Abonnement dierentuin/pretpark etc. de moeite waard?

13-02-2019 13:23 49 berichten
Het is iets (onbenulligs) waar ik tot heden nog niet aan uit kom.
We hebben 2 kinderen, eentje van bijna 3 en eentje van bijna 5. De jongste gaat nu ook de leeftijd in waar voor betaald moet worden bij dagjes uit.

We komen nu net te weinig bij 1 bepaald park om nou een abonnement te nemen. Bijvoorbeeld: we doen 2x per jaar de Efteling aan (1x zomer/1x winter) en we komen graag bij de Gaia Zoo maar ook niet genoeg om er een abonnement uit te halen.

Voor wie een abonnement heeft: Gaan jullie nu echt vaker? Verveelt het niet? Ik begrijp dat er ook kortingen bij zitten voor andere parken, gebruiken jullie deze ook?

Kortom: moet ik die streep over of moet ik er achter blijven? Vind 2x of 4x een abonnement namelijk best een bedrag wat je in 1x mag ophoesten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een abonnement op de dierentuin gehad toen de kinderen 2 en 4 waren. Heerlijk! Ging vaak voor 1 of 2 uurtjes. Toch zeker wel elke 3 weken een keer.
Sinds ze een jaar of 7 zijn hebben we een museumkaart; ook erg leuk en heel afwisselend. Je hebt heel veel leuke musea voor kinderen.
eva1977 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 14:20
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het bij je in de buurt is is het de moeite. Wij hebben een tijd een abonnement gehad op een dierentuin in de buurt. We gingen idd vaker. Ook voor even een paar uurtjes. Of soms zodat de kinderen gewoon lekker in de speeltuin daar konden spelen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik moet er niet aan denken om steeds hetzelfde uitje te doen.
Wij hebben een abonnement (toevallig van de Gaia Zoo) en halen het geld er wel uit. Het gaat niet ten koste van uitstapjes of andere uitjes, het is vaak ook gewoon iets voor op de woensdagmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Vind het alleen de moeite waard als je in de buurt woont. Kinderen zijn dol op herhalingen, zien elke keer wel iets anders of kunnen er lekker spelen. Gewoon het idee om ergens op loopafstand naar toe te gaan, even een paar uurtjes eruit etc. volgens mij is je abonnement dan dubbel en dwars waard.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 13:32
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-02-2019 13:27
Ik moet er niet aan denken om steeds hetzelfde uitje te doen.
ik ook niet, hooguit, als het de dierentuin uit je eigen stad is. Even lopend/fietsend heen
Jaren een Artis-abonnement gehad. Veel gebruikt.
Wij hebben aan abonnement op Plaswijkpark gehad. We hebben het er destijds wel uitgehaald. Het is ook best afwisselend, met binnenspeeltuin, buiten speeltuinen, een zwembadje en dierentuintje. Dus elke keer een ander gedeelte bezoeken. Maar voor een dierentuin zou ik het denk ik wel snel saai gaan vinden
lilalinda schreef:
13-02-2019 13:32
ik ook niet, hooguit, als het de dierentuin uit je eigen stad is. Even lopend/fietsend heen

Ik zag het ook niet als uitje/dagje weg. Gewoon af en toe een uurtje op een studiedag ofzo of een late zomeravond als het mooi weer was.
Mijn tweelingzus gebruikt haar abonnementen veelvuldig. Ze heeft 2 kinderen. De grote buitenspeeltuin tegenover haar huis gingen ze letterlijk iedere dag na school naartoe zodra het weer het toeliet.

Het dierentuin abonnement was ook een groot succes. Ze is twee jaar lang vrijwel ieder weekend -als het niet de hele dag regende- geweest. Die kinderen zijn helemaal gek op dieren dus ze wilden het liefst iedere dag gaan. :proud:

Mijn tweelingzus is nu even aan het rondkijken voor een ander abonnement. Het is denk ik wel belangrijk dat het vlakbij huis is. Je gaat niet iedere maand 100 kilometer rijden om naar een pretpark of dierentuin te gaan.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-02-2019 13:45
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het abonnement voor de dierentuin hier in de buurt niet echt veel gebruikt.
Star² schreef:
13-02-2019 13:33
Ik zag het ook niet als uitje/dagje weg. Gewoon af en toe een uurtje op een studiedag ofzo of een late zomeravond als het mooi weer was.
Precies. Mijn tweelingzus ging ook niet hele dagen. Gewoon een paar uurtjes. Er is in de dierentuin ook een hele coole speeltuin. Daarna gingen ze de stad in. Ergens wat eten. Of naar andere afspraken. Vaak nam ze ook vriendjes en vriendinnetjes van mijn nichtje mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelfs als volwassene zonder kinderen een abonnement op Blijdorp. Maar ik woonde heel dicht bij, dus ik maakte er regelmatig gewoon even een wandelingetje van een uurtje of zo. Als een gewoon park maar dan goed onderhouden en met meer dieren :-).

Nu woon ik vlak bij Artis, en net een kind gekregen, dus dat abonnement is ook al binnen.
watdachtjehiervan schreef:
13-02-2019 13:27
Ik moet er niet aan denken om steeds hetzelfde uitje te doen.
Ik ook niet. Maar kinderen vinden dat vaak wel heel erg leuk. Tenminste, mijn nichtje en neefje.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met het gezin nu voor het zesde jaar een abonnement op de Efteling. Voor het abonnement gingen we al een keer of 4 per jaar en toen hadden we zoiets van dan kunnen we net zo goed een abo nemen. We komen er nu tussen de 12 en 20x per jaar.

Het park is zo groot en vaak zo druk dat je niet alles meer in 1 dag kan doen dus ik vind het echt ideaal, een abonnement.

We wonen een half uurtje rijden van de Efteling vandaan
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om dit jaar een abonnement op een dierentuin hier in de buurt te nemen. Er is een grote speeltuin (Ook een binnenspeeltuin, die is wat kleiner) en tijdens de route langs de dieren zijn er ook regelmatig speeltuintjes. Ik verwacht hier dan ook regelmatig naartoe te gaan, kan zoon lekker spelen en zijn we er lekker uit.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
13-02-2019 13:27
Ik moet er niet aan denken om steeds hetzelfde uitje te doen.

Maar als je abonnement hebt, ga je makkelijker ook gewoon even een uurtje. En veel kinderen vinden het niet erg om weer naar de dierentuin te gaan, als ze het sowieso leuk vinden.

To, belangrijkste is dat je er makkelijk kunt komen. Dus misschien is een abonnement op een speeltuin of kinderboerderij in de buurt nuttiger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden toen onze zoon jonger was een abonnement op plaswijckpark.Geweldig was dat even tussendoor of op bv een studiedag Hij heeft zelfs 1 keer het park bijna voor zichzelf gehad.vond die fantastische uren in de verkeerstuin geweest.Ik vind het een aanrader om een abonnement te nemen op iets wat in je buurt zit.wel grappig hij heeft er nu een bijbaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier een abonnement op de beekse bergen, we wonen op fietsafstand. Ik heb een dochter van 1 en vriend een dochter van 7. We gaan 5-10 keer per jaar. Ook even om te wandelen of speeltuin idd.
Wij hebben er ook een. We komen er ongeveer 1 keer per maand, voor een paar uurtjes. Als we op zondag willen wandelen gaan we dus naar de dierentuin ipv het bos. Dieren,binnenspeeltuin, meerdere buitenspeeltuinen. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
toen ik nog in de stad woonde en relatief dichtbij dierentuin woonde had ik ook abonnement. Je gaat dan ook even kort.

Efteling zou ik graag abonnement voor willen hebben maar het is voor mij dik 2 uur rijden :-), dus veel te duur. Ik kom er graag.
Hier jarenlang een abo op de dierentuin dichtbij, tot de jongste 5 jaar was ofzo. Ook vaak een uurtje even spelen bijv. of alleen de voorstelling met de dierentuinmascotte bijwonen. En soms urenlang dieren kijken.
Ook een jaar een abo op een pretpark, half uur met de auto, gehad. Was leuk voor een keer, tweede abo vonden de kinderen niet meer leuk, dan wilden ze liever eens naar andere parken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt beetje aan de prijzen, maar vaak heb je t abo er na 3 bexoekjes er al uit, denk ook aan gratis parkeren enz. En als iets dichtbij is, zit je daar snel aan. De afgelopen jaren hadden we abo op lokale dierentuin, kids vinden t nog steeds geweldig maarcik ben er zelf een beetje klaar mee dus heb niet verlengd. Dit jaar abo voor pretpark op half uur rijden hiervandaan. Zoals iemand al schreef, kinderen zijn dol op herhaling en zouden elke week wel willlen gaan. Met een abo voel ik me ook niet zo verplicht een lange dag te gaan, als het te druk wordt of kids moe zijn ga je weg en ander keer weer verder. Twijfel pok nog over museumkaart, maak nu vaak gebruik van kortingsacties enz waardoor de bezoekjes weinig kosten maar met zon kaart wordt het nog laagdrempeliger.
Wat leuk Kerrie! Werken op de plek van vele jeugdherinneringen, wat moet dat een leuke bijbaan zijn.

De gemene deler is toch, lees ik, de afstand. Het enige wat hier op fietsafstand zit, met abonnement, is een heel fijne speeltuin. Die is zeker de moeite waard, daar ben ik in 10 minuten fietsen met de bakfiets en lijkt me inderdaad ideaal voor die woensdagmiddagen of hier en daar een uurtje na school.

Efteling en Gaia Zoo twijfelde ik wel aan en misschien inderdaad niet zo geschikt. Efteling is 1 uur rijden, Gaia Zoo 3 kwartier.

Bedankt voor de input zover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven