Mijn dochter is een klikspaan .

18-02-2019 14:59 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e dochter is een vreselijke klikspaan geworden, en ik merk dat ik me daar steeds meer aan irriteer, de manier hoe ze als een dief in de nacht op mij af kan sluipen om op fluisterende toon te vertellen dat haar zus aan mijn parfumflesje heeft gezeten ( ze weten dat dat niet mag) vervolgens gaat ze weer gewoon verder met datgene waarmee ze bezig was en zie je niet aan haar dat ze ooit iets heeft gezegd, heel sneaky.

Mijn man zegt dat dit maar een fase is, maar ik vind dit echt geen leuke fase, zeker omdat het nu ook anderen in de familie begint op te vallen.
Zo waren we vorige maand op de verjaardag van mijn schoonmoeder, en zoals gewoonlijk zitten de volwassenen in de woonkamer en zijn de kinderen boven aan het spelen, en mijn dochter kwam weer eens sluipend op mij af met die welbekende dit-moet -je -weten -blik in haar ogen, waarop een ander nichtje zuchtend met rollende ogen zei: Ja hoor ga je weer klikken? Zo ben jij !!! Waarop mijn schoonmoeder weer lachend zei dat mijn dochter haar ogen en oren zijn wanneer alle nichtjes en neefjes bij oma zijn, ik vond dat heel erg om te horen, en ik hoop maar dat het een fase is, want ik ken zat volwassen mensen die nog steeds in de klik fase van hun leven zitten, en dat zijn toch mensen waar je met een grote boog omheen loopt .

Ik heb haar al een paar keer aangesproken, genegeerd, gewaarschuwd, maar het houd niet op, ze is ook heel star in haar mening, wanneer ik vraag waarom ze zo klikt dan zegt ze omdat er aan jou parfum word gezeten en dat mag niet.
Mijn 2 andere kinderen die klikken nooit zo bewust, soms zeggen ze wel eens iets maar dat gebeurd waar de dader zelf bij is waardoor er discussie ontstaat, in mijn beleving is dat minder onschuldig dan dat stiekeme .
Hebben jullie deze fase ook meegemaakt, en hoe gingen jullie hiermee om???
Ik heb de juf hier nog niet over gehoord, en ze word ook ( nog) gevraagd voor feestjes, maar ik ben bang dat als ze dit gedrag in de klas blijft vertonen dat ze dan word buitengesloten.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ophoud ?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Hoe oud is ze? Mijn jongste heeft er ook een handje van gehad een jaar of wat terug. Hier hielp zeggen dat ik het alleen wilde horen als het gevaarlijk was.
Hoe oud is ze?
Wat doe jij met zo'n mededeling van haar?
Zo te lezen gebruikt oma die mededelingen om de andere kinderen aan te spreken? Ik denk dat je niet alleen je dochter dit moet afleren, maar ook je schoonmoeder moet vertellen dat ze dit geklik niet moet goedkeuren of belonen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen klikken om te laten zien dat zij de regels kennen en zich eraan kunnen houden. Niks mis mee.

Doe niet zo onaardig tegen het meisje, ze doet niets verkeerd. Laat het gaan. Het is inderdaad een fase.
Alle reacties Link kopieren
Sommige kinderen zijn gewoon erg van het regeltjes volgen. Eigenlijk is ze gewoon erg eerlijk. Ik zou het eigenlijk gewoon even op zijn beloop laten en je er niet al te veel zorgen over maken. Zeker niet als het verder gewoon goed met haar gaat.
Ik heb een tijdje (heel gemeen) Klikspaan, boterspaan gezongen. Mijn jongste deed het ook namelijk. Dat hielp, want hij vond dat totaal niet leuk, zeker niet als mijn man en dochter ook meededen.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste dochter heeft dit ook een tijdje gedaan, en ik vond het ook vervelend worden. Ik reageerde later nog maar nauwelijks en zei gewoon; 'Oké' als ze me iets dergelijks vertelde, en ging dan weer verder waar ik mee bezig was, dat hielp.
Misschien dat eens wat langer aankijken/proberen? Meestal stopt bepaald gedrag wel als het niet 'beloond' wordt. Misschien duurt het bij je dochter wat langer?
Zodra één van mijn kinderen probeert te klikken, begin ik er doorheen te praten en zeg ik duidelijk dat ik daar niet van gediend ben. Alleen als de ander iets levensgevaarlijks doet, mogen ze het me komen vertellen. Zodra ik die riedel heb afgemaakt, draai ik me om en ga ik verder waar ik mee bezig was.

Mijn kinderen zijn niet zo van het klikken. Ik kan niet garanderen dat het door mijn aanpak komt, maar ik hoop het natuurlijk van wel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Alles wijst erop dat je dochter een transpersoon is.
Dolberg schreef:
18-02-2019 15:05
Alles wijst erop dat je dochter een transpersoon is.
Een watte?
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar wat jij nu moet doen volgens haar met deze informatie. En dan aangeven dat jij er niets mee gaat doen, omdat je het zelf niet hebt gezien en verder gaan met waar je mee bezig was.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Leg uit wat klikken is, want misschien weet ze niet wat je bedoelt daarmee. En wat mij betreft mag het alleen als het om iets gevaarlijks gaat.
Dolberg schreef:
18-02-2019 15:05
Alles wijst erop dat je dochter een transpersoon is.
:kneel:
En natuurlijk nooit het andere kind aanspreken op gedrag waarover geklikt is.

Regels volgen is prima. Maar niet klikken is hier ook een regel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn oudste dochter heeft dit ook een tijdje gedaan. Niet omdat ze andere kinderen in de problemen wilde brengen ofzo, maar omdat ze inderdaad erg star was in "goed/kwaad
en lief/stout" etc.
Tot ze merkte dat andere kinderen haar niet meer betrokken bij dingen en haar een klikspaan vonden.
Ze is er zelf mee aan de slag gegaan en ermee opgehouden, al heeft ze het nog steeds wel eens lastig als haar klasgenoten/vrienden iets doen wat niet door de beugel kan. (middelbare school inmiddels).
Alle reacties Link kopieren
Dolberg maakt een grapje. Heeft gisteren luizenmoeder gekeken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Waarom wil ze zo graag jouw goedkeuring
biol schreef:
18-02-2019 15:08
Dolberg maakt een grapje. Heeft gisteren luizenmoeder gekeken
:facepalm: oh dat moet ik nog terugkijken.
biol schreef:
18-02-2019 15:08
Dolberg maakt een grapje. Heeft gisteren luizenmoeder gekeken

O hou op met die domme grappen hier. Ik kijk die ellende bewust niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Flauw geintje hoor. Maar moest er zelf wel erg om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-02-2019 15:09
O hou op met die domme grappen hier. Ik kijk die ellende bewust niet.
Allemachtig wat een azijnpisser ben je toch!
Dolberg schreef:
18-02-2019 15:10
Allemachtig wat een azijnpisser ben je toch!

Alweer zo'n dijenkletser.
Star² schreef:
18-02-2019 15:09
O hou op met die domme grappen hier. Ik kijk die ellende bewust niet.
Hier nog 1. Tenenkrommend vind ik het. Ben wel veruit in de minderheid altijd, daar snap ik ook niets van. Al die intelligente vrouwen die er dubbel om liggen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-02-2019 15:11
Alweer zo'n dijenkletser.
:-P)

Laten we dit topic niet verder vervuilen lieverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven