Hoe vond jij het als kind bij de opvang/oppas?

11-02-2019 08:40 53 berichten
Gepikt van ander forum:

De meeste moeders van nu zijn van 1980/1990, zo ook ikzelf. Vroeger waren er nauwelijks kinderen om mij heen waarvan moeder werkte.
Weinig volwassenen kunnen mij vertellen hoe zij het vroeger bij de opvang/oppas hebben ervaren. Vind dit wel interessant om te weten, ook omdat ik nu zelf een dreumes heb die gebruik maakt van oppas.
Daarom hierbij mijn vraag, hoe heb jij het ervaren vroeger en wat voor opvang had je precies?
Solomio schreef:
11-02-2019 18:43
Toen ik 10 was ging mijn moeder weer werken, wat voor die tijd best bijzonder was.
Mijn broer en ik mochten overblijven op school, dat deed destijds niemand.
Ik vond het geweldig.
Soms ging ik tussen de middag met een vriendinnetje mee, want haar moeder vond het zo zielig dat ik moest overblijven. Maar ze hadden daar nogal andere tafelmanieren dan ik thuis gewend was en vond het daardoor helemaal niet leuk om daar te lunchen.

Dat mijn moeder niet thuis was als ik uit school kwam vond ik ook geen probleem, integendeel: ik had een sleutel. Dat had verder niemand in mijn klas.

Als ik hier lees dat mensen thuis willen zijn als de kinderen uit school komen denk ik maar weer even aan mijn eigen jeugd en hoe leuk ik het vond om helemaal zelf thuis te kunnen zijn en te bepalen wat ik ging doen.
Wij waren ook al jong sleutelkinderen.

Oh, ik vond het ook heerlijk om alleen thuis te zijn. Erg vervelend ook als een gezinslid onverwachts toch thuis was (training afgelast, dagje vrij, etc.) op een moment dat je normaal gesproken het rijk alleen had.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geen structurele oppas of naar kdv..
Ik moest ook altijd thuis lunchen, ik was jaloers op de kinderen die over mochten blijven. Dus een paar keer per jaar mocht ik dat dan ook :proud:

Als er oppas thuis kwam voor savonds vond ik dat heel leuk want dan mocht ik opblijven, chips en limonade!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 82, wij hadden een oppas aan huis als mijn ouders werkten. De eerste oppas was een man, ik herinner me niet veel, maar de herinneringen die ik heb zijn goed. We deden veel leuke dingen, vooral veel buiten. Later paste mijn nicht op en die kon heel goed haren vlechten, maar was wat voorzichtiger met ons. Ik vond de mannelijke oppas leuker en weer nog wel dat ik heel verdrietig was dat hij niet meer kwam, maar voelde me bij beide oppassen prima.
copy-paste wijzigde dit bericht op 11-02-2019 20:56
Reden: Woord vergeten
0.66% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven