Kosten kinderfeestje

04-03-2019 14:55 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Uit nieuwsgierigheid een vraag: wat zijn jullie ongeveer kwijt aan een kinderfeestje?
Ik denk altijd dat ik goedkope feestje heb maar valt toch altijd weer duurder uit. Tot nu toe altijd nog feestjes thuis gevierd.
Onlangs een high tea feestje gegeven. Stiekem ben je dan ook nog best veel kwijt aan alle ingredienten, mooi tafekleed etc etc. Benieuwd hoe dat bij anderen is.
Alle reacties Link kopieren
100 euro zit je al gauw aan. Voor 8-10 kinderen. Ze mochten hier altijd kiezen: 50 euro of een feestje. Zoon koos meestal het geld :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben nog geen echt kinderfeestje gehad maar hun normale verjaardagen kosten al heel wat. Kom altijd wel uit op een euro of 250-300 alles bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
We hadden laatst een slaapfeestje, dat was niet zo duur. Patat met appelmoes en wat chips en snoep, 40e.

Het duurste feestje was een feestje op een boerderij, 12.50 per kind.
Madeliefjees schreef:
04-03-2019 14:59
100 euro zit je al gauw aan. Voor 8-10 kinderen. Ze mochten hier altijd kiezen: 50 euro of een feestje. Zoon koos meestal het geld :-D
Even uit nieuwsgierigheid:was die 50 euro dan zijn cadeautje?
Ik gaf de kinderfeestjes altijd buitenshuis. Kost wat meer maar gewoon lekker makkelijk. Rond de 200 euro voor ca 12 kinderen voor entree en eten/drinken.
Meestal was ik zo tussen de 7,50 en 13,00 kwijt per kind, als ik ergens heen ging. Soms kwamen daar nog dingen als taart, weggeefprullaria enzo bij.

Duurste feestje ooit was thuis in Halloweenstijl. Door alle versiering en spullen was dat loeiduur. Dus ergens heengaan vond ik een stuk goedkoper. Tussen de 100-140 was ik denk ik kwijt doorgaans.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-03-2019 14:59
100 euro zit je al gauw aan. Voor 8-10 kinderen. Ze mochten hier altijd kiezen: 50 euro of een feestje. Zoon koos meestal het geld :-D
Nooit zo bedacht maar die optie ga ik ook overwegen. Oudste zoon is nogal een geldwolfje en ik vind kinderfeestjes echt echt echt ver-schrik-ke-lijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef voor mijn zoontje voor het eerst dit jaar een mini-kinderfeestje met de kindjes van mijn schoonfamilie en dit doe ik bij een speeltuinvereniging hier in de buurt. Een groot, afgeschermd buitenspeeltuin, kost 3,- per kind en de ouders zijn gratis. Dit doe ik vooral zodat het thuis allemaal een beetje rustig voor hem blijft, de volgende dag komen de opa's en oma's om zijn verjaardag thuis te vieren.

Naar de speeltuin neem ik een soort picknickje mee. Ik denk dat ik voor dat kinderfeestje zo'n 35,- kwijt ben als ik het eten en drinken meereken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-03-2019 14:59
100 euro zit je al gauw aan. Voor 8-10 kinderen. Ze mochten hier altijd kiezen: 50 euro of een feestje. Zoon koos meestal het geld :-D
Vind ik wel flauw. Tenzij hij feestjes niet leuk vindt. Hij gaat echt niet onthouden dat hij 50 euro had, maar zulke feestjes zijn wel leuke jeugdherinneringen maar dat zien kinderen zelf nog niet in.
perzikboom6 schreef:
04-03-2019 15:07
Nooit zo bedacht maar die optie ga ik ook overwegen. Oudste zoon is nogal een geldwolfje en ik vind kinderfeestjes echt echt echt ver-schrik-ke-lijk.
Realiseer je dan ook dat als hij nooit een verjaardagsfeestje geeft kinderen hem meestal dan ook niet zullen uitnodigen voor hun verjaardagsfeestje?
Vanaf 150 euro waren de partijtjes.
Meestal meer.
Hebben ze leuke herinneringen aan, ik ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind geeft tussendoorfeestjes, gewoon omdat ze er zin in heeft. Het scheelt dat ze nu negen is en het grotendeels zelf regelt, dus ik heb er weinig werk van. Haar vrienden zijn makkelijk en gezellig, dus ik vind het wel leuk eigenlijk. En stoer dat ze het allemaal voor elkaar krijgt :)
perzikboom6 schreef:
04-03-2019 15:07
Nooit zo bedacht maar die optie ga ik ook overwegen. Oudste zoon is nogal een geldwolfje en ik vind kinderfeestjes echt echt echt ver-schrik-ke-lijk.
Is ook een manier om het sociale leven van een kind om zeep te helpen zeg
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
04-03-2019 15:04
Even uit nieuwsgierigheid:was die 50 euro dan zijn cadeautje?
Nee hoor, dat was de afkoopsom voor het kinderfeestje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zou ik zelf ook niet zo snel doen. Maar ok dochter is 8 en vindt haar kinderfeestjes geweldig. En haar vriendinnen rekenen er toch ook op. Zij wordt daar uitgenodigd dus zou best flauw zijn als dochter dan zelf geen feestje geeft. Nee denk eigenlijk niet dat ik onder die feestjes uit zou kunnen komen. Zelf geef ik ook liever aan mn kind mee dat een feestje leuk en gezellig is en dat het fijn is vriendinnen te hebben, belangrijker dan het oppotten of hebben van veel geld. Maar dat is puur mijn mening en voor anderen misschien heel anders hoor.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 15:17
28.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
04-03-2019 15:13
Is ook een manier om het sociale leven van een kind om zeep te helpen zeg
Nou, niks van gemerkt, hij heeft en had genoeg vrienden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Oh en het standaard feest voor familie waren onze kinderen al gauw klaar mee, die kozen ook het geld.
Maar dan hadden ze alsnog hun partijtje met hun vrienden.
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
04-03-2019 15:09
Realiseer je dan ook dat als hij nooit een verjaardagsfeestje geeft kinderen hem meestal dan ook niet zullen uitnodigen voor hun verjaardagsfeestje?
Onze zoon werd alsnog overal gevraagd. Soms gaf hij ook wel een feestje hoor, maar het boeide hem niet zoveel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
04-03-2019 15:07
Nooit zo bedacht maar die optie ga ik ook overwegen. Oudste zoon is nogal een geldwolfje en ik vind kinderfeestjes echt echt echt ver-schrik-ke-lijk.

Het gaat niet om jou hè, maar om je zoon. Gewoon buitenshuis een feestje geven waar jij niks hoeft te doen, kan ook.
nouschi wijzigde dit bericht op 04-03-2019 15:39
0.29% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik doe na 1x bij mijn oudste nooit meer een kinderfeestje thuis. De hel. Ik ben gek op kinderen maar niet op feestjes en veel kinderen samen. Trek dat helaas niet goed.

Soms doe ik het samen met andere kindjes ( veel klassevriendjes toevallig jaren in de zelfde periode bij beiden kinderen) en dan ben ik 40 euro kwijt, en de escaperoom en freakshakes vorig jaar van mijn oudste was 120 euro voor 6 kinderen.
Vond het nogal wat en ze wilde het erg graag, dus haar normale verjaarskado was wat kleiner toen.

Maar dit jaar is het gratis, want familie gaat sieraden maken dus op een dank je wel presentje na hoef ik niks te betalen.

Het ligt er echt aan wat je gaat doen en hoeveel kindjes je mee hebt. En wat je kan lijen. ;-)

En zodra ze van de lagere school af gaan stop ik er ook mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een paar keer paardenfeestje gegeven, die waren duur. Slaapfeestje laatste keer kostte niet veel natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Thordis* schreef:
04-03-2019 15:13
Is ook een manier om het sociale leven van een kind om zeep te helpen zeg
Ik hoor dit wel vaker hoor, duurder kado als ze geen feestje willen. Geen van die kinderen zijn paria ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ooh dan valt het nogal mee hier met de kosten. Ingrediënten high tea kwam ik zo rond de 40 euro. En dan gaat niet alles op, dus ook wel dingen die wij later nog gebruiken.
Paar euro bij kringloop voor bordjes en kopjes.
Paar euro bij action voor tafelkleed, servetten etc.
En toen had ik dus zoiets van: zullen we ook nog bingo doen? Nou vooruit. Nog een euro of 10 voor prijsjes..
En dat was het dan wel denk ik. Dus zeker nog geen 100 euro.

Ook wel eens een gymzaal afgehuurd. 15 euro voor 2 uur. Dat was super goedkoop. Verder nog taart en friet etc.

Vond altijd wel dat als je knutselt thuis het goedkoop lijkt, maar stiekem moet je nog best veel aanschaffen daarvoor. Dus dan viel het me tegen qua kosten. Maar eigenlijk valt het allemaal nogal mee dus.
Alle reacties Link kopieren
Wow ik ga maar vast sparen voor mijn dochter (nu nog baby) :-o :) echt nooit bedacht dat kinderfeestjes zo duur zouden zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven