam wilden we nu graag gaan geven, want krijgen nu het andere geslacht. Nog wel andere namen laten passeren, maar dit is en blijft onze favoriet.

Toevallig zeiden we van de week nog tegen elkaar, dit moet de naam worden, er is niks leukers.

Totdat ik deze week op de buurtapp zie dat de buurvrouw van een paar huizen verder is bevallen, van baby, en het precies die naam heeft gekregen. Het gaat niet om een top 20 naam, ook niet iets heel aparts, maar wel eentje die je niet vaak hoort.

Nu baal ik echt en weet ik niet of ik de naam nog wil geven. Dat voelt nu echt als na-apen en niet meer als onze naam. Heb het gevoel nu uit twee kwaden te moeten kiezen. Keuze A, maar dat voelt nu dus wel minder leuk. Of een keuze B, maar dan is het dus een keuze B (die we overigens nog niet hebben).

Wij blijven hier nog wel lang wonen, zij ook verwacht ik. Kans is groot dat ze dus zelfde school en zelfs straat opgroeien.

Wat zouden jullie doen? Ik kan alleen nog maar teleurgesteld zijn (hormonen helpen ook niet mee).
Alle reacties Link kopieren
Who cares? Waarom moet een naam perse uniek zijn?
Gewoon de naam geven die jullie willen geven en niet kijken naar anderen. Wij hadden ook twee Emily’s in de straat (directe buren van elkaar). Was helemaal niet raar en niemand zag het als ‘nageaapt’.
Alle reacties Link kopieren
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
Alle reacties Link kopieren
Hmm lastig inderdaad! Maar als je zo overtuigd bent van de naam zou ik er gewoon voor gaan! Het kind draagt de naam voor de rest van zijn leven, buren blijf je waarschijnlijk maar tijdelijk.

En ik weet niet hoe de band met de buurvrouw is maar zou je het eventueel met haar kunnen bespreken?
Ik zou me hier echt niet druk om maken. Er zijn echt nog wel meer kinderen met die naam, dus waarom is het nu ineens een probleem als er 1 dichtbij woont en is het geen probleem als er 1 een stad verderop woont? Sowieso was het al nooit “jullie” naam natuurlijk. Een naam kan je zo niet claimen.
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:04
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
Waarom zou je toestemming gaan vragen? Wat als ze zeggen dat het wel een probleem is? Ga je dan die naam niet geven?
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:04
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
Waarom zou je moeten overleggen?? Serieus, je laat de naam van je kind toch niet af hangen van wat de buren een paar deuren verder willen? :bonk:
Wat ik al zei, je kan een naam niet claimen. De buren dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:04
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
WAarom zou je het bespreken? De buren hebben toch niet het alleenrecht op een naam?

To; gewoon de naam geven, jullie vinden m mooi. Belangrijkste reden.
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik zou de naam gewoon gebruiken.

En zeker niet gaan bespreken, want wat als ze toch niet reageren zoals je hoopt?
Niemand heeft het alleenrecht op een naam.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-02-2019 23:08
Waarom zou je toestemming gaan vragen? Wat als ze zeggen dat het wel een probleem is? Ga je dan die naam niet geven?
Ja dit inderdaad. Niet bespreken, voor ze zeggen dat ze het niet willen en jullie je misschien gedwongen voelen om dan toch een andere naam te kiezen. Ze merken het wel als jullie kindje geboren is. Mochten ze er naar vragen kan je uitleggen dat jullie die naam al hadden voor je het bij hen zag en het tof vind dat zij het ook zo'n leuke naam vinden.

Niets ergs van maken als dat niet hoeft
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee buurvrouwen met dezelfde naam, een therapeute, een ex van mijn oom, kennis van vroeger, collega van vroeger.. Allemaal met dezelfde naam. En nu?
En straks of volgend jaar verhuizen zij of jullie ... en zie je hen nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die naam geven. Als je het bekend maakt kun je altijd benoemen dat het toeval is!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een buurkind dat net zo heette als ik. En nog twee kinderen in de klas die net zo heetten als ik. Wat is het probleem? OK, tenzij je je kind Sheq'anaéncy wilde noemen ofzo en je buren zijn nét op datzelfde creatieve idee gekomen, dan is het balen, ja.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:04
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
Ik zie echt niet in waarom je dit zou bespreken.En wat dan? O nou dat vind ik niet leuk dan zeg jij Oke nou jammer ik laat mijn naam wel varen omdat de buren het niet willen :facepalm: .
To ik snap echt het probleem niet.Het zijn buren he geen familie gewoon de naam doen die jullie willen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-02-2019 23:15
je je kind Sheq'anaéncy wilde noemen ofzo en je buren zijn nét op datzelfde creatieve idee gekomen, dan is het balen, ja.

:rofl:


Een collega van mij had hetzelfde, maar dan met haar beste vriendin!
Die gaf haar dochter de naam die zij ook had bedacht.
Ze heeft de naam gewoon ook gegeven, en groot gelijk.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Noem haar Djaydessa. Of Djolyene....
Ik ben het deze keer eens met Pejeka.

Eén van onze kinderen heeft dezelfde naam als een kind hier in de straat. Ouders van kind waren zeer vereerd. Kinderen vonden het later ook oprecht leuk.

Ik zou geen overleg vooraf laten plaatsvinden. Eventuele uitleg achteraf is niet noodzakelijk, maar meer dan voldoende als je dat alsnog wil.
Alle reacties Link kopieren
jouw kind jouw naam, zal mij jeuken dat de buren dezelfde naam hebben.

Mijn jongste zoon heeft een naam die , waar ik nu woon, heel vaak voorkomt, terwijl in mijn oude woonplaats het lang niet zo vaak voorkwam. Lekker belangrijk.

Mijn vriendin heeft haar dochter bijna dezelfde naam gegeven als mijn dochter heeft.. I do not care
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
07-02-2019 23:08
Waarom zou je toestemming gaan vragen? Wat als ze zeggen dat het wel een probleem is? Ga je dan die naam niet geven?
Nee ik zou gewoon wel die naam geven, maar dan komt het niet ineens keihard op hun dak vallen... Maar ik zou dat alleen doen als je redelijk close bent met elkaar
Alle reacties Link kopieren
pianella2016 schreef:
07-02-2019 23:04
Ooh dat is wel balen zeg! Ik weet niet hoe close je met ze bent, maar is bespreken een optie? Leg dit verhaal precies zo uit, lijkt me sterk dat ze dan zeggen dat jullie die naam niet mogen gebruiken..
Toestemming vragen aan de buren ?? Moet niet gekker worden zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het hele probleem niet. Ook vroeger kwam het voor dat er bij buren twee Pieters werden geboren, of twee Jannekes. Gewoon, omdat die kinderen waren vernoemd naar opa en oma ofzo, of omdat toevallig twee gezinnen een zelfde naam leuk vonden.

Waarom zou dat dan heden ten dage opeens een "probleem" moeten zijn dat besproken moet worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap wel dat het een beetje een domper is hoor! Als het al zo lang DE naam is voor jullie zou ik 'm ook gewoon geven. Snap dat je liever niet de 2e in de straat wilt zijn, maar het is voor het leven! Straks krijg je spijt. Dan maar negatieve reacties....als je er al negatieve reacties erop krijgt. Gelukkig is het geen familie of je allerbeste vriendin dan zou ik pas echt balen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hooguit tegen de buren zeggen: "Dat is ook sterk, zo gaat ons kind ook heten!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven