Slapen kinderdagverblijf

26-02-2019 17:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

In november ben ik bevallen van een mooie zoon. Het is een pittige baby geweest. Hij krijgt nu reflux medicatie en gelukkig gaat het steeds beter.
Tot januari wilde hij alleen bij ons in bed slapen en overdag sliep hij nouwelijks.
Nu slaapt hij snachts in een Co sleeper en overdag op een voedingskussen in zijn ledikant.

Aanstaande donderdag hebben we een eerste wendag bij het kdv. Vandaag ben ik gebeld en is er aangegeven dat hij niet op het voedingskussen mag slapen bij hun. Gewoon op het matras lukt echt niet. Zowel buik als rug geprobeerd en weken geoefend. Hij zet het op een huilen en raakt compleet over zijn toeren. Heel af en toe valt hij op zijn buik in slaap maar dit is alleen als hij echt heel moe is.

Nu ben ik in staat om het kdv af te zeggen en hem naar mijn moeder te brengen zodat hij op zijn eigen tempo kan wennen aan het slapen in zijn eigen bed.

Heeft iemand ervaring, tips of advies?

Alvast bedankt!
Slaapt hij in de kinderwagen(bak) wel?
Alle reacties Link kopieren
Nou eerst maar eens proberen toch? Wie weet gaat het daar wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een onwijze dooddoener,
Maar op het kinderdagverblijf hebben ze vaak meer met dit bijltje gehakt, en word er echt wel gekeken naar de behoeftes van het kind.
Maar dat is wel waar ik in geloof.
Mijn jongste had dat ook, hele erge reflux en zelfs met medicatie niet goed kunnen en willen slapen op KVD, ze hebben haar echt bij een van de leidsters gehouden eerste paar weken. Ze sliep wel op leidsters. Of in de schommelstoel.
Sommige kinderen slapen in een draagdoek bij de leidsters. Net wat kind fijn vind.
Weet wel dat niet elk KVD dat wil en kan.

Ik had geen anderen ( of grootouders) in mijn buurt wonen en die ook nog eens zelf niet werkten.

Na verloop van een paar weken ging het beter en uiteindelijk sliep ze daar beter dan thuis overdag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-02-2019 17:50
2.29% gewijzigd
Geloof me, komt goed!
Zelf jarenlang in de kinderopvang gewerkt, zulke kleine guppies hielden we vlak bij ons, in de wandelwagenbak, in de box, op de arm of in een hangwiegje.

En vaak was het: vreemde ogen 'dwingen' dan sliepen ze bij ons wel goed en thuis bijvoorbeeld niet!

Probeer het, voelt het niet goed dan kun je het altijd nog uitstellen!
Star² schreef:
26-02-2019 17:45
Slaapt hij in de kinderwagen(bak) wel?
Of dat, nam een leidster haar mee in de bak voor rondje om of een boodschapje en dan zetten ze de hele wagen met slapend kind in het slaaplokaal. Deed ik thuis ook als ze niet wilde slapen.
Gaan ze eerlijk zijn als het niet lukt?
Als hij de boel de halve dag bij elkaar krijst én ook de anderen wakker houdt?

Of gaan ze zeggen "alles gaat hier prima qua slapen", terwijl het misschien niet zo is?

Dat zou mijn voornaamste zorg zijn.


Ik zou het gerust 1 of 2 wendagen geven, maar hen van in begin duidelijk maken dat ze wel eerlijk moeten zijn.
Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
26-02-2019 17:50
Gaan ze eerlijk zijn als het niet lukt?
Als hij de boel de halve dag bij elkaar krijst én ook de anderen wakker houdt?

Of gaan ze zeggen "alles gaat hier prima qua slapen", terwijl het misschien niet zo is?

Dat zou mijn voornaamste zorg zijn.


Ik zou het gerust 1 of 2 wendagen geven, maar hen van in begin duidelijk maken dat ze wel eerlijk moeten zijn.
Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Tuurlijk gaan ze eerlijk zijn. Wat is het belang van daarover liegen?
Lucifer2018 schreef:
26-02-2019 17:49
Of dat, nam een leidster haar mee in de bak voor rondje om of een boodschapje en dan zetten ze de hele wagen met slapend kind in het slaaplokaal. Deed ik thuis ook als ze niet wilde slapen.

Ja werkt bij oudste prima.
Belg007 schreef:
26-02-2019 17:50
Gaan ze eerlijk zijn als het niet lukt?
Als hij de boel de halve dag bij elkaar krijst én ook de anderen wakker houdt?

Of gaan ze zeggen "alles gaat hier prima qua slapen", terwijl het misschien niet zo is?

Dat zou mijn voornaamste zorg zijn.


Ik zou het gerust 1 of 2 wendagen geven, maar hen van in begin duidelijk maken dat ze wel eerlijk moeten zijn.
Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Dat gaan ze niet zeggen.
sparkandshine schreef:
26-02-2019 17:55
Tuurlijk gaan ze eerlijk zijn. Wat is het belang van daarover liegen?
Kind blijft komen en zij rijven elke dag de centen binnen.


Als ze zeggen dat het totaal niet gaat houdt moeder het kind thuis - gaat het naar oma - en zijn zij een kind kwijt.
Gewoon even kijken hoe het gaat op het kdv. Ze zijn daar echt wel wat gewend. Heb het daar op ‘ons’ kdv eens met een leidster over gehad. Soms hebben ze ook een huilbaby bijvoorbeeld, daar zijn ze dan ook intensief mee bezig. En zoveel jonge baby’s slapen nog moeilijk, dat is echt geen uitzondering. Zo staat bij ons kdv op de babygroep ook zo’n schommelgeval, sommige baby’s slapen dan bijvoorbeeld gewoon op de groep omdat het alleen in een bedje niet lukt. Als het goed is, denken ze wel mee.
Belg007 schreef:
26-02-2019 17:58
Kind blijft komen en zij rijven elke dag de centen binnen.


Als ze zeggen dat het totaal niet gaat houdt moeder het kind thuis - gaat het naar oma - en zijn zij een kind kwijt.
Er is hier bijna overal een wachtlijst. Als ze echt alleen op de centjes zitten zullen ze een blijvend huilend kind naar huis laten gaan en een ander kind binnen halen. Als dat is hoe de kinderopvang hier zou werken,. Maar dat is niet zo.
Gelukkig.
Belg007 schreef:
26-02-2019 17:58
Kind blijft komen en zij rijven elke dag de centen binnen.


Als ze zeggen dat het totaal niet gaat houdt moeder het kind thuis - gaat het naar oma - en zijn zij een kind kwijt.
Met de wachtlijsten van tegenwoordig liggen ze van een baby minder niet wakker.
Daarbij hebben de meeste leidsters in de eerste plaats vooral oog voor het welzijn van het kind. En hebben ze er zelf ook ‘last’ van als een baby niet slaapt.
Belg007 schreef:
26-02-2019 17:50
Gaan ze eerlijk zijn als het niet lukt?
Als hij de boel de halve dag bij elkaar krijst én ook de anderen wakker houdt?

Of gaan ze zeggen "alles gaat hier prima qua slapen", terwijl het misschien niet zo is?

Dat zou mijn voornaamste zorg zijn.


Ik zou het gerust 1 of 2 wendagen geven, maar hen van in begin duidelijk maken dat ze wel eerlijk moeten zijn.
Als het niet gaat, dan gaat het niet.
Heerlijk, zo veel vertrouwen...
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen:) kindje van een vriendin wilde echt geen fles (geen gekolfde melk en geen Nutricia oid) thuis. Vreemde is; op het kdv lukt dit wel prima en drinkt ze haar flesjes leeg. Zodra moeder in de buurt is, weigert ze de fles weer.
Is een ander voorbeeld, maar op een kdv gaat het vaak anders dan thuis. Heb een beetje vertrouwen, je kunt altijd nog besluiten te stoppen het het kdv.
ClaireSophie schreef:
26-02-2019 18:03
Heerlijk, zo veel vertrouwen...
:facepalm:
Ik hoor te vaak in mijn omgeving opvang en oma's die de boel minimaliseren.
En het kind maar een hele dag laten huilen.
"Wordt ie groot van" etcetera.

Ouders worden zelden volledig ingelicht.

Niet alleen bij de betaalde opvang dus, ook bij opvang in familiekring.


Kind is 3 maanden oud en kan zelf weinig vertellen achteraf.
Belg007 schreef:
26-02-2019 18:08
Ik hoor te vaak in mijn omgeving opvang en oma's die de boel minimaliseren.
En het kind maar een hele dag laten huilen.
"Wordt ie groot van" etcetera.

Ouders worden zelden volledig ingelicht.

Niet alleen bij de betaalde opvang dus, ook bij opvang in familiekring.


Kind is 3 maanden oud en kan zelf weinig vertellen achteraf.
Ja joh? Gek, ik hoor dat nou nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf op een kdv gewerkt (peutergroep, dat wel) en geloof echt dat ze het beste voor hebben met de kindjes. Ik vind het ook gewoon lastig om hem los te laten na de maanden verlof zeker omdat het best heftige maanden waren en hij nu vrolijker wordt en minder huilt..,
Na het telefoon gesprek weer geoefend met slapen en op buik lukte het uiteindelijk 3 kwartier. Dit is al een overwinning.. Daarna heeft hij wel weer heel veel gehuild.
Het gekke is dat hij snachts wel op zijn rug slaapt. Maar dan in de Co sleeper.

Ik moet het zo te lezen gewoon gaan proberen. Het zijn donderdag ook maar 3 uurtjes dus niet te lang gelukkig:)
Op het KDV hebben ze meer kinderen (gehad) die moeilijk zijn met slapen. VOor het slapen op de buik zul je wel een verklaring moeten tekenen, anders zullen ze je jonge baby nooit op de buik laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderwagen gaat nog niet heel goed.. Ik heb hem veel gedragen ivm reflux.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was dicht bij jezelf blijven. Thuis doen zoals altijd, en met de leidsters bespreken wat zij kunnen proberen om heb kindje in slaap te krijgen.
Als zij verwachten dat jonge baby’s ‘gewoon’ in een bedje slapen en niks anders dan zou ik daar wel een gesprek over aangaan. Dat is namelijk niet reëel.

Jij gaat thuis ook niet eerst oefenen met slapen op een luchtbed voor je gaat kamperen he? Dus waarom zou je je kind thuis laten oefenen met slapen op het kdv?
Onze zoon had (heeft, nu 18 maand) ook een heftige vorm van verborgen reflux. Hij sliep veel op mij inderdaad inslapen kostte altijd enorm veel moeite. Hij heeft daar ook een poos een van z'n slaapjes in de maxicosi op de groep gedaan. Dan sliep hij wel ineens 1,5 ipv hazenslaapje. Dat moet je wel willen natuurlijk maar ik had liever dat hij daar sliep dan dat hij niet sliep. Want als hij niet sliep dan sliep hij 's nachts ook niet. En ik heb ook geen andere optie (opa's en oma's) dichtbij genoeg om kdv niet te doen. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen. Tegen de tijd dat hij een maand of 6/7 was sliep hij gewoon alle slaapjes daar in bed en ging ook in bed langer slapen.
nochoice schreef:
26-02-2019 18:12
Kinderwagen gaat nog niet heel goed.. Ik heb hem veel gedragen ivm reflux.
Dan bespreek je dat, echt hoor, je bent niet de enige of de eerste met een reflux baby en slaapproblemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven