Zoon krijgt “ straf”

12-02-2019 08:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een kleine maand zit mijn oudste op school. Gaat helemaal goed en hij is nogal geliefd bij de meisjes. Wat nu dus een “ probleem” is geworden want de meisjes doen erg lelijk tegen elkaar en ruilen stoelen zodat ze naast mijn zoon komen te zitten. De juf was dat zat dus mijn kind mag nu niet meer normaal in de kring zitten maar moet verplicht naast de juf zitten en naast een jongetje want anders krijgen de meisjes ruzie. Nu ben ik totaal nog niet thuis in het hele school gebeuren maar is het normaal dat mijn zoon nu een soort van wordt gestraft omdat de meisjes ruzie maken? Heb vanmorgen gevraagd of hij naast de juf moest zitten omdat hij bleef praten of vervelend was maar dat was niet het geval...vind het om eerlijk te zijn wel een beetje jammer en vroeg mij af of ik nu overdrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ach mijn lieve hemel! Echt serieus? Je gaat daarover in gesprek met de juf? Ga 'de Luizenmoeder' eens kijken!
nouschi wijzigde dit bericht op 12-02-2019 08:54
3.11% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, je overdrijft. Maar juf had dit ook anders kunnen aanpakken door bijvoorbeeld elk kind een vaste plek in de kring te geven. Dan ben je van het geschuif af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overdrijft. De juf heeft 20-30 kleuters te handelen en kiest voor rust in de klas. Ik geef haar groot gelijk. Overigens was in mijn kleuterschool tijd 'naast de juf zitten' DE ultieme beloning. Daar was nog net geen roulatie systeem voor bedacht.
Doe normaal.
Ik snap de juf wel en nee het is geen straf voor hem. Maar een maatregel/straf voor de dames. Ze mogen even niet naast hem zitten.

En voor hem en de rest van de klas rust.

Als je je hier al druk over maakt dan krijg je het nog zwaar. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 08:56
14.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn kinderen was naast de juf zitten juist géén straf, maar iets wat ze graag wilden. Wat zegt je zoon ervan?
Later is nu
Ik begrijp het probleem ook niet zo. Iedereen ( inclusief jouw zoon ) is er toch bij gebaat dat het rustig is in de klas. Zie het niet als een straf maar als een ( voorlopig ) beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-02-2019 08:54
Ik vind dat je overdrijft. De juf heeft 20-30 kleuters te handelen en kiest voor rust in de klas. Ik geef haar groot gelijk. Overigens was in mijn kleuterschool tijd 'naast de juf zitten' DE ultieme beloning. Daar was nog net geen roulatie systeem voor bedacht.
Bij mijn dochter ook hoor; daar stond per dag aangegeven wie naast de juf mocht zitten! :-D

Maar verder: is dit serieus bedoeld?! :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
In mijn tijd was het ook een ereplaats naast de juf. Mocht alleen als je heel lief was geweest :D Waar máák je je druk om.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen straf maar een oplossing van een probleem. Een vorm van orde houden en daar is de juf voor aangesteld. Daarbij de juf is ook een meisje dus hij zit nog steeds naast een meisje.
Je kind zal wel vaker in mijn leven gevraagd worden om dingen te doen voor het algemeen belang. Je hele leven ikke ikke ikke is ook geen succes. Je zoontje is niet het middelpunt van het universum.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, je overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Als je het als straf ziet, betekent dat dat je denkt dat hij benadeeld wordt. Op welke manier zie jij dat? Heeft hij er verdriet van dat hij naast de juf moet zitten?
(Ik weet ook niet beter dan dat naast de juf zitten het hoogst haalbare is)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-02-2019 08:53
Ach mijn lieve hemel! Echt serieus? Je gaat daarover in gesprek met de juf? Ga 'de Luizenmoeder' eens kijken!

Wauw, een echte curlingmoeder! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Naast de juf zitten is bij de kleuters inderdaad het meest gewilde plekje, na het plekje naast je zoon blijkbaar voor een aantal meiden. Dat is geen straf.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
12-02-2019 09:02
Wauw, een echte curlingmoeder! ;-D

Exact! :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En iedereen zich maar afvragen waarom bijna niemand meer vrijwillig voor het beroep leerkracht kiest.... Holymoly zeg. En een kutsalaris en met dit soort ouder geneuzel moeten omgaan. Je krijgt toch nog liever dagelijks een wortelkanaalbehandeling dan dat je voor de klas moet staan tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
12-02-2019 09:02
Wauw, een echte curlingmoeder! ;-D
:HA:
Als naast de juf zitten de straf is, dan zou mijn kleuter zich ernstig gaan misdragen 😂😂😂

Je zoon heeft alle meiden achter zich aan, en mag naast de juf! Wat een toptijd moet hij hebben!
anoniem_14704 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 09:14
30.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja je overdrijft
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In de kleuterklassen op de school van mijn dochter zijn er elke dag twee kinderen bofkind en dat houdt onder meer in dat je in de kring naast de juf mag zitten. Jouw zoon is dus elke dag bofkind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Maar een echte curlingmoeder weet toch, dat naast de juf zitten juist een beloning is?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt trouwens zelf dat ze nieuw is in het hele schoolgebeuren, ik vond het zelf in het begin ook nog heel spannend. Dat gekat hier is wel een beetje jammer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
12-02-2019 09:16
Ze zegt trouwens zelf dat ze nieuw is in het hele schoolgebeuren, ik vond het zelf in het begin ook nog heel spannend. Dat gekat hier is wel een beetje jammer.
Je kan wel nieuw zijn in het schoolgebeuren maar dat staat los van het feit dat het nergens over gaat...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Oke duidelijk...

Mijn zoontje zegt alleen maar dat hij nooit naast een vriendinnetje mag zitten. En hij vind dat jammer, en aangezien hij al 2 weken niet meer naast een vriendinnetje mag zitten vind ik het ook best jammer. Verder heeft hij het heel erg naar zijn zin op school hoor. Ik denk ook helemaal niet dat hij het middelpunt van de wereld moet zijn maar als elk kind naast een vriendje/vriendinnetje mag zitten en de mijne niet dan mag ik dat best jammer vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven