Onwillekeurige bewegingen

17-02-2019 20:35 17 berichten
Hallo ouders!

Ik ben vanavond, tijdens het geven van het avondeten aan mijn dochtertje van 14 maanden, toch wel even geschrokken...

Ik merk al sinds een tijdje dat ze best wel druk beweegt als ze moe is in de avond. Maar sinds een paar weken maakt ze zo nu en dan ook wat schokkerige bewegingen met haar hoofd of armen.
Als baby deed ze dit heel veel en bij babys is dit volgens mij ook vrij normaal.
Maar nu is ze ouder dan een jaar, en merk ik het juist weer vaker op. Dus voornamelijk als ze moe en erg druk is.

Vanavond tijdens het eten een paar keer zo ongecontroleerd dat ik het er naar vond uitzien... Zelf leek ze nergens last van te hebben. En maar druk zwaaien met haar armpjes. En dan af en toe zo'n schokje ertussen. Of een knik met het hoofd...

Dit is mijn eerste kindje en ik weet niet zo goed of deze beweginkjes normaal zijn, of dat het beter is om naar de huisarts te gaan?...

Ervaringen of tips van andere ouders??

Alvast bedankt!!
Mijn zoontje begon als baby te fladderen en doet dat nog steeds (7 jr nu). Hebben we naar laten kijken, zijn onschuldige tics (hij heeft er meer inmiddels).
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel naar de huisarts. En probeer het te filmen, zodat je het kan laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, wel naar de huisarts. En probeer het te filmen, zodat je het kan laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat Gatinmijnsok zegt.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip gatinmijnsok!

Ik zou hier zeker mee naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Idd filmen en naar de huisarts gaan. Ik herken dit niet van mijn 3 kinderen.
Juist omdat je schrijft dat ze het heeft als ze moe is zou ik niet meteen denken dat er wat aan de hand is.

Maar filmen en laten zien aan huisarts kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit eens; https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/ee ... slaap-valt

En bespreek dit eens met je huisarts mocht je je zorgen maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
17-02-2019 21:28
Lees dit eens; https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/ee ... slaap-valt

En bespreek dit eens met je huisarts mocht je je zorgen maken.
ik snap die link niet, dat gaat over schokken tijdens de slaap
niet over ongecontroleerde bewegingen tijdens het eten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen een afspraak met de huisarts maken. Ook zonder filmpje denk ik dat je goed kan uitleggen wat je observeert.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-02-2019 21:36
ik snap die link niet, dat gaat over schokken tijdens de slaap
niet over ongecontroleerde bewegingen tijdens het eten
Vaak is dit ook bij moe worden en in slaap vallen, kon alleen geen juiste link zo snel vinden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
17-02-2019 22:07
Vaak is dit ook bij moe worden en in slaap vallen, kon alleen geen juiste link zo snel vinden.
lijkt me irrelevant. de huisarts daar moet to naar toe
Alle reacties Link kopieren
Hier niet herkenbaar met dochter van 15 mnd. Goede tip van filmen en huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook even bespreken met de huisarts. Het kan vanalles zijn van totaal onschuldig tot behoorlijk ernstig met een heel heel heel grote kans dat het onder totaal onschuldig valt, maar als niet, dan wil je het niet missen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hee wat fijn ;-) Zoveel bruikbare reacties. Van meedenken tot eigen ervaringen. Hier heb ik wat aan! Ik bel morgen de huisarts en zal ook proberen het op video vast te leggen. Goed idee!
Heel erg bedankt allemaal!!!!

Groet
Ik heb 3 kinderen en dit komt me niet bekend voor. Dat betekent niet meteen dat er iets mis is, maar even navragen bij de huisarts lijkt me een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven