Vakantie zonder kind

17-02-2019 13:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Over een maand ga ik 5 dagen, 4 nachten naar het buitenland vanuit mijn studie. Dat betekent dat ik mijn zoontje 4 dagen niet zie :(.

Het is dat ik dit voor school doe, anders had ik niet zo lang zonder mijn zoontje gewild.

Ik zie er erg tegenop. Mijn zoontje is verder in goede handen, maar ik ben bang dat ik daar zelf niet kan genieten en alleen maar aan hem denk en hem mis.

Heeft iemand er ervaring mee?

Xxx
Fruity-Pebbles schreef:
17-02-2019 20:23
8-11-2018 had je 1 kind en had je je vriend snel aan je kind voorgesteld.
8-12-2018 zeg je geen kind te hebben en geen man te hebben. Maar mannen oppikt.

Tja, dan neem ik dit advies sowieso niet serieus.

@TO, begrijpelijk dat je het lastig vindt, maar je zoontje zal er niks van krijgen. Hij is in goede handen en na 5 dagen ben je alweer thuis
OIok zonder die info is zo'n opmerking niet serieus te nemen. Alsof ouders allemaal/ beiden thuis blijven tot kind 'groot' genoeg is. En je kind anders wat erg aangedaan word.

Of gaat het erom dat er een bepaalde ouder thuis blijft?

Dom geneuzel is het.
Lucifer2018 schreef:
17-02-2019 20:24
OIok zonder die info is zo'n opmerking niet serieus te nemen. Alsof ouders allemaal/ beiden thuis blijven tot kind 'groot' genoeg is. Dom geneuzel is het.
Ben ik geheel met je eens. Maar een moeder die een maand later zegt dat ze geen kind heeft is erger dan een moeder die 5 dagen voor studie weg moet. En Wolliknolli is misschien/mogelijk degene in de eerste categorie maar ‘schopt’ wel naar de tweede caregorie
Van videobellen werd mijn neefje alleen maar erg verdrietig. Het is geen 3 jarige dat nog een beetje kan relativeren.
Alle reacties Link kopieren
ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig is, zodra ik weer aan het werk ben zal ik ook voor mijn werk naar het buitenland moeten (op termijn) en blijft baby bij vader.

Ik zou zorgen dat je alles uit je reis haalt wat eruit te halen valt, overal aan meedoen, dat leidt af en dan ben je in de avond moe genoeg om te slapen. En bedenk: zolang je niet naar een of andere plek in de middle of nowhere gaat ben je altijd wel zo thuis als er iets is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! :-) ik vind het fijn om de ervaringen van anderen te lezen. Ook fijn om te weten dat andere moeders dit ook doen...

Stoppen met studeren en niet gaan? Ik studeer ook voor mijn zoontje, zodat ik hem kan bieden wat hij nodig heeft. Daarnaast studeer ik over 4 maanden af en heb ik een hbo diploma... zou zonde zijn.

Verder is mijn vriend er voor onze zoon en daarnaast zijn grootouders. Hij blijft in zijn eigen omgeving
Alle reacties Link kopieren
kan je geen webcam installeren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-02-2019 22:17
kan je geen webcam installeren
Word steeds gekker.
retrostar schreef:
17-02-2019 22:17
kan je geen webcam installeren
Nou ja zeg, je maakt een grap?!
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat ik weg ging was het vanwege overlijden in het buitenland van een dierbare. Mijn kinderen waren ook heel klein en zag er enorm tegenop (om meerdere redenen uiteraard...)
Mijn kinderen hebben me gemist, maar het ging enorm goed. Eigenlijk stelde ik me een beetje aan. Het gaf me het zetje om iets meer los te laten en meer voor mezelf te doen. Ga sindsdien regelmatig een weekendje of een paar dagen weg. In mijn eentje, net zoals ik deed toen ik nog geen kinderen had. Ik blij, kinderen blij... heerlijk!
Kloasien schreef:
17-02-2019 21:43
Bedankt voor de reacties! :-) ik vind het fijn om de ervaringen van anderen te lezen. Ook fijn om te weten dat andere moeders dit ook doen...

Stoppen met studeren en niet gaan? Ik studeer ook voor mijn zoontje, zodat ik hem kan bieden wat hij nodig heeft. Daarnaast studeer ik over 4 maanden af en heb ik een hbo diploma... zou zonde zijn.

Verder is mijn vriend er voor onze zoon en daarnaast zijn grootouders. Hij blijft in zijn eigen omgeving
Oh dus het is allemaal niet zo'n probleem?
Alle reacties Link kopieren
Kloasien schreef:
17-02-2019 21:43
Bedankt voor de reacties! :-) ik vind het fijn om de ervaringen van anderen te lezen. Ook fijn om te weten dat andere moeders dit ook doen...

Stoppen met studeren en niet gaan? Ik studeer ook voor mijn zoontje, zodat ik hem kan bieden wat hij nodig heeft. Daarnaast studeer ik over 4 maanden af en heb ik een hbo diploma... zou zonde zijn.

Verder is mijn vriend er voor onze zoon en daarnaast zijn grootouders. Hij blijft in zijn eigen omgeving


:thumbsup:
Soms moet je een topic openen om er door achterlijke reacties achter te komen dat je eigenlijk geen probleem hebt.

Geniet van je me-time! Niet gaan skypen of facetimen of bellen hoor, snapt zo’n kleintje niks van, de mijne raakte daar juist van overstuur.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik na 3 maanden weer aan het werk ging, stond er ook een buitenlandtrip in de agenda. Naast het gekolf, vond ik het even heerlijk mezelf te kunnen zijn. Het viel allemaal mee. Hopelijk doet dat het voor jou ook.
Alle reacties Link kopieren
Wolliknolli schreef:
18-02-2019 19:35
Oh dus het is allemaal niet zo'n probleem?
Ik vind dit een gekke reactie.
Het is superknap wat ze doet!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees nu ook je andere reacties :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kloasien schreef:
17-02-2019 21:43
Bedankt voor de reacties! :-) ik vind het fijn om de ervaringen van anderen te lezen. Ook fijn om te weten dat andere moeders dit ook doen...

Stoppen met studeren en niet gaan? Ik studeer ook voor mijn zoontje, zodat ik hem kan bieden wat hij nodig heeft. Daarnaast studeer ik over 4 maanden af en heb ik een hbo diploma... zou zonde zijn.

Verder is mijn vriend er voor onze zoon en daarnaast zijn grootouders. Hij blijft in zijn eigen omgeving

Jij dacht dat jij de enige was?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
19-02-2019 09:51
Jij dacht dat jij de enige was?
Daar ben ik nu eigenlijk ook het meest verbaasd over. In wat voor een wereld leef je dat je hier serieus aan twijfelt?

Ik vind het heerlijk dat ik een paar keer per jaar de kans heb om even weg te gaan. Een weekendje met vrienden, een paar dagen cursus op een externe locatie of voor mijn werk naar het buitenland. Hoe uitputtend de programma's soms ook zijn, puur door het feit dat ik even alleen maar aan mezelf hoef te denken laad ik al op en krijg ik nieuwe energie.

Videobellen heb ik nog nooit gedaan, zelfs nu bel ik amper (ze zijn 5 en 8). Het enige wat we doen zijn berichtjes naar elkaar inspreken op WhatsApp. Voor mij fijn, omdat ik dat kan doen als ik tijd heb ('s avonds om tien uur bijvoorbeeld), voor mijn man fijn omdat hij ze kan laten luisteren als het uitkomt (en dat is niet vlak voor het naar bed gaan).
Ik snap geen bal van dit topic.
Eerst miepen dat je echt geen 4 dagen zonder kind kan en als dan geopperd wordt dat je maar moet stoppen met die studie, dan is het ineens geen punt meer.

Ik zou verder wat meer leren loslaten, anders ga je er aan onderdoor als je kind ergens wil logeren of op schoolkamp gaat of later zelfs uit huis wil.
Kastanjez schreef:
19-02-2019 10:17
Daar ben ik nu eigenlijk ook het meest verbaasd over. In wat voor een wereld leef je dat je hier serieus aan twijfelt?

Ik vind het heerlijk dat ik een paar keer per jaar de kans heb om even weg te gaan. Een weekendje met vrienden, een paar dagen cursus op een externe locatie of voor mijn werk naar het buitenland. Hoe uitputtend de programma's soms ook zijn, puur door het feit dat ik even alleen maar aan mezelf hoef te denken laad ik al op en krijg ik nieuwe energie.

Videobellen heb ik nog nooit gedaan, zelfs nu bel ik amper (ze zijn 5 en 8). Het enige wat we doen zijn berichtjes naar elkaar inspreken op WhatsApp. Voor mij fijn, omdat ik dat kan doen als ik tijd heb ('s avonds om tien uur bijvoorbeeld), voor mijn man fijn omdat hij ze kan laten luisteren als het uitkomt (en dat is niet vlak voor het naar bed gaan).
Dit dus. Ik ga zo'n 6x per jaar zonder man en kinderen weg. Dat varieert van een paar dagen tot een week, anderhalf.

Voor mijn werk, gezellig met een vriendin eropuit. Alleen, of voor een speciale gelegenheid.

Thuis draait alles wel door en natuurlijk missen we elkaar, maar zo erg is dat niet. Kinderen raken daar wel aan gewend. En zolang ze lekker thuis zijn met papa of mama is het niet zo'n grote verandering voor ze.
Dochterlief is hier zes weken en god wat kijk ik uit naar mijn eerste weekendje weg eind maart!

Doorslapen, even geen rekening hoeven houden met slaapjes en flessen, tijd voor mijzelf. Zaaaaaalig!

Dus nee geen herkenning, ik zou zeggen: geniet!
Wel grappig hoe relatief het allemaal is. Als moeder geniet ik echt van mijn werktripjes. Tuurlijk is het hard werken en we maken lange uren, maar alleen al het feit dat je alleen aan jezelf hoeft te denken en je kan slapen 's nachts, maakt het voor mij een soort vakantie.

Terwijl ik ook collega's heb, die klagen dat het zoooo zwaar is om zolang te werken. Dat zijn dus de collega's zonder kinderen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder ging vroeger ook gerust een week naar haar zus in het buitenland. Het is van alle tijden hoor. En zowel ik als mijn moeder hebben het overleefd.
Geniet van de ervaring TO.

Oh en niet bellen/videobellen, ik werd daar alleen maar verdrietig van en het haalde me uit mijn ritme.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:24
Reden: toevoeging
22.29% gewijzigd
Mijn ouders gingen ook geregeld een weekje weg. Nooit een probleem geweest. Ik vond het juist wel leuk voor hen, wij werden verwend door opa en oma en als ze thuiskwamen hadden ze vaak souvenirs mee voor ons, dan was het feest.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
19-02-2019 14:18
Wel grappig hoe relatief het allemaal is. Als moeder geniet ik echt van mijn werktripjes. Tuurlijk is het hard werken en we maken lange uren, maar alleen al het feit dat je alleen aan jezelf hoeft te denken en je kan slapen 's nachts, maakt het voor mij een soort vakantie.

Terwijl ik ook collega's heb, die klagen dat het zoooo zwaar is om zolang te werken. Dat zijn dus de collega's zonder kinderen ;-D
Ik vind het ook zwaar hoor. Maar goed, ik ben dan altijd met pubers op stap en dan zijn de dagen en nachten echt wel heel zwaar. Ik heb weleens een collega gehad die voor hij thuis kwam eerst een nacht in een hotel wilde bij slapen.
Kind is bij vader? Dan geen probleem toch?
Ik ben voor een pleziertripje 4 dagen weggeweest toen kind 6 maanden was. Was vooral zwaar voor papa ;-D
En ik ben 1 tot 2 keer een weekend weg per jaar. We hebben inmiddels twee kinderen en dan zijn ze ook bij papa. Geen probleem.

Binnenkort een lang weekend naar opa en oma, hoop ik. Heerlijk samen met man wat doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven