Cease therapie

27-02-2019 20:16 108 berichten
Hallo beste mensen,

Mijn zoontje van bijna 4 heeft klassiek autisme. Ik heb veel gelezen over homeopathie- cease therapie.
Ik twijfel echt of ik hieraan moet beginnen..
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Ik hoop dat jullie ze dan willen delen.

Alvast bedankt!

Groetjes
Nee natuurlijk moet je dat niet doen. Een vage therapie omdat hij autisme heeft door vaccinaties? Wat denk je zelf?Met autisme word je geboren.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter je tijd en energie steken in het accepteren van de diagnose en het uitzoeken hoe je je zoon het beste kunt helpen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een dochter met autisme. Zeg eens eerlijk. Terugkijkend en vergelijkend met abdere babys, was jouw baby niet direct al anders in reacties dan andere babies? Mijn baby namelijk wel. Ze reageerde niet of veel te traag, was niet exploratief, kon enorm schrikken van amper geluid en heel hard geluid amper opmerken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zeker achteraf waren die afeijkingen er ook al voor de eerste vaccinaties. Dus echt in de eerste weken. Dat komt omdat ze ermee geboren is. Inmiddels is zelfs vastgesteld dst ze een genetische afwijking heeft. Steeds vaker worden genetische afwijkingen in verband gebracht met autisme. Ik geloof dus niet dat deze therapie iets toevoegt. Ik zou eerder op gedragstherapien inzetten..
Alle reacties Link kopieren
Er is geen verband tussen autisme en vaccinatie. Ooit is er een onderzoek gedaan dat daar wél op wees, maar degene die dat onderzoek gedaan had, heeft gesjoemeld. Zijn publicatie is teruggetrokken en hij mag niet meer werken als arts. Toch blijft zijn kletsverhaal maar rondzingen. En geldwolven als die Tinus Smits die cease therapie heeft ontwikkeld, maken daar gebruik van om ouders van autistische kinderen geld uit de zak te kloppen. Doe het niet. Besteed je energie (en je geld) aan leren hoe jij je eigen kind het beste kunt helpen. Daar help je hem veel meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-02-2019 20:29
Je kunt beter je tijd en energie steken in het accepteren van de diagnose en het uitzoeken hoe je je zoon het beste kunt helpen.
Dit idd. Autisme is een aangeboren ontwikkelingsstoornis en is niet te genezen. Kijk ook eens op de site van Kwakzalverij, er is geen enkel bewijs dat het werkt.
ghost79 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 21:06
12.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat Eze zegt!
Het wordt tijd dat die mythe over vaccinaties en autisme eens grondig uit de wereld wordt geholpen. Maar dat terzijde.

Over de therapie... homeopathisch verdunde stoffen. Dat betekent zo ongeveer dat iets zó ver verdund is, dat er waarschijnlijk niet eens meer een molecuul van de bewuste stof in zit.
Deze methode wordt heel erg mooi uitgelegd in een heel interessante aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over oscillococcinum.
Zeker het kijken waard.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee.

Toch kan er zeker een link zijn tussen autisme en vaccinaties.
Dit kun je wel degelijk terugvinden in onderzoeken.

Er wordt helaas weinig transparante informatie gegeven over de risico's.
Artsen die zich uitspreken tegen vaccinaties of de veiligheid daarvan, zijn strafbaar.

Mocht je ooit kans krijgen 1 op 1 een open gesprek te hebben met een (oude)wetenschapper van het RIVM of een neuropsycholoog, pak m dan.

Wat cease therapie doet vraag ik me af, wel zijn er diëten die misschien kunnen helpen.

Sterkte.
Realsk: noem eens wat onderzoeken dan. Ik heb me er ook in verdiept en vond juist voornamelijk onderzoeken die de relatie tegenspreken.

Ik heb twee vriendinnen die neuropsycholoog zijn en zij zeggen hetzelfde. Dus ik ben wel benieuwd naar je bronnen...
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
27-02-2019 21:10
Toch kan er zeker een link zijn tussen autisme en vaccinaties.
Dit kun je wel degelijk terugvinden in onderzoeken.

Er wordt helaas weinig transparante informatie gegeven over de risico's.
Artsen die zich uitspreken tegen vaccinaties of de veiligheid daarvan, zijn strafbaar.
Ik ben ook heel benieuwd naar de verschillende onderzoeken waar je naar verwijst? En ik wist ook helemaal niet dat artsen strafbaar zijn in dat geval, ook erg benieuwd naar de bron daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-02-2019 20:29
Je kunt beter je tijd en energie steken in het accepteren van de diagnose en het uitzoeken hoe je je zoon het beste kunt helpen.
Volledig akkoord.
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
27-02-2019 21:10
Geen ervaring mee.

Toch kan er zeker een link zijn tussen autisme en vaccinaties.
Dit kun je wel degelijk terugvinden in onderzoeken.

Nee nee nee nee nee nee nee.
NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wel andersom:

Afbeelding
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-02-2019 21:47
Nee nee nee nee nee nee nee.
NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik herhaal: NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE

waar halen mensen toch die bullshit vandaan... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
27-02-2019 21:10
Geen ervaring mee.

Toch kan er zeker een link zijn tussen autisme en vaccinaties.
Dit kun je wel degelijk terugvinden in onderzoeken.

Er wordt helaas weinig transparante informatie gegeven over de risico's.
Artsen die zich uitspreken tegen vaccinaties of de veiligheid daarvan, zijn strafbaar.

Mocht je ooit kans krijgen 1 op 1 een open gesprek te hebben met een (oude)wetenschapper van het RIVM of een neuropsycholoog, pak m dan.

Wat cease therapie doet vraag ik me af, wel zijn er diëten die misschien kunnen helpen.

Sterkte.
Ik heb volgende week een afspraak met een behoorlijk oude (gepensioneerde) wetenschapper van het RIVM en ik zal m grijpen hoor, al heeft hij nooit iets aan vaccins gedaan.

Echt, hoe krijg je het allemaal in één bericht gestopt, vaccins, diëten en als klap op de vuurpijl die verzonnen strafbaarheid. Geef eens 1 voorbeeld van een wetenschappelijke publicatie (en dan dus NIET het teruggetrokken werk van Wakefield) waaruit blijkt dat er een verband is tussen autisme en vaccins?
Alle reacties Link kopieren
kaanchinchen schreef:
27-02-2019 21:27
Realsk: noem eens wat onderzoeken dan. Ik heb me er ook in verdiept en vond juist voornamelijk onderzoeken die de relatie tegenspreken.

Ik heb twee vriendinnen die neuropsycholoog zijn en zij zeggen hetzelfde. Dus ik ben wel benieuwd naar je bronnen...
Ik ken een kudde neuropsychologen maar geen enkele ziet een relatie tussen vaccineren en autisme.
En die onderzoeken zijn er niet, alleen die rare arts die geen arts meer mag zijn omdat hij bullsh*t bleek te publiceren.
Zelfs de grote epidemiologische studies uit de Scandinavische landen laten geen verband zien. Dus... enlighten me...
Een zebra is geen paard met strepen
Nee natuurlijk niet doen TO. Klassiek autisme is aangeboren, daar gaat geen homeopathie iets aan veranderen. Bespaar je het geld en leer er mee om gaan. Ik vind het echt kwalijk dat dit soort therapeuten valse hoop geeft aan (wanhopige) ouders.
Alle reacties Link kopieren
Beweren dat er een link is tussen vaccinaties en autisme zou wat mij betreft wel strafbaar gesteld mogen worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eze schreef:
27-02-2019 21:52
Ik heb volgende week een afspraak met een behoorlijk oude (gepensioneerde) wetenschapper van het RIVM en ik zal m grijpen hoor, al heeft hij nooit iets aan vaccins gedaan.

Echt, hoe krijg je het allemaal in één bericht gestopt, vaccins, diëten en als klap op de vuurpijl die verzonnen strafbaarheid. Geef eens 1 voorbeeld van een wetenschappelijke publicatie (en dan dus NIET het teruggetrokken werk van Wakefield) waaruit blijkt dat er een verband is tussen autisme en vaccins?
Die onderzoeken met als uitkomst een link tussen vaccinaties en autisme zullen ongetwijfeld bestaan.
Als je lang genoeg zoekt, kan overal een link tussen gelegd worden. Dus die onderzoeken zeggen zelfs nog niks ...
Solomio schreef:
27-02-2019 21:59
Beweren dat er een link is tussen vaccinaties en autisme zou wat mij betreft wel strafbaar gesteld mogen worden.
Dom mogen zijn is een basisrecht dus dat gaat nimmer gebeuren.
snoepzak schreef:
27-02-2019 20:34
Hier ook een dochter met autisme. Zeg eens eerlijk. Terugkijkend en vergelijkend met abdere babys, was jouw baby niet direct al anders in reacties dan andere babies? Mijn baby namelijk wel. Ze reageerde niet of veel te traag, was niet exploratief, kon enorm schrikken van amper geluid en heel hard geluid amper opmerken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Zeker achteraf waren die afeijkingen er ook al voor de eerste vaccinaties. Dus echt in de eerste weken. Dat komt omdat ze ermee geboren is. Inmiddels is zelfs vastgesteld dst ze een genetische afwijking heeft. Steeds vaker worden genetische afwijkingen in verband gebracht met autisme. Ik geloof dus niet dat deze therapie iets toevoegt. Ik zou eerder op gedragstherapien inzetten..
Bij mijn zoontje was het zo dat hij zich normaal ontwikkeld heeft tm 2,5 jaar. Daarna is er een knik ontstaan. Hij sprak ook al en was sociaal.
Vandaar dat ik twijfel om dit te doen...
Alle reacties Link kopieren
Linda2007 schreef:
27-02-2019 22:02
Bij mijn zoontje was het zo dat hij zich normaal ontwikkeld heeft tm 2,5 jaar. Daarna is er een knik ontstaan. Hij sprak ook al en was sociaal.
Vandaar dat ik twijfel om dit te doen...
Dan is zijn diagnose best bijzonder, omdat ze er meestal vanuit gaan dat de ontwikkeling bij autisme vanaf de geboorte anders verloopt.

Maar dan nog: met 2,5 is er helemaal geen vaccinatie, dus nog duidelijker dat het onzin is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Linda2007 schreef:
27-02-2019 22:02
Bij mijn zoontje was het zo dat hij zich normaal ontwikkeld heeft tm 2,5 jaar. Daarna is er een knik ontstaan. Hij sprak ook al en was sociaal.
Vandaar dat ik twijfel om dit te doen...
Volgens de cease aanhangers wordt autisme veroorzaakt het BMR-vaccin en die wordt geloof ik rond de 1 a 1,5 jaar al toegediend. Dat is dan toch juist een reden om die theorie te verwerpen?
Wil wel even zeggen, tussen alles door, dat ik het erg heftig vind om te lezen dat je zoontje zich een tijd lang normaal heeft ontwikkeld, om vervolgens de dignose 'klasiek autisme' te krijgen.
Natuurlijk ook heftig voor ouders van wie de kinderen zich vanaf het begin 'anders' ontwikkelden. Maar dit is dan weer zo onverwacht, lijkt me...

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Linda2007 schreef:
27-02-2019 22:02
Bij mijn zoontje was het zo dat hij zich normaal ontwikkeld heeft tm 2,5 jaar. Daarna is er een knik ontstaan. Hij sprak ook al en was sociaal.
Vandaar dat ik twijfel om dit te doen...
Maar zelfs al zou het wel door de vaccinaties komen (wat dus niet zo is!), dan nog zou deze therapie niet helpen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven